Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands wagen uit Nederland importeren

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een 2e hands wagen uit Nederland importeren

    Ik heb dus een wagen in Nederland gekocht, maar deze staat in Nederland nu geschorst.Wat moet ik doen om de wagen hier te krijgen?Hoe kan ik mij aanbieden bij Duane of keuring als ik geen platen/verzekering heb?

  • #2
    https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx

    Comment


    • #3
      Ok er gaan dus exportplaten bijzijn.Thx

      Comment


      • #4
        Of traileren...

        Comment


        • #5
          Da's geen antwoord op zijn vraag ...

          Comment


          • #6
            Allee, hij vraagt: wat moet ik doen om de wagen hier te krijgen?
            2 mogelijkheden: exportplaten of traileren.

            Uw link geeft ook geen antwoord op zijn volgende vragen want dat is BE specifiek, daar zegt de RDW niets over.

            Met NL exportplaten mag je niet in België rijden he! Zijn hier niet geldig.
            Aanbieden bij douane met de documenten die je bij de RDW hebt meegekregen.
            Dan wagen naar de keuring krijgen: weer met trailer of met Z-platen.

            Beetje zoekwerk mag ook wel: deze vraag wordt minstens 2x per jaar gesteld:
            http://www.autoforum.be/forum/aankoo...tje-import-ndl

            Comment


            • #7
              Of mijn importservice kopen.
              Ik voer heel vaak auto's in voor klanten uit NL en verzorg het uitvoeren in Nederland, transport, douane en keuring. En voor een prijs dat je zelf geen depanneur kunt huren.
              Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

              Comment


              • #8
                Waarom maak je hier geen apart topic voor aan met tarieven? Als trouw lid van het AW forum moet dit kunnen.
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW E38 728i 1999
                BMW F10 520da 2012

                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -> sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                  Of mijn importservice kopen.
                  Ik voer heel vaak auto's in voor klanten uit NL en verzorg het uitvoeren in Nederland, transport, douane en keuring. En voor een prijs dat je zelf geen depanneur kunt huren.
                  intressant!
                  Vraag: Heb een NA op het oog in NL, die hebben geen gelijkvormigheidsattest -> is dat nu nog nodig in Belgie of niet?

                  Kan je me eventueel pm'en wat je vraagt voor het invoeren?
                  Statistics

                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                  Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
                    Ik heb dus een wagen in Nederland gekocht, maar deze staat in Nederland nu geschorst.Wat moet ik doen om de wagen hier te krijgen?Hoe kan ik mij aanbieden bij Duane of keuring als ik geen platen/verzekering heb?
                    Ik heb recent een auto gekocht in Nederland. Dat ging vrij vlot eigenlijk, en ondertussen bolt ze vrolijk met Belgische platen. Dit is wat ik heb moeten doen om zover te geraken:

                    Stap 1: Auto kopen. Zeker zien dat je alle papieren en een aankoopfactuur hebt.(DIT is belangrijk, alle papieren goed bijhouden. Als er iets van kwijt geraakt zit de kans erin dat ze hier moeilijk of nooit ingeschreven geraakt).
                    Stap 2: Om ze naar Belgie te krijgen heb je nu exportplaten, douaneformulier en verzekering nodig. Dit kun je elk apart doen, maar wisselkantoren van Travelex doen heel die boetiek in 1 keer, dus dat heb ik gedaan. Met alle papieren en de bestaande nummerplaten naar Travelex en daar heb je een half uur later alles wat je uit Nederland nodig hebt.
                    Stap 3: Nu mag je 2 weken rijden maar enkel tussen de plaatsen die je nodig hebt om ze ingeschreven te krijgen. Dus naar huis rijden.
                    Stap 4: Naar de douane met alle papieren. De auto meebrengen was bij mij niet nodig, ze hebben enkel naar alle papieren gekeken en roos formulier meegegeven.
                    Stap 5: Gelijkvormigheidsattest. Geen idee hier, de mijne is oldtimer en heeft dat niet nodig.

                    En dan is het zoals een normale auto eh, keuring gaan doen, verzekering en inschrijven.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Vraag: Heb een NA op het oog in NL, die hebben geen gelijkvormigheidsattest -> is dat nu nog nodig in Belgie of niet?
                      Hoe oud is ie en hoe wil je hem inschrijven ?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Packard

                        Hoe oud is ie en hoe wil je hem inschrijven ?
                        Van 90 en als oldtimer

                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                        Statistics

                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                        Comment


                        • #13
                          Dan heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig ... mocht je hem echter later willen inschrijven als daily (dus met "normale" nummerplaat) dan heb je wel een gelijkvormigheidsattest nodig.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Dan heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig ... mocht je hem echter later willen inschrijven als daily (dus met "normale" nummerplaat) dan heb je wel een gelijkvormigheidsattest nodig.
                            Ok! Bedankt, ik ga me mogen haasten gezien ik vrees dat ze van 1.1.2018 de 30 jaar termijn gaan gebruiken.
                            Statistics

                            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                            Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                            Comment

                            Working...
                            X