PDA

Bekijk Volledige Versie : PC problemen & oplossingen (deel 3)

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14

Naish
22-12-10, 12:05
euhm, 'tuurlijk.
kijk hier dan maar'ns naar:
http://www.google.com/finance?client=ob&q=NASDAQ:AAPL

wat je trouwens zit te koeken over een windows pc. windows is een besturingssysteem.
Mac is besturingssysteem+bijhorende hardware, op elkaar afgestemd.

Conslusie: veel winst bij Apple, maar dat is ook normaal als je je stuff te duur verkoopt :D

En niet zeveren hééé... Alle opmerkingen van de Maccers is tegen windows en niet tegen HP, dell, Acer en andere... Dus appelen met appelen vergelijken...

JeVeE
22-12-10, 12:12
Conslusie: veel winst bij Apple, maar dat is ook normaal als je je stuff te duur verkoopt :D

En niet zeveren hééé... Alle opmerkingen van de Maccers is tegen windows en niet tegen HP, dell, Acer en andere... Dus appelen met appelen vergelijken...
klopt, omdat op die toestellen allemaal windows staat:wink:
ik ben ook windows-gebruiken en erger mij er dood aan, ken het ding door en door maar die dingen crashen vantijd gewoon zonder reden... :|

heb nu een macbook mét ernaast windows. Windows draait héél goed en op mijn vaste desktop van HP draait het mank. Soms weet ik het niet meer :lol:

caoimhin
22-12-10, 14:57
Veel van die hardcore coders bij ons in de richting werken ook met Ubuntu of Kubuntu. Is dat echt zoveel beter? En werkt dat makkelijk?
PHP en Java doe ik nog steeds met Eclipse op mijn Vista :oops:

Dat werkt heel gemakkelijk, heeft een heel eenvoudige GUI, ben je onmiddellijk mee weg. Het voordeel dat Linux mij geeft is dat ik lokaal helemaal dezelfde config kan runnen als mijn productieserver. Beide met nginx, zelfde PHP versies, paths die helemaal hetzelfde zijn, .. zoveel eenvouder om te developen. Ik heb bv. een cdn waar mijn static content op staat. Die cdn staat als subdomein geconfigureerd. Lokaal surf ik naar http://cdn.domeinnaam.dev, in productie draait die op http://cdn.domeinnaam.be. Allemaal uiteindelijk ook te verwezenlijken op een Windows machine, maar veel eenvoudiger op Linux. En aangezien de productieserver Ubuntu (Server Edition) draait, kan het alleen maar goed zijn om lokaal ook Ubuntu te draaien. Hoeveel keer ik vroeger niet iets ontwikkelt had op Windows, om dan te merken dat x aantal zaken niet werkten eens ze op de server stonden ..

euhm, 'tuurlijk.
kijk hier dan maar'ns naar:
http://www.google.com/finance?client=ob&q=NASDAQ:AAPL

wat je trouwens zit te koeken over een windows pc. windows is een besturingssysteem.
Mac is besturingssysteem+bijhorende hardware, op elkaar afgestemd.

Neen. OSX is een besturingssysteem dat perfect is afgestemd op de hardware die in een Mac kan zitten, maar op een Mac kan je natuurlijk ook gewoon Windows draaien.

JeVeE
22-12-10, 16:09
Neen. OSX is een besturingssysteem dat perfect is afgestemd op de hardware die in een Mac kan zitten, maar op een Mac kan je natuurlijk ook gewoon Windows draaien.zoals ik dus enkele posts hoger heb gezegd:wink:

ekreteiP
22-12-10, 16:21
http://www.itc.virginia.edu/students/inventory/compare/

tuut
22-12-10, 16:30
http://www.itc.virginia.edu/students/inventory/compare/
en dat toont aan?
een groep ICT'ers kan niet worden vergeleken met een hele bevolking...

ekreteiP
22-12-10, 16:49
De jeugd is de toekomst! :D

kefkie
23-12-10, 18:17
Weet er iemand waar ge zo'n thema kunt downloade waardoor u windows startbalk en mappen e.d. een mac uitzicht hebben?
Het is voor windows 7 (moest dat belang hebben)

ir_fuel
23-12-10, 20:14
Hebde een minuutje?
Ik ga u NIET afraden om een Mac te kopen, da's volledig uw eigen keus.
Ik ga gewoon efkes objectief weergeven waarom ik gene Mac meer moet hebben.

Here goes:
Als ik op mijne PC genen iTunes meer wil, dan smijt ik dat er af via control panel, en dan is dat weg. Moet je op een Mac eens proberen. De eerst volgende updateronde staat dat terug automatisch aangevinkt tussen uw updates en wordt het achter uwe rug teruggezet. Idem voor Safari en Kwiktaajm.
Automatisch NFS-drives mounten van nen andere *nix is geen kwestie van een fileke aanpassen (gelijk op eender welke andere *nix), maar klikken, slepen, tikken, bidden en 3 forumtopics nalezen. En waarom? Omdat Sint-Jobs besloten heeft dat dat in een fokking databaseke moet zitten ipv /etc/fstab of gelijkwaardig. Ditto voor automounter, useraccounts en andere onzin. Databasekes. Overal. En niet te gebruiken via standaard useradd-userdel, maar via zelfbedachte klotecommandos of de GUI. GUI = Girly User Interface. Da's heel tof als ge geen idee hebt waar ge mee bezig zijt, maar voor ne unix-adept is dat vrij ambetant en vooral TRAAG.
Ook als er software mankeert die niet door SantaJobs en zijn sycophanten is goedgekeurd, dan kunde dat niet gewoon efkes compileren, maar moete allerlei kunst en vliegwerk verrichten om de juiste libraries bij mekaar te krijgen. Weeral klikken, tikken, bidden, forums, ... GRR.
En dan heb ik het nog niet over die irritante krollekesknop. 90% van alle PCs gebruikt een standaard klavier. Zelfs onder Linux is dat 1 van de weinige standaarden die ze kennen. En dan heeft Sinterjobs toch wel niet beslist om er een extra krollekesknopke aan toe te voegen waar ge uw poten elke keer weer op verstuikt, zeker.
Ctrl-C = copy
Ctrl-V = paste
Enter = open
Overal. Gnome, KDE, Windows, Open-, Star-, of MS-Office, Nautilus, Explorer, enz.
Ownee, wacht, op ne Mac wordt dat
krolleke-C
krolleke-V
krolleke-O
want Enter = rename
Als ik een klavier op mijne schoot pak om files open te doen, wil ik op Enter duwen en wil ik dat overal hetzelfde doen en kom ik op die Mac, dan begint hij spontaan alles te renamen.
Als ik mijn poten wil breken op exotische toetsencombinaties, dan zal ik wel EMACS installeren.
Verder hebben we nog den brol die ge ineens op al uw fileservers tegenkomt onder elke directory waar ge met uwe Mac eens in gekeken hebt. Overal van die punt-files. Gelijk een hondje dat op elk struikje moet pissen om te laten zien dat hij daar geweest is. En het is bij mijn weten geen uitzetbare functie. Danku Stevie Wonderjobs.
Preview is trouwens ook zo'n klootzakske als het op PDF-files aankomt. Dubbelklik, plomplom, waar is mijn VERGROOTGLