PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakketjes versturen / ontvangen met "De Post"

De Fille
22-08-09, 16:58
Voorbije donderdagvoormiddag een bestelling geplaatst bij wax-it.be, levering was de dag nadien voorzien. Great service Bert !

Maar dan ........ onze vrienden van "De Post", u weet wel die rode camionetjes met witte hoorn ...
GODDAMN !!!!!!!!!

Er was gezorgd dat de hele dag iemand thuis was zodat het pakketje ontvangen kon worden. Normaal is die postbestelling in de voormiddag rond 11 uur. So far, so good ... rond 12 uur nog steeds niemand aan de deur gehad, of toch ... dat dachten we.
Na het ledigen van de brievenbus vonden we een papiertje in de brievenbus met de melding dat er om 11 uur iemand aan de deur was geweest, maar dat er niemand thuis was. Ik kan u verzekeren, er was wel degelijk iemand thuis en het was oerstil, aangezien mijn broer moet studeren voor herexamens. Even gecheckt of onze bel nog werkte, en jawel hoor die deed het.

Boze telefoon naar het postkantoor om uit te leggen wat er gebeurd was en geëist dat dat pakket in de namiddag nog zou gebracht worden. "Sorry, maar dat zal niet gaan, de postbediende die de pakjes rondbrengt zijn dienst zit er al op, u zal het pakket maandag zelf moeten gaan ophalen op het postkantoor".

WTF, niet moeilijk, als die mens overal gewoon een papiertje in de brievenbus steekt met de melding "helaas, er was niemand thuis ...." en linea recta naar kantoor terug rijdt en daar alle "niet-bezorgbare" pakketjes afzet, dan is het niet moeilijk dat die mens snel gedaan heeft.
Toevallig was het gisteren (vrijdag dus) mooi weer, wilde die persoon mss snel naar huis om nog te genieten of is dit eerder standaard procedure ?

Wat denken jullie hiervan en heeft iemand dit ook al voorgehad ? Wat een praktijken ...

Oh ja, we mochten een "klacht" doorsturen via de website, lekker gemakkelijk te deleten dus EN er worden blijkbaar geen schriftelijke antwoorden verstuurd.

Ik bestel wel vaker via internet, en meestal wordt dat via TNT ofzo geleverd, nog nooit problemen gehad. Eén keer eens iets met de post en 't is van da ... * zucht *

--> Wax-it, gelieve niets meer met de post te versturen, da zijn krabbers :x

BWS
22-08-09, 17:03
1 woord, 5 lettergrepen

wisali
22-08-09, 17:08
ook al meermaals meegemaakt.
als een pakje te groot is naar hun goesting nemen ze dat gewoon niet mee, en deponeren ze zonder bellen gewoon het afhaalbriefje.
je kon wel dat pakje vrijdagmiddag al gaan afhalen zijn. ze zetten er altijd een dag late rop. maar van als de postbode terug binnen is kan je dat opeisen.

De Fille
22-08-09, 17:14
je kon wel dat pakje vrijdagmiddag al gaan afhalen zijn. ze zetten er altijd een dag late rop. maar van als de postbode terug binnen is kan je dat opeisen.

Het ding is, je betaalt De Post om dat bij je thuis af te leveren, niet "tot in de buurt van je huis".
Ik maak tijd om het te ontvangen (5 minuten), niet om het te gaan halen (als je alles samentelt 60 minuten).

Als ze geen grotere pakketten kunnen/willen afleveren, moeten ze die dienst niet aanbieden eh. Dat die post-markt maar zo snel mogelijk volledig vrij gemaakt wordt, ook wat brieven betreft. Dan gaan ze misschien wat minder arrogant monopolie-gedrag vertonen...

Alexanderr
22-08-09, 17:16
Zelfde ervaringen hier. Pakketjes via De Post; altijd gezever.

BWS
22-08-09, 17:17
Dan spreken we nog niet over de werkelijke kost van de diensten van de Post (via het belastingsgeld). Ik refereer dan ook naar m'n post hierboven.

Spooksken
22-08-09, 17:23
Yup, hetzelfde hier, van de 5 keer dat ik iets via de Post moest krijgen is het maar 1 keer "goed" verlopen (een dvd die hij in de brievenbus had gezwierd) Grotere pakketjes zijn altijd opgehaald moeten worden wegens "niet thuis" (terwijl dat dus wél zo was). :?

Zoals hierboven gezegd, vrijmaking van de sector kan niet vlug genoeg gebeuren imo.

Glenn1980
22-08-09, 17:33
hehe, ik koop redelijk veel via e-bay
vrouw is altijd thuis, sommige pakketjes krijg ik niet meer uit mijn brievenbus (model aan de muur). Hoe ze dat er in stampen niet normaal... en die tarieven is ook niet normaal, naar nederland kost enorm veel maar anders om bijna niks....

Scaglietti
22-08-09, 17:41
Toch even reageren, doe zelf al 5 jaar vakantiewerk op de Post.

Heb nog nooit gedaan wat de topicstarter zegt, ik bel altijd aan (merk ik geen beweging na een 20 tal seconden wandel ik rustig naar de postbus om het briefje te deponeren, soms komt er dan nog wel iemand opendoen, maar zelden).

Ik kan echter bijna zeker zeggen dat er postbodes zijn die gewoon het briefje in de bus gooien, zeker als ze van mening zijn dat er daar meestal niemand thuis is.. Al denk ik niet dat het echt zoveel voorkomt als jullie hier zeggen.. Maar dit kan echt van het postkantoor en het beleid daar afhangen.

De Fille
22-08-09, 19:15
Toch even reageren, doe zelf al 5 jaar vakantiewerk op de Post.

Heb nog nooit gedaan wat de topicstarter zegt, ik bel altijd aan (merk ik geen beweging na een 20 tal seconden wandel ik rustig naar de postbus om het briefje te deponeren, soms komt er dan nog wel iemand opendoen, maar zelden).

Proficiat

Ik kan echter bijna zeker zeggen dat er postbodes zijn die gewoon het briefje in de bus gooien, zeker als ze van mening zijn dat er daar meestal niemand thuis is.. Al denk ik niet dat het echt zoveel voorkomt als jullie hier zeggen.. Maar dit kan echt van het postkantoor en het beleid daar afhangen.

Ik vind het triest dat een werkwijze van een nationaal "bedrijf" afhankelijk is van regiokantoor tot regiokantoor. Wat voor signaal geeft dat niet ? Dat zou hetzelfde zijn dat je bij sommige McDonalds'en een BigMac met 1 "hamburger" krijgt, en bij andere dan weer 2 "hamburgers" (zoals het voorgeschreven is). De prijs is daarentegen wel dezelfde.

Hoewel het vechten tegen de bierkaai is, ga ik hier toch wat mensen voor aanschrijven om dan (als er al reactie komt) sussende reacties te krijgen. To be continued :-)

SilentSpring
22-08-09, 19:24
hehe, ik koop redelijk veel via e-bay
vrouw is altijd thuis, sommige pakketjes krijg ik niet meer uit mijn brievenbus (model aan de muur). Hoe ze dat er in stampen niet normaal... en die tarieven is ook niet normaal, naar nederland kost enorm veel maar anders om bijna niks....Op dat vlak zijn sommige jobstudenten wel beter.
Die hier bijvoorbeeld brengt de post gemiddeld 1u vroeger dan de vaste postbode.
Toen de catalogus van Colruyt er was samen met een pakje belde hij zelfs aan om ze af te geven zodat hij het niet in de brievenbus moest pressen.

Die persoon mag direct vast in dienst gaan van mij:)

DRIVER-W
22-08-09, 19:25
Ik heb dezelfde ervaringen als jou, Fille. Overlaatst moest ik ook een pakket gaan afhalen in een Postpunt, terwijl ik de postbode heb zien doorrijden en ik dus weldegelijk thuis was.

Overigens heb ik een paar dagen geleden een pakket verstuurd. De bestemmeling is zijn pakket ook in een Postpunt kunnen gaan halen :?

Met UPS daarentegen heb ik heel goede ervaringen(al gebruiken die geen fiets om dingen te vervoeren :D)

Wax-it.be
22-08-09, 21:58
Ik ga mijn contactpersoon bij Taxipost hier eens over aanspreken.

Ik vind het goed dat er iemand op reageert want tot op heden had ik geen weet van deze praktijken.

Dat je het de dag erop gaat ophalen op het postkantoor of postpunt ALS JE EFFECTIEF NIET THUIS BENT kan ik nog begrijpen ... maar dit :(

Ik heb voor taxipost gekozen om zo de prijs van de verzending te drukken. Met ups krijg ik de verzendkost per pakket niet onder de 12 euro !!!
Dwz dat al je een washmitt of wafeldoek besteld je dus meer verzendkosten betaald dan het product waard is ...

Bij taxipost heb ik nu een contract dat me in staat stel gratis verzending te voorzien vanaf €100 en €5,70 voor alles eronder.

Ik kan eventueel wel de optie voorzien via 2 koeriers te werken. Je zou dan zelf kunnen kiezen wie je wil gebruiken (evenwel met kleine meerprijs). Zouden jullie bereid zijn meer te betalen voor een service via TNT, DPD of UPS ?

Graag jullie input ! :)

ekreteiP
22-08-09, 22:26
Ik zou gewoon naast mijn brievenbus gaan zitten de volgende keer.. :D

Koentjes007
23-08-09, 00:57
Ik bestelde vaak dingen via internet, DPD kwam deze leveren en er waren nooit klachten van mijn zijde uit. Ik wist hoelang de levering ongeveer duurde en paste me aan.

Ik heb dan x-aantal maanden geleden eens iets besteld dat met de Post geleverd zou worden, ik dacht: "Geen probleem". Nu de dag van levering was er in de namiddag nog steeds geen levering gebeurd, normaal rond 10.30h tot 11h. Ik vond het raar, maar ok mss dag nadien dacht ik. Mijn moeder vertrok en belde om te zeggen dat ik eens naar de brievenbus moest gaan kijken. Nu daar lag mijn pakje van US Postal gwn op de grond naast de brievenbus. IEDEREEN kon eraan! Dat pakje was wel wat geld waard, en ik kon duidelijk zien aan de verpakking dat de postbode eerst geprobeerd heeft om het in de gleuf van de brievenbus te proppen, maar omdat dat niet lukte heeft hij het pakje gwn er naast gelegd!

Voor nabestellingen bij leveringen bij ons doen wij ook beroep op de Post (regio Oostkamp) en daar heb ik weinig klachten over. Ik heb weet van 2 gevallen in anderhalf jaar tijd waar de klant ons belde om te vragen wat er met het pakje gebeurd is. Dwz geknoei van De Post of van de postbode...

jwv50
23-08-09, 00:58
Ook hier al meermaals meegemaakt met pakjes en aangetekende brieven.
Hun briefjes zijn voorgedrukt en ze duwen die gewoon in de bus. Hun ronde is sneller gedaan en jij kan je stukken gaan halen de volgende dag na 11 uur in een postpunt ver van huis.

Ik heb zo de postbode eens achterna gelopen. Ik hoorde het brommertje komen. Brievenbus open, post erin (met voorgderukt briefje en weg...). Die kerel wist niet wat zeggen.
Ik heb klacht ingediend bij de Post. De postbode moet het dan maar weten als hij van zijn oversten ook nog eens op zijn dak krijgt.
Dat zijn gewoon geen manieren.

Eberhard
23-08-09, 01:06
Er was gezorgd dat de hele dag iemand thuis was zodat het pakketje ontvangen kon worden. Normaal is die postbestelling in de voormiddag rond 11 uur. So far, so good ... rond 12 uur nog steeds niemand aan de deur gehad, of toch ... dat dachten we.
Na het ledigen van de brievenbus vonden we een papiertje in de brievenbus met de melding dat er om 11 uur iemand aan de deur was geweest, maar dat er niemand thuis was. Ik kan u verzekeren, er was wel degelijk iemand thuis en het was oerstil, aangezien mijn broer moet studeren voor herexamens. Even gecheckt of onze bel nog werkte, en jawel hoor die deed het.

:x

Dat heb ik ook al een paar keer voorgehad.
Die schrijven dat op voorhand op het postkantoor denk ik.

BeFour
23-08-09, 03:15
Als ik al mijn negatieve ervaringen over de Post hier moet neerpennen ben ik over een jaar nog bezig. Ondertussen ken ik wel zo goed als heel de klantendienst. :|

Gunther112
23-08-09, 10:00
Zelfde hier...100 % zeker dat de secretaresse aanwezig was en toch een briefje in de bus...
Tevens al 2 keer een bestelling gedaan bij Bert die nooit is aangekomen. Pakje spoorloos verdwenen. Ik vermoed dat er daar bij de post een paar met een wreed propere auto rondrijden....

De Fille
23-08-09, 11:26
Zou iedereen die dezelfde praktijk al eens heeft voorgehad, me kunnen PM'en met daarin volgende gegevens:

* welk postkantoor (regio) ?
* waarde van het postpakket ?
* tijdstip wanneer dit gebeurde ?

Kan ik al deze "ervaringen" bundelen in m'n briefje :-)

putje
23-08-09, 11:34
Wees blij dat je pakje gewoon niet verdwenen is :wink: probeer het dan maar eens terug te krijgen ...............
Andere koerierdiensten durven pakjes gewoon voor de deur te zetten als er niemand thuis is :wink:

Vandie
23-08-09, 11:40
Onze Ouwe facteur belde altijd aan. Nu zijn het altijd verschillende mensen die meestal direct een briefje in de bus steken.

Ik had onze ouwe es tegengekomen in de frituur en hadden we een babbeltje geslegen.
Hij vertelde me dat de "jonge garde" altijd sneller en sneller gingen om vroeg gedaan te zijn. Nu hebben ze hier de postroutes aangepast, waardoor ze langer werden en dus ze eigenlijk meer werk moesten doen in de zelfde tijdspanne voor hetzelfde geld. Hij zit nu in zijn laatste jaar voor zijn brugpensioen en hij neemt nu al zijn vakantiedagen op. Hij komt praktisch alleen maar buiten alst nog goei weer is:lol:.

Vandie
23-08-09, 11:41
Wees blij dat je pakje gewoon niet verdwenen is :wink: probeer het dan maar eens terug te krijgen ...............
Andere koerierdiensten durven pakjes gewoon voor de deur te zetten als er niemand thuis is :wink:Zijn meestal kleine zelfstandigen die geen tijd hebben om nog een tweede keer terug te komen. Ik heb dit ook nog gedaan, toen zette ik dat gewoon bij de gebuur af met een briefje in de brievenbus van de bestemmeling:).

JeVeE
23-08-09, 11:57
zelfde vodden met de import/douane van de post. pakketten blijven daar 3weken tot 3maanden hangen.
sindsdien verstuur en ontvang ik alles met UPS of TNT (die hebben hun eigen douane/import) en da's daar op 2dagen door.

Post = rommel. niets als problemen mee:|

tato
23-08-09, 12:11
Zou iedereen die dezelfde praktijk al eens heeft voorgehad, me kunnen PM'en met daarin volgende gegevens:

* welk postkantoor (regio) ?
* waarde van het postpakket ?
* tijdstip wanneer dit gebeurde ?

