Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies bij keuze : Volvo V40 t2 of Mazda 3 2.0

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Sorry, ik bedoel de 2.0 T4, dus de VEA motor vanaf modeljaar 2016 en niet de 1.6 Ford motor. Deze 2.0 heeft al 190pk/300Nm standaard, en wordt door meerdere tuners sinds dit jaar getuned naar 225pk/400Nm. Alleen BSR houdt het op 360Nm.
    Heb een tijdje terug contact gehad met volvotune, maar ze konden deze nog niet tunen.

    Als je kijkt op de website van de fabrikant van de geartronic, dan zit de TF-71SC in de klasse van max 300Nm:
    http://www.aw-europe.be/products/at-lineup-fwd
    Last edited by auweray; 15/05/2018, 18:01.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
      Heeft er iemand een idee hoeveel koppel de 6-traps geartronic (TF-71SC) aankan, dewelke in de T2, T3 en T4 zit?
      De T4 wordt sinds een tijdje getuned naar 225pk/400Nm. Ik vraag me af of dit wel gezond is qua koppel.
      Problemen komen natuurlijk altijd als de garantie voorbij is…

      Op de site van AW staat, voor de T 70 serie: max 300 NM
      Daarom dat de meeste diesels de T80 serie krijgen….(max 450 NM)


      http://fr.aw-europe.be/products/at-l...fwd#TF70Series
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._transmissions

      De T2 +T3 krijgen bij de automaat de 1.5 i Volvo motor....ipv de 2.0 i

      Comment


      • #23
        Juist daarom heb ik de T4 gekozen omdat ik een 2.0 wou en geen 1.5.
        Qua tuning toch maar oppassen dus... 'k moet zeggen dat hij toch al heel vlotjes rijdt met zijn standaard vermogen/koppel.

        Ook nog dit gevonden op de website van tuner Shiftech:
        https://www.shiftech.eu/nl/herprogra...2.0-d3-eu6-150

        Voor de tuning van de V40 D3 (vanaf 2016): On the automatic gearbox, the torque is limited at 350Nm
        Terwijl dit er bij de T4 niet bij vermeld staat, ondanks dat ze dezelfde TF-71SC automaat hebben.
        Ik vind het allemaal nogal verwarrend, en niemand die het met zekerheid kan bevestigen. Als je een tuner aanspreekt, dan is het enige dat men zegt: op vraag van de klant kunnen we het koppel beperken...
        Last edited by auweray; 16/05/2018, 11:04.

        Comment


        • #24
          Ondertussen heb ik gesproken met Obbe van volvotune.nl
          Duidelijke uitleg van iemand die ook duidelijk weet wat hij doet, wat hij wil, wat de klant wil, en wat de wagen aankan. En de tuning volledig op maat kost ook nog eens de helft van wat je in Belgie zou betalen. Ook al is het bijna 2 uur rijden voor mij, deze staat bovenaan mijn lijstje.

          Comment


          • #25
            Zoals ik hierboven al ergens vermeldde: de juist keuze volgens mij . Ik heb ondertussen ervaring met 3 verschillende, en Volvotune steekt er met kop en schouders boven uit (en inderdaad ook nog een pak goedkoper).

            Comment


            • #26
              Dat is het juist met deze persoon (Obbe): je hoort alleen maar goeds over hem! Ik heb ook al ervaring met een bekende tuner in Belgie waar je ook veel goeds over hoort, alleen geven ze daar geen duidelijke antwoorden. Waarschijnlijk bij gebrek aan ervaring met de VEA's of Volvo in het algemeen.
              Ik moet nu nog even geduld hebben want ik wacht tot mijn 2 jaar garantie voorbij is.

              Comment


              • #27
                Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een V40T2 automaat, ik heb er eentje die weg mag.
                Eerste inschrijving: 03/2018
                Km-stand: Jeans-blauw metalic
                Inscription
                Businesspack
                Charcoal lederen interieur
                Wegklapbare trekhaak
                Digital dashboard
                Sensus-navigatie

                Vraagprijs: 25.000€ (met bitter weinig negocieerbaarheid)
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment

                Working...
                X