Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelle benzinewagen met maximum 2000cc om te genieten van kronkelwegen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Snelle benzinewagen met maximum 2000cc om te genieten van kronkelwegen

    Nu mijn 25ste verjaardag gepasseerd is en ik bij de meeste verzekeraars ook sportieve wagens kan inschrijven wil ik mij een snelle wagen aanschaffen puur voor het plezier.
    Ik ben namelijk van plan om samen met mijn vader die met een toermotor rijdt regelmatig een weekend naar de Ardennen, de Eifel of zelfs de Alpen te trekken.
    Mijn belangrijkste eisen zijn een cilinderinhoud van maximum 2000cc (ik sponsor namelijk al genoeg onze overheid), een maximumprijs van 20.000 euro en de nodige veiligheidssystemen. Meer dan twee jaar geleden heb ik namelijk aan een frontale botsing aan 90 km/h maar één breuk overgehouden dankzij mijn Mercedes W211.

    Nu ben ik reeds een testrit gaan doen met een Evo 8, wat uiteraard beviel. De enige zaken die mij echter wel zorgen baren zijn het erg hoog verbruik en het bijna onvindbaar zijn van een betaalbare Evo 8 of 9 die niet motorisch getuned is.

    Andere mogelijkheden die al bekeken heb zijn een Audi S3 (8P), een Mini Cooper S Clubman (die tegelijk ook als handige stadswagen kan gebruikt worden) en een Polo GTI (6R).
    Ik heb ook al een aangename circuitervaring gehad met een Abarth Punto Evo, maar deze is uiteraard een stuk trager.
    Last edited by LordTD; 22/12/2012, 12:41.

  • #2
    Budget???
    Je noemt hier allerhande merken waar er serieuze prijsverschillen tussen zitten. Polo GTI en een Audi S3 dat is gewoon appelen met peren vergelijken en enige know-how over wagens lijkt me bij jou ver te zoeken.
    Last edited by IDF; 22/12/2012, 12:14.

    Comment


    • #3
      Welke motorische aanpassingen zijn nog tolereerbaar voor jou? Mapping+intercooler? Want dat is vaak aangepast bij een sportievere auto uit dit segment.

      Mijn voorstellen:
      Megane RS
      Golf gti V of VI



      Sent from my iPhone using Tapatalk
      2006 Volkswagen Polo 1.4 TDI 70pk (120.000km)
      2007 Mégane R26 230pk (46.000km)

      Comment


      • #4
        Dus gij wilt met ne auto mee gaan op motorritjes?

        Vreemde reden om ne auto te kopen mijn gedacht.
        Peugeot RCZ HDiF-16 GT
        Peugeot 309 GTi16 [Restoproject]
        --
        Honda VFR800 Fi1
        --
        Forum voor de Belgische Peugeotliefhebbers -> www.Peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Een GT86 tiens. Waarom nog twijfelen?

          Een VW Golf GTI is altijd al een overroepen kar geweest. Als je een echt sportieve Golf wil dan ben je beter af met een VR6 (R32).
          Echt goeie FWD auto's zijn een Ford Focus ST, Civic Type R, de RS modellen van Renault.

          Wat groter budget en je wil meer betalen aan taksen een goeie BMW met een fantastische atmosferische benzine onder de motorkap.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
            Budget???
            Je noemt hier allerhande merken waar er serieuze prijsverschillen tussen zitten. Polo GTI en een Audi S3 dat is gewoon appelen met peren vergelijken en enige know-how over wagens lijkt me bij jou ver te zoeken.
            Als je puur naar de cijfers kijkt is de S3 maar iets meer dan een seconde sneller dan de GTI qua acceleratie. De GTI is door zijn 1.4 en laag verbruik wel financieel interessanter. Aankoopprijs verschilt weinig bij beide wagens.

            Oorspronkelijk geplaatst door Joske_
            Dus gij wilt met ne auto mee gaan op motorritjes?

            Vreemde reden om ne auto te kopen mijn gedacht.
            Ik ben geen liefhebber van voertuigen op minder dan vier wielen, het gaat mij gewoon om het plezier van een tour te doen

            Comment


            • #7
              Gaat ge de wagen ook als daily gebruiken?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Gaat ge de wagen ook als daily gebruiken?
                Alleen voor korte afstanden en als ik uitzonderlijk iets moet vervoeren dat te hoog is voor mijn E-Klasse (berline). Vandaar dat ik ook al naar een Clubman S gekeken had.

                Comment


                • #9
                  Indien ik voor dezelfde keuze stond zou het gaan tussen de Renault Megane RS en de Golf GTI. De Renault wegens zijn subliem onderstel en potentere motor, de Golf omdat die ook te krijgen is met dsg.

                  Ford Focus ST is ook zeer de moeite maar gezien dat een 2.5 is valt hij voor u uit de boot. Toch is het verschil in verkeersbelasting jaarlijks slechts een goede 180€ meer. Dus misschien toch de moeite om die te overwegen, zeker met zo'n heerlijke 5-cil. turbomotor.

                  Comment


                  • #10
                    Honda S2000 of AUDI S3

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door LordTD Bekijk Berichten
                      Als je puur naar de cijfers kijkt is de S3 maar iets meer dan een seconde sneller dan de GTI qua acceleratie. De GTI is door zijn 1.4 en laag verbruik wel financieel interessanter. Aankoopprijs verschilt weinig bij beide wagens.

                      Een seconde sneller naar 100km/h is zowat een eeuw in autoland. En tenzij er onlangs iets grondig veranderd is is een GTI bij mijn weten nog altijd een 2.0 en geen 1.4.

                      Comment


                      • #12
                        Megane RS lijkt me perfect te beantwoorden aan je eisen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Een seconde sneller naar 100km/h is zowat een eeuw in autoland. En tenzij er onlangs iets grondig veranderd is is een GTI bij mijn weten nog altijd een 2.0 en geen 1.4.
                          Polo gti is een 1.4 .
                          "competition orange" vespa GTS 300 supersport / "dakar beige" Audi TT roadster (8J) / "dakotagrey" Audi A3 (8V) / "white" vespa GTS 300 super

                          Comment


                          • #14
                            Oppassen voor de eerste serie 1600 turboblokken bij de mini's, vanaf 2011 is t probleem wel verholpen.
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                              Polo gti is een 1.4 .
                              Het gaat hier over een Golf. Je gaat een Polo GTI toch niet met een S3 vergelijken?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                Dus gij wilt met ne auto mee gaan op motorritjes?

                                Vreemde reden om ne auto te kopen mijn gedacht.
                                En waarom niet ?

                                Ik heb met de Lotus zelfs een paar moto treffens mee gereden

                                Comment


                                • #17
                                  waarom zou een 180er Polo qua rijplezier moeten onderdoen voor een 210 Golf !?
                                  "competition orange" vespa GTS 300 supersport / "dakar beige" Audi TT roadster (8J) / "dakotagrey" Audi A3 (8V) / "white" vespa GTS 300 super

                                  Comment


                                  • #18
                                    een blobeye of hawkeye impreza sti natuurlijk, zeker alst voor kronkelbaantjes is.
                                    scooby

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                      een blobeye of hawkeye impreza sti natuurlijk, zeker alst voor kronkelbaantjes is.
                                      Normaal gezien ging het tussen deze en een Evo 8/9, maar veel WRX'en hun blok is vervangen rond de 100.000 km. Zijn die zo onbetrouwbaar of is er een andere reden?

                                      Comment


                                      • #20
                                        goh niet dat ik weet, maar just ik bedenk mij dat het 06-07 model al een 2.5 blok heeft, het model dervoor sti is 2.0 en die blokken zijn normaal een stuk sterker.
                                        scooby

                                        Comment

                                        Working...
                                        X