Kan ik al deze "ervaringen" bundelen in m'n briefje :-)

Dit vind ik een goed idee.

Thuis wordt er voor de RC hobby nogal veel onderdelen aangekocht via internet in de USA. We hebben daarbij geen problemen gehad tot 2 weken geleden.

Het was ook op een vrijdag, iedereen was thuis, 2 auto's voor de deur. 's Middags werd de post uit de brievenbus gehaald en stak er dus ook zo'n papiertje in. Daarop stond dat de postbode om 8u! een pakketje had aangeboden maar de bestemmeling was niet thuis. Ouders waren al om 7u opgestaan, maar geen bel gehoord.

Op het briefje stond dat het pakketje 's maandags vanaf 11u kon worden afgehaald in het Postpunt te Kaulille (deelgemeente van Bocholt, ongeveer 5 km) terwijl we zelf op een afstand van minder dan één kilometer wonen van het Postkantoor van Bocholt.

Vrijdag 's namiddags is mijn broer dan naar het postkantoor (Bocholt) gegaan om het pakketje proberen mee te krijgen. Sturen ze hem daar doodleuk buiten, omdat hij het niet op de juiste plaats gaat afhalen, en ze het nog niet mogen meegeven.

Vervolgens ga ik met de auto naar het postpunt in Kaulille waar ik vraag of de postbode het pakketje daar soms al had achtergelaten. Dit was niet het geval vertelde de vriendelijke meneer mij. Het moest nog liggen in het Postkantoor van Bocholt. Toen ik hem confronteerde met het voorval zei hij dat dat wel meer gebeurde. Deze beste man probeerde mij verder te helpen en zei dat ik het alsnog in Bocholt kon gaan afhalen. Ondertussen was het postkantoor natuurlijk al gesloten (16u30).

's Zaterdags direct naar het postkantoor in Bocholt gegaan, en nu zat er blijkbaar iemand anders (minder ervaring maar wel behulpzaam). Het pakketje lag niet bij de normale hoop, maar lag ergens achteraan in het magazijn. Zij gaf mij het zonder problemen mee (afrekenen van €10 douanekosten) maar had wat problemen om het juist te scannen.

Om in het kort op uw vraagjes te antwoorden

Postkantoor Bocholt/Postpunt Kaulille
Ongeveer voor $100 uit de USA
Postbode had pakketje om 8u 's morgens aangereikt.

Trouwens gisteren nog een pakketje van dezelfde winkel gekregen, postbode leverde het netjes af aan de voordeur.

BlackFox
23-08-09, 12:38
Towerhobbies?

MiniMe
23-08-09, 12:41
Het mag misschien raar klinken, maar ik heb dit zelden ervaren met de Post. Nu denk ik wel dat onze postbode en de postman die de pakketjes brengt (meestal zijn dat namelijk 2 verschillende hier), hun werk meer dan behoorlijk doen.

Anderzijds geloof ik zeker dat er plaatsen zijn waar de postbode er met zijn klak naar gooit en die briefjes gewoon in de bus deponeert, of er nu iemand thuis is of niet.

Met koeriers heb ik trouwens ook al een aantal slechte ervaringen gehad. DPD pleegt hier met de regelmaat van de klok briefjes te deponeren voor pakketjes die niet eens voor mij bestemd zijn... En ik ben zelf al pakketjes moeten gaan ophalen bij mensen waar koeriers die verkeerdelijk hadden afgeleverd terwijl ze wél voor mij bestemd waren...

Om maar te zeggen dat er wat mij betreft geen enkele pakketjesoplossing is waar je quasi zeker kunt zijn van een degelijke service. Ik heb er in elk geval nog geen gevonden!

De Fille
23-08-09, 14:04
Ik vind het goed dat er iemand op reageert want tot op heden had ik geen weet van deze praktijken.

Een belg kan vrij veel verdragen naar 't schijnt. Mijn ervaring leert dat klagen helpt, zelfs bij grotere firma's. Wie niet klaagt, krijgt niks, wie dat wel doet, vaak wel.
Mij steekt het vooral tegen dat als een bedrijf een dienst aanbiedt, ze die dienst ook perfect moeten leveren. Er is immers altijd IEMAND die voor die dienst betaalt (ik klaag op de dienst van de post eh, niet op die van wax-it ;-))
Aangezien er blijkbaar meerdere gevallen zijn die al hetzelfde als mij hebben voorgehad, moet er toch eens melding van gemaakt worden (en dan zijn het nog maar enkelen hier op het forum, wie weet wat de schaal is van deze praktijken).

Bij taxipost heb ik nu een contract dat me in staat stel gratis verzending te voorzien vanaf €100 en €5,70 voor alles eronder.

Ik heb al enkele dingen gekocht via CoolBlue (bekend van o.a. digicamshop.be). Zij werken met TNT en kunnen altijd een gratis levering aanbieden, misschien moet je eens bij hen horen ?
Heb daar enkel goede ervaringen mee. Zij werken volgens de methode dat ze het pakketje zowiezo de dag nadien leveren. Ze komen daarbij tot 3 keer aan de deur als het moet !!!
Mijn levering is meestal 's avonds tussen 18:00u en 21:00u geweest. Wanneer een mens thuis is dus en m.a.w. geen dag verlof moet pakken om een pakketje te ontvangen.

