Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw automaat 'beweegt' na afleggen motor en loslaten rem.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw automaat 'beweegt' na afleggen motor en loslaten rem.

    Hey

    Als ik de wagen afzet, gaat de automaat automatisch in de P stand, daarna trek ik de handrem op en haal mijn voet van de rem. Hierbij beweegt de wagen altijd een beetje.

    Wat is dit juist en kan dit kwaad? Als ik wat langer wacht, dan gebeurt het niet. Dus ik vermoed dat er ergens nog beweging inzit, maar gezien de automaat op die moment al 'vaststaat' heb ik er toch vragen bij.

  • #2
    Das bij mijn DSG ook als ik die in P zet. Die bolt efkes om daarna zich vast te zetten. Is normaal.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

    Statistics

    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


    Comment


    • #3
      Inderdaad, is normaal. Doet die van mij ook (BMW / ZF automaat).
      _________________________________

      Dacia Logan 1.0 SCe 75

      Comment


      • #4
        Da's inderdaad normaal bij een BMW met een automaat ... kan dus geen kwaad.

        Comment


        • #5
          Ook hier idem... Voelt raar aan in het begin, net alsof je handrem niet werkt.

          Comment


          • #6
            Hier met de Nissan is dat ook zo.
            Bij het lossen van de rem kan je soms nog een klikje horen.
            De P-stand is een mechanische verbinding maken , de auto beweegt dan doordat de pin in de voorziene boring of gleuf schuift.
            Dit kan er zo uitzien:
            http://
            Last edited by camaro 68 rs; 5 Dagen Geleden.
            Groeten Jan

            THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES
            350+355+226+153=1084 of 17.75 litre
            <15 l/100 km = cilinders te weinig.

            Comment


            • #7
              Als je eerst de handrem op zet, of je voet op de rem houdt tot de handrem aangetrokken is, dan heb je dat niet.

              Comment


              • #8
                Tommie, ge doet me twijfelen, maar ik denk dat hij dat dan ook nog een beetje doet.

                Comment


                • #9
                  Correcte manier van parkeren op een helling is als volgt:
                  -Rempedaal ingedrukt houden en parkeerrem/handrem activeren.
                  -Versnellingsbak in N zetten en rempedaal lossen zodat de parkeerem “grip” krijgt en je effectief remt met de achterwielen.
                  -Versnellingsbak in P zetten.

                  Als je eerst naar P schakelt en vervolgens je parkeerrem activeert en dan je rempedaal lost komt alle kracht op de versnellingsbak terecht. De parkeerrem heeft geen enkel nut dan en dit is niet waarvoor de versnellngsbakvergrendeling ontworpen is, op een steile helling kan de versnellingsbak zelfs vast komen te zitten in P. Zéker niet doen.

                  Zelf gebruik ik de parkeerrem enkel op hellingen, daarvoor dient de versnellingsbakvergrendeling ook omdat je dan op vlak geen parkeerrem nodig hebt. Op heel lichte hellingen (afhellende parkeerplaats) beweegt de auto dan nog een beetje bij het uitstappen als je het rempedaal lost maar dat is niet erg en inderdaad normaal.
                  Last edited by Gere; 2 Dagen Geleden.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                    Tommie, ge doet me twijfelen, maar ik denk dat hij dat dan ook nog een beetje doet.
                    Op mijn Mercedes w204 had ik het ook, zeer zeker van. Met huidige modellen lijkt dat niet meer het geval.

                    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                    2013 Mercedes c220cdi Elegance (s204)
                    2012 Renault Laguna 2.0dci
                    2007 Volvo V50 Momentum 1.8
                    2002 Mazda MX5 1.8 (NBFL)
                    1980 Citroen CX Athena
                    1973 VW kever 1300

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Als je eerst de handrem op zet, of je voet op de rem houdt tot de handrem aangetrokken is, dan heb je dat niet.
                      Nee klopt niet, het gebeurt niet als je bijvoorbeeld langer wacht tot je je voet van de rem haalt. Wrs nog zaken die in beweging zijn na het afleggen van de motor en nog moeten uitbollen.

                      Comment


                      • #12
                        Ja het zou best kunnen... ik twijfel omdat ik de indruk heb dat ik het de laatste tijd niet meer heb. En inderdaad, als ik erover nadenk hou ik mijn voet langer op de rem dan in't begin. Komt omdat bij Renault bij het afleggen van de motor de handrem direct automatisch aangaat. Hier moet je hem zelf bedienen.

                        Comment

                        Working...
                        X