Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe (tweedehands) auto kopen: wat raden jullie aan?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe (tweedehands) auto kopen: wat raden jullie aan?

    Ik ben op zoek naar een nieuwe of een jonge tweedehands (niet te veel km).

    Wat zoek ik?
    - Auto met voldoende ruimte(kofferruimte), liefst een break maar dat is geen absolute voorwaarde.
    - maximum 30 000 kms
    - Betrouwbare auto: dagelijks woon-werkverkeer + grotere ritten voor vakanties
    - Zuinig
    - budget rond 10 000 tot 14 000 euro

    Hebben jullie tips? Wat zijn aanraders, wat zijn absolute afraders? Ik ben een redelijke leek op dat gebied.

    Liefst koop ik hem ook bij een officiële dealer waar ik voor mijn huidige auto nog een overnameprijs krijg.

  • #2
    bepaald voorkeur voor een merk?

    anders zou ik een leon ultimate edition(fzoiets) aanraden. kost €15.000 maar erkan wel wat af en heeft enorm veel opties. ze geven bij seat 5jr garantie ook.
    Volvo V90 D4

    Comment


    • #3
      Nieuw zal niet lukken voor dat budget als je iets fatsoenlijks wilt. Wil je een diesel of benzine.

      Comment


      • #4
        Nieuw zal inderdaad moeilijk zijn heb ik al gemerkt, de enige die in deze prijsklasse valt is een Skoda met een 1.2 motor.
        Ik heb me echter laten vertellen dat die motors niet zo lang meegaan...

        Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Ik vind heel wat Franse wagens op 2de handssites maar ik hoor hier ook nogal veel over de lage betrouwbaarheid van de wagens.

        Een betrouwbare auto waar ik de komende jaren gerust mee verder kan.

        Comment


        • #5
          Jonge tweedehands Skoda met dieselmotor dan?
          2008 Suzuki GSXF 650

          Comment


          • #6
            Tegenwoordig vind ge heel wat knappe wagens op de 2e handsmarkt. Ik zou voor een leon of octavia gaan. Zijn hetzelfde als een golf maar zien er beide beter uit en zijn een pak cheaper


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Volvo V90 D4

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bramwillems Bekijk Berichten
              Nieuw zal inderdaad moeilijk zijn heb ik al gemerkt, de enige die in deze prijsklasse valt is een Skoda met een 1.2 motor.
              Ik heb me echter laten vertellen dat die motors niet zo lang meegaan...

              Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Ik vind heel wat Franse wagens op 2de handssites maar ik hoor hier ook nogal veel over de lage betrouwbaarheid van de wagens.

              Een betrouwbare auto waar ik de komende jaren gerust mee verder kan.
              Franse wagens,hebben lang met dat imago gelopen,dat ze minder betrouwbaar zijn,maar dat is absoluut nu niet minder dan andere merken.
              En heb je heel degelijke wagens in,ik heb het dan wel niet in,
              *de goedkoopste klasse* maar je zoekt een tamelijk ruime wagen,
              dus daar heb je dan geen last van.
              Ik heb een jaar met een c4 coupe gereden,prachtbak maar was door een handelaar aan geprult waardoor ik redelijk wat kosten heb gehad.
              Maar desondanks,heeft hij mij NOOIT in de kou laten staan,altijd prima starten,normaal verbruik dus over betrouwbaarheid kan ik niets slecht zeggen.
              Het feit dat ik zware kosten heb gehad (nieuwe cilinderkop,oid) is te wijten aan een foefelende handelaar en totaal niet aan het merk.
              Meer nog heb de nieuwe c4 gaan testrijden en was zeer spannend met andere merken,
              maar ben dan uiteindelek voor de astra gezwicht en die bestelbon getekend.
              Dus franse wagens meteen bannen,omwille wat je soms hoort zou ik zeker niet doen.
              In het geval van een c4 prachtbak (oud en nieuw model) zeer ruim en enorm confort gehalte (staan franse wagens ook bekend voor trouwens)
              Ik weet niet of de nieuwe c4 occasie haalbaar is maar denk het wel,een kale nieuwe moet ook lukken.
              Maar kan u zeggen (12.500 eur van op de televie,vergeet dat maar,je zit rap + 16.000 en met wat opties rap op +21 k)

              Enfin dat terzijde, astra break of het gewone model ook vrij ruim kan ik je zeggen.
              Skoda octavia,opel astra,citroen c4 -c5 ,renault megane ?,

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de info!

                Een nieuwe wagen die voldoet aan die eisen daar geloof ik inderdaad niet in. Auto's zoals de Astra break is wel het type dat ik zoek.
                Aantal km's is in die mate belangrijk dat ik graag nog verschillende jaren met die auto rond zou kunnen rijden.(laat ons zeggen: 8-10 000 km/jaar)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bramwillems Bekijk Berichten
                  Bedankt voor de info!

                  Een nieuwe wagen die voldoet aan die eisen daar geloof ik inderdaad niet in. Auto's zoals de Astra break is wel het type dat ik zoek.
                  Aantal km's is in die mate belangrijk dat ik graag nog verschillende jaren met die auto rond zou kunnen rijden.(laat ons zeggen: 8-10 000 km/jaar)
                  Astra break is zeker geen lelijke bak zowel het nieuwe j model als het model er voor het h model .
                  Nieuwe j model zal je wel kunnen vinden binnen je budget denk ik.
                  Bv -> http://www.2dehands.be/autos/autos/o...&auto_carros=6
                  http://www.2dehands.be/autos/autos/o...=opel&start=41

                  Oud model (enfin oud,het berline type is nog steeds nieuw verkrijgbaar,break niet meer)
                  http://www.2dehands.be/autos/autos/o...=opel&start=41
                  http://www.2dehands.be/autos/autos/o...t=opel&start=0


                  Voor jou,aantal km / jaar zou ik toch zeker voor een benzine gaan.
                  Diesels raden ze meestal aan vanaf minimaal 15K/j en dan nog.
                  Zoals nu de prijzen stijgen,taxen,oid ben je met een diesel niet per definitie goedkoper af,of het zal niet veel schelen.
                  Last edited by bjorncoupe; 24/09/2012, 20:36.

                  Comment


                  • #10
                    Volgende auto vond ik op autoscout in Duitsland:
                    http://nl.autoscout24.be/Details.asp...41448260000000

                    Wat denken jullie hiervan?
                    Heeft er iemand ervaringen met het invoeren van VW uit Duitsland en dan vooral het onderhoud achteraf?

                    Comment


                    • #11
                      Maar één juist antwoord: een BMW 118d of een 320d.



                      Volgend topic.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bramwillems Bekijk Berichten
                        Volgende auto vond ik op autoscout in Duitsland:
                        http://nl.autoscout24.be/Details.asp...41448260000000

                        Wat denken jullie hiervan?
                        Heeft er iemand ervaringen met het invoeren van VW uit Duitsland en dan vooral het onderhoud achteraf?
                        ziet er niet slecht uit. kan je in Belgie ook zo'n geen golf naftjes vinden voor ongeveer dezelfde prijs?
                        Invoeren zou niet zo moeilijk moeten zijn.
                        Hier is er een topic over:
                        http://www.autoforum.be/showthread.p...importeren-hoe
                        Volvo V90 D4

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bramwillems Bekijk Berichten
                          Volgende auto vond ik op autoscout in Duitsland:
                          http://nl.autoscout24.be/Details.asp...41448260000000

                          Wat denken jullie hiervan?
                          Heeft er iemand ervaringen met het invoeren van VW uit Duitsland en dan vooral het onderhoud achteraf?
                          Zo'n 1.6 benzine zou ik laten voor wat het is: niet vooruit te branden en geen toonbeeld van zuinigheid. Als het een benzine moet zijn kan je beter zoeken naar een 1.2 TSI, als je de gewone 1.2 benzine niet vertrouwt.
                          Zelf heb ik geen ervaring met invoer uit Duitsland (buitenland), maar persoonlijk zou ik het laten omwille van administratieve rompslomp en eventuele miserie achteraf bij onderhoud en/of herstellingen.
                          2008 Suzuki GSXF 650

                          Comment


                          • #14
                            Die 1.2TSi heb ik ooit in een Fabia gereden en die was echt lollig. Geen idee hoe dat nog lukt in een Golf of andere doch.
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Zo'n 1.6 benzine zou ik laten voor wat het is: niet vooruit te branden en geen toonbeeld van zuinigheid. Als het een benzine moet zijn kan je beter zoeken naar een 1.2 TSI, als je de gewone 1.2 benzine niet vertrouwt.
                              Zelf heb ik geen ervaring met invoer uit Duitsland (buitenland), maar persoonlijk zou ik het laten omwille van administratieve rompslomp en eventuele miserie achteraf bij onderhoud en/of herstellingen.
                              een 1.6 is niet vooruit te branden maar een 1.2 TSI met evenveel pk gaat het beter doen?
                              De 1.2 TSI's zijn ook niet alles kwa betrouwbaarheid. je moet maar eens net zo'n slecht exemplaar te pakken hebben.
                              Volvo V90 D4

                              Comment


                              • #16
                                1.2 TSI is op papier best "snel" en zuinig ook, maar inderdaad, zoals je zo vaak leest, een blok met kinderziektes (die er ondertussen wel uit zouden zijn? )

                                Denk dat qua betrouwbaarheid de gewone 1.2 juist beter zal zijn, maar die is dan weer bijzonder traag en stoot ook veel meer Co² uit (niet onbelangrijk tegenwoordig en waarschijnlijk ook in de toekomst) .

                                Comment


                                • #17
                                  Die Astra H break die Bjorn gepost heeft, lijkt mij een ideale koop. Alle nodige opties (volautomatische airco, cc, licht- en regensensor en voldoende ruimte: 500L).
                                  2010 Opel Astra H 1.7 CDTI Ecoflex Cosmo

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    een 1.6 is niet vooruit te branden maar een 1.2 TSI met evenveel pk gaat het beter doen?
                                    De 1.2 TSI's zijn ook niet alles kwa betrouwbaarheid. je moet maar eens net zo'n slecht exemplaar te pakken hebben.
                                    Speciaal voor jou, ter vergelijking:

                                    1.6 (MPI): 102pk bij 5600 tpm en 148 nM bij 3800 tpm
                                    1.2 TSI: 105pk bij 5000 tpm en 175 nM bij 1500-3500 tpm

                                    En waar haal je het dat die 1.2 TSI minder betrouwbaar zou zijn dan andere motoren?
                                    2008 Suzuki GSXF 650

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                      En waar haal je het dat die 1.2 TSI minder betrouwbaar zou zijn dan andere motoren?
                                      Problemen met de distributiekettingen. Dan heb je al eens geen riem

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        een 1.6 is niet vooruit te branden maar een 1.2 TSI met evenveel pk gaat het beter doen?
                                        De 1.2 TSI's zijn ook niet alles kwa betrouwbaarheid. je moet maar eens net zo'n slecht exemplaar te pakken hebben.
                                        Die 1200 doet het zeker niet slechter, integendeel die heeft iets meer punch dan de atmo 1.6 en is zuiniger en goedkoper dus leuker Die 1.6 zuipt vlot 8, mijn tante heeft die in haar Golf V.

                                        Mijn tante is als totale leek ook haar wagen in Duitsland gaan halen en dat was een fluitje van een cent. Een garantiegevalletje in het eerste jaar na aankoop is perfect opgelost via haar vertrouwde dealer in België.

                                        Voor een dieseltje zou ik niet naar duitsland gaan, voor een benzine zou ik het zeker overwegen gezien het povere aanbod in België. Mijn tante is toen ook zo in DE uitgekomen na een vruchteloze zoektocht naar een deftige Golf benzine in BE.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X