Martini Racing
23-08-09, 14:57
Is DHL niet één van de beste courierdiensten hiervoor?

(mijn ouders werken met UPS, maar dat is voornamelijk voor het buitenland en is goedkoper van bedrijf naar bedrijf)

Wax-it.be
23-08-09, 16:37
TNT heeft blijkbaar een nieuwe service voor kleinere verzendingen.
Ik neem morgen eens met hen contact op. :)

Iemand ervaringen met TNT ?

Spooksken
23-08-09, 17:59

Yup, 2 jaar geleden een volledig computersysteem geleverd gekregen via hen, dus meerdere dozen van stevig formaat, en werd perfect afgehandeld
1ste maal was er niemand thuis. 3 uur later staan ze weer aan de deur, toen gelukkig wel iemand thuis :)

Enkele maanden geleden dan nog een GPS via TNT geleverd, zoals hierboven gezegd inderdaad rond 18 's avonds wanneer we dus allen thuis waren. :)

Zeer degelijke firma m.i. :wink:

NineEleven
23-08-09, 18:03
als hij slim is zet hij geen uur op het papiertje.

Sjoerie
23-08-09, 18:04
Heb ook al verschillende koerriers aan de deur gehad hier (DPD, GLS, TNT & DHL) en nooit problemen gehad.

Een keertje is een pakje met de post gekomen dat ik online besteld had. Aléé 'gekomen'... ik heb het nooit gezien. Het was al een week verzonden en het was er nog altijd niet. Ik in het postkantoor gaan kijken, geen pakje te vinden.

Winkel heeft nieuw pakje opgestuurd en toen is het wel aangekomen, toch maar vreemd allemaal!

Ik bestel dikwijls computeronderdelen voor het assembleren van pc's online en ik mag er niet aandenken dat zo'n waardevolle stukken via de post zouden gaan.

Veel liever een koerrier!

Jochen
23-08-09, 18:30
Op het werk kom ik dagelijks in contact met verschillende koerierdiensten. Ik moet zeggen dat UPS en TNT toch het meest professioneel overkomen. DPD valt ook nog mee. GLS is een ramp...
Bij UPS en TNT zijn de meeste ook zelfstandige onderaannemers dacht ik? Dus die mensen werken voor zichzelf.

BlackFox
23-08-09, 19:46
Ik bestel dikwijls computeronderdelen voor het assembleren van pc's online en ik mag er niet aandenken dat zo'n waardevolle stukken via de post zouden gaan.

Veel liever een koerrier!

Ik heb hier nochtans van een online computerwinkel via een koerrier een mooi pakje gekregen dat ik nooit besteld had ;)

Al vermoed ik dat daar de fout eerder bij de winkel heeft gelegen...

tato
23-08-09, 21:04
Towerhobbies?

A Main Hobbies (http://www.amainhobbies.com/) was het dit maal, vroeger bestelden we meer bij http://www.carolinasrc.com/, maar sinds begin dit jaar hebben ze geen stock (omwille van de crisis).

W3N
24-08-09, 11:39
Vorige week een postpakket (geen envelop maar doos <2kg) netjes op tijd ontvangen. Het was de postbode die dat pakket gewoon mee op ronde had en dit aan de deur is komen afgeven.

W3N
24-08-09, 11:42

Al enkele keren een pakketje mogen van ontvangen en nog nooit problemen mee gehad. Tot nu toe ook altijd snelle levering. :wink:

Timmie
24-08-09, 11:45
hier in katelijne hebben we een goeie postbode.
al vaak iets met de post laten afkomen ( toch ook al redelijk grote dozen )
mooi tot aan de deur geleverd :)

W3N
24-08-09, 11:46
Boze telefoon naar het postkantoor om uit te leggen wat er gebeurd was en geëist dat dat pakket in de namiddag nog zou gebracht worden. "Sorry, maar dat zal niet gaan, de postbediende die de pakjes rondbrengt zijn dienst zit er al op, u zal het pakket maandag zelf moeten gaan ophalen op het postkantoor".

http://www.post.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipost24.html

Uw pakket wordt de volgende werkdag door de postbode bij de geadresseerde aangeboden.
Is uw geadresseerde niet thuis wanneer de postbode langskomt, dan kan hij telefonisch een tweede aanbieding vragen of het pakket binnen de 14 dagen in het postkantoor of PostPunt afhalen.

Fokko
24-08-09, 12:30
heb in mijn vorige baan genoeg ervaring gekregen met zowat alle koeriers.
Ik kan van geen enkel bedrijf zeggen dat die er positief uitspringt. vooral met DHL veel gezeik gehad, met TNT ook veel problemen.
persoonlijk de minst slechte ervaringen met UPS.

De Fille
24-08-09, 12:35
http://www.post.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipost24.html

Uw pakket wordt de volgende werkdag door de postbode bij de geadresseerde aangeboden.
Is uw geadresseerde niet thuis wanneer de postbode langskomt, dan kan hij telefonisch een tweede aanbieding vragen of het pakket binnen de 14 dagen in het postkantoor of PostPunt afhalen.

Ja, dat gebeurt dan blijkbaar toch niet hoor .... Vanavond ga ik het zelf afhalen.

Vandie
24-08-09, 12:43
Op het werk kom ik dagelijks in contact met verschillende koerierdiensten. Ik moet zeggen dat UPS en TNT toch het meest professioneel overkomen. DPD valt ook nog mee. GLS is een ramp...
Bij UPS en TNT zijn de meeste ook zelfstandige onderaannemers dacht ik? Dus die mensen werken voor zichzelf.Gls werkt ook met zelfstandige ondernemers :). Daar komen ze tot drie keer toe terug naar U. Meestal zijn het mensen die een bepaalde regio op zich nemen en daardoor kennen ze de vaste klanten goed.
Dhl werkt ook vaak met zelfstandigen, maar die mensen klagen enorm, omdat DHL bepaalt hoeveel uren ze mogen/moeten werken. Ik weet niet hoe het in andere depots zit, maar hier in Roeselare is het alvast ezo.

guess_who
24-08-09, 14:47
Hier ook al heel wat gezever gehad met de post in Houthulst.

Toen ik aan het kijken was om te verhuizen, hebben we enkele zaken via de post moeten regelen... amai...
- telenet analoge kabel aangevraagd: ze hebben de dinsdag een brief verzonden dat de technieker de volgende week vrijdag zou komen. De brief is aangekomen wanneer de technieker er al een week geleden geweest was. Nu, geen probleem, zou je dan zeggen... kan gebeuren.

- internetverbinding aangevraagd, moest wachten op mijn activatiebrief. Die heb ik zelfs nooit gekregen. heb er een tweetal weken op gewacht en ondertussen eens naar de klantendienst gebeld van de post. Die waren... euhm... erg irritant. Omdat ik vermeldde dat ik verhuisd was, kwamen die aandraven met iets wat "doMyMove" noemt. Ik moest mijn dossiernummer doorgeven... Alles was aangevraagd op het nieuwe adres, dus had ik dat niet nodig. En toch maar blijven zagen achter dat nummer, hoe goed ik het ook uitlegde... Daarna de dag erop naar het postkantoor zelf gebeld. Die hadden blijkbaar al de klacht doorgekregen en "waren er absoluut niet mee opgezet dat wij zo rap (!!!) een klacht indienden". Zij dachten dat er niemand in dat huis woonde (was zo'n twee jaar niet bewoond), was hun repliek (omdat de rolluiken naar beneden waren). Als ik dan vroeg wat ze dan doen met de brief, wisten ze er geen antwoord op. Terug naar afzender of de vuilbak in zeker? De dag erop de facteur bijna omver gereden toen ik de garage uitreed (niet gezien, het was niet express :lol: ). Sindsdien komt de post toch redelijk tijdig aan. Blijkbaar moet je dus aan de facteur heel duidelijk laten weten dat je daar woont, vooraleer ze je post bezorgen :?

Ik heb dan dagelijks beginnen bellen en mailen naar de klantendienst. IEDERE keer opnieuw vroegen ze dat verdomde dossiernummer, terwijl er duidelijk bijstond dat dat er niets mee te maken had en dat alles op het nieuwe adres was aangevraagd. Ik heb het uiteindelijk opgegeven...

Na een tijdje het dan maar gerust te laten (heb via de klantendienst van mijn provider kunnen bekomen dat ze het mailden ipv via de post te verzenden), heb ik nog een brief gekregen van de klantendienst, om mijn dossiernummer te vragen (OMG!). M'n vriendin heeft het dan maar vlug in de vuilbak gekieperd, of ik had nog een brief of mail teruggeschreven...

- al een 3-tal keer voor gesloten deuren gestaan, tot zo'n 10 minuten voor sluitingstijd! Wegens geen dossiernummer heb ik dan maar niet gebeld naar de klantendienst...

Gunter
24-08-09, 15:38
Ik laat mijn privépakketjes altijd op het werk toekomen, aan de receptie zit altijd iemand van 7 tot 7 dus hier moeten ze niet met onzin afkomen dat er niemand aanwezig was. Tot nu toe 100% positieve ervaringen, met gelijk welke firma.

Darks
24-08-09, 20:18
Tja wat kan je zeggen op zoiets. Je kan niet 'De Post' de schuld geven, wel de individuele postbode die zoiets doet.

Ben er zelf nu ook aan het werk als jobstudent. Je verliest natuurlijk wel wat tijd met aangetekende zendingen etc, maar dat is natuurlijk geen reden om je job niet te doen. Zelf bel ik 1 keer aan, ga eventueel eens kijken langs zij of er niemand te bespeuren is en dan gaat de plakker erop en ben ik terug weg.

Enige dat je kan doen is klacht indienen. Maar of je veel hebt om op te staan weet ik niet. De postbode in kwestie kan net zo goed zeggen dat je de bel gewoon niet gehoord hebt.

knight-rider
24-08-09, 20:26
Bij de post moogt ge al blij zijn dat u zaken geleverd worden!
En dat geld zowel voor pakketjes als gewone brieven.

JeVeE
24-08-09, 23:07
meest betrouwbaar: TNT - UPS - FedEx
ook goed maar durft regelmatig pakket een dag te laat aankomen: DHL (gps systeem staat ook nog niet op punt, crasht vaak)
ronduit slecht: DPD (veel pakketten van ons verdwenen en werd nooit iets aan gedaan)

de kleinere werk ik ook nooit mee. Ons bedrijf werkt om te verzenden enkel met UPS.
verzendingen naar onze hoofdleverancier met TNT (heel interessante prijzen bij dagelijks verzendingen)

COD (cash on delivery): taxipost als het snel moet gaan, UPS als het niet zo dringend is (iets goedkoper als vaste klant maar wel een klantnummer nodig)

RazorBlade
25-08-09, 13:02

Dat je het de dag erop gaat ophalen op het postkantoor of postpunt ALS JE EFFECTIEF NIET THUIS BENT kan ik nog begrijpen ... maar dit :(

Ik heb voor taxipost gekozen om zo de prijs van de verzending te drukken. Met ups krijg ik de verzendkost per pakket niet onder de 12 euro !!!
Dwz dat al je een washmitt of wafeldoek besteld je dus meer verzendkosten betaald dan het product waard is ...

Ik kan eventueel wel de optie voorzien via 2 koeriers te werken. Je zou dan zelf kunnen kiezen wie je wil gebruiken (evenwel met kleine meerprijs). Zouden jullie bereid zijn meer te betalen voor een service via TNT, DPD of UPS ?

Graag jullie input ! :)

Ikzelf werk hier bij TNT, en ik kan jullie zeker TNT aanraden.

Waarom?

-We volgen de zendingen pro-actief op dus als er niemand thuis is of de zending kan niet geleverd worden dan weet wax-it dit en het probleem
-er moet altijd afgetekend worden voor de zending
-als je niet thuis bent om het te ontvangen kan je altijd naar TNT bellen voor eventuele levering morgen, zelf zending komen afhalen of als de chauffeur nog in de buurt is zal hij langskomen om het dezelfde dag te leveren.
-binnenlandse zendingen zijn goedkoop en we kunnen de service aanbieden leveren voor 09h-10h-12h dus in de voormiddag (als de bestemeling niet te ver afligt van ons depot)

wat een klein negatief puntje is dat we wat duurder zijn maar dit is door de constante pro actieve opvolging, moest je meer info hebben pm mij of vraag het hier en dan ze ik het op de forum.
Ook intressant om te weten hoe meer zendingen je met ons doet hoe goedkoper het wordt.

Wax-it.be
25-08-09, 13:12
Is er bij TNT een ophaling voorzien ? Op dit moment moet ik dus steeds alles in de koffer van de wagen gooien en naar de post rijden. (ok het is maar 500m). Maar eens we in het nieuwe gebouw zitten en het drukker wordt zal ik daar geen tijd meer voor hebben :P

Bakske
25-08-09, 13:21
- al een 3-tal keer voor gesloten deuren gestaan, tot zo'n 10 minuten voor sluitingstijd! Wegens geen dossiernummer heb ik dan maar niet gebeld naar de klantendienst...

:D

123

JeVeE
25-08-09, 13:33
Is er bij TNT een ophaling voorzien ? Op dit moment moet ik dus steeds alles in de koffer van de wagen gooien en naar de post rijden. (ok het is maar 500m). Maar eens we in het nieuwe gebouw zitten en het drukker wordt zal ik daar geen tijd meer voor hebben :P

ja, komen hier dagelijks:wink:

RazorBlade
25-08-09, 13:44

Yep

Ophaling is voorzien en alles inbegrepen het enige dat jij moet doen is vrachtbrieven invullen (Zijn TNT oranje documenten waar je het adres van de bestemeling zet) krijg je allemaal mee als je klant wordt hier.

wooter
25-08-09, 13:55
Hier ook een tevreden TNT-klant. De prijs is soms wel wat stevig, maar de vrachtbrief vul ik in op hun myTNT.be, print ik uit en de dag erop staat vaak dezelfde TNT-kerel met zijn busje klaar om te leveren of op te halen.

Post... Dat hou ik voor als ik geen verzendkosten aanreken, en het niet rap hoeft te gaan :D

Vrouwtje bestelde ooit eens voor 25€ iets uit Japan. Kwam vlot aan in Zaventem, om dan 2 weken op de Douane te liggen. Douane besliste om geen BTW te heffen, dus De Post besloot om dit geluk te factureren aan 20€ "voorleggingskosten Douane". Slik.

Voor verzendingen in NL durf ik soms wel eens gewoon naar Maastricht rijden, en het daar droppen. Nederlandse post werkt wél degelijk, snel en goedkoop. Belgische Post mogen ze van mijn part deze avond nog opdoeken en alle ambetantenaren in zee duwen.

Darks
25-08-09, 20:28
Is ook de eerste keer dat ik aan het werk ben in een (nu nog min of meer) overheidsbedrijf.

Toch niet allemaal over één kam scheren, er zijn er wel degelijk bij die vlot en goed werken. Ze moeten vroeg op en hebben soms wel vroeg gedaan ook, maar ook drukke periodes.

Waar ik andere jaren op het fabriek vakantiewerk deed zaten evenveel ongemotiveerde tamzakken. En dat is dan de privé.

Da's iets waar ik mij wel aan erger, er zijn sommigen die niks doen als klagen en dik tegen hun goesting komen werken terwijl ze het eigenlijk lang zo slecht nog niet hebben. Maar die zul je natuurlijk ook overal hebben.

BlackFox
25-08-09, 20:39
Voor verzendingen in NL durf ik soms wel eens gewoon naar Maastricht rijden, en het daar droppen. Nederlandse post werkt wél degelijk, snel en goedkoop. Belgische Post mogen ze van mijn part deze avond nog opdoeken en alle ambetantenaren in zee duwen.

Inderdaad, met de Nederlandse post niks dan positieve ervaringen!
De dag na verzending in Nederland stond het vaak al hier aan de deur.

BWS
25-08-09, 20:42
Is dan ook geprivatiseerd (nu eigendom van TNT, als ik me niet vergis)

Jochen
25-08-09, 20:42
Werken die ook niet op zaterdag daar?
Ik heb ooit eens een cd in Japan gekocht via Ebay. 3 dagen later stak het hier in de bus :shock:

RazorBlade
25-08-09, 22:03
Is dan ook geprivatiseerd (nu eigendom van TNT, als ik me niet vergis)

Yep klopt, is TNT Post nu geworden, maar is niet helemaal dezelfde als TNT zelf, is nog altijd trager dan de service die TNT biedt maar wel sneller dan de gewone post.

BWS
25-08-09, 22:06
Yep klopt, is TNT Post nu geworden, maar is niet helemaal dezelfde als TNT zelf, is nog altijd trager dan de service die TNT biedt maar wel sneller dan de gewone post.

Het is dan ook (veel) goedkoper hé ;)

RazorBlade
25-08-09, 22:17
Het is dan ook (veel) goedkoper hé ;)

Ja is inderdaad veel goedkoper is ook logisch je krijgt niet dezelfde ondersteuning als je met TNT Express werkt.

Het grootste onderscheid tussen TNT Post en TNT Express is dat TNT Post door particulieren kan gebruikt worden, TNT Express werkt alleen met bedrijven (buisiness to buisiness).

dEN_BERE
26-08-09, 18:11

al eens gechecked of je nieuwe gebouw zich in de buurt van een Kialapunt bevindt? ;)

Wax-it.be
26-08-09, 18:12
al eens gechecked of je nieuwe gebouw zich in de buurt van een Kialapunt bevindt? ;)

Op 5 min rijden ...

Maar met het aantal pakjes dat we binnenkort gaan versturen is het gewoon niet meer efficient om ze zelf te gaan afgeven. Die moeten opgehaald worden ;)

'0DAVID0'
26-08-09, 19:14
Mijn laatste bestelling van bij Wax-it stond 3 dagen na betaling later voor mijn deur:wink: Alleen had iedereen die voorbij zou gekomen zijn door de dag het pakje kunnen meenemen aangezien de postbode het gewoon aan de voordeur gezet had...

Ivm met de zoektoch naar een pakjesdienst, wij hebben op het werk alleen maar slechte ervaringen met UPS. Heel veel schadeclaims gehad van onze klanten omdat de dozen beschadigd aankwamen. De verzendingen kwamen veel te laat aan bij de klanten. Zendingen die kwijt waren en nergens meer te vinden waren. En dan stuurden wij het maar opnieuw op om daarna telefoon van de klant te krijgen dat UPS daar ineens met 2 dezelfde zendingen voor zijn deur stond. En in Wallonië was het nog een grotere ramp! Wij gebruiken UPS dan ook bijna niet meer. Wij werken nu samen met een kleinere transporteur uit Wallonië die ons werd aangeraden door ons moederbedrijf en daar hebben we zo goed als geen problemen meer mee.

DRIVER-W
03-09-09, 11:35
Vandaag is mijn pakje van Wax-it reeds aangekomen. Zondag had ik dat besteld, direct gaan betalen, 's dinsdags heeft Wax-it de betaling ontvangen en vandaag werd het pakketje netjes afgeleverd. Ik weet niet hoe het zit met andere regio's, maar vandaag werd het pakketje afgeleverd door iemand van de post die zich enkel bezighoudt met het rondbrengen van pakketjes, dus niet door de gewone postbode. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.

Bedankt voor de snelle afhandeling, Wax-it!

Flyer..
03-09-09, 15:04
Heb van de zomer een maand bij de Post gewerkt, op dienst collect. (beste studentenjob ooit)
Rondcruisen en pakketjes en post ophalen bij bedrijven met een camionette.
Nu als je ziet met welke mentaliteit daar wordt gewerkt verschiet ik langs geen kant van welke situaties er zich kunnen voordoen.
Spijtig is dit zo bij de meest overheidsbedrijven.. Als je ziet hoeveel je daar betaalt krijgt voor het effectieve werk dat je moet doen, schandalig :s.
Ik neem de werknemers het niet kwalijk, ik kon er natuurlijk mee van profiteren, maar het management van bovenaf stelt echt wel heel weinig voor.

Ik kan natuurlijk maar mijn functie in het verhaal vertellen, de aflever dienst heb ik geen benul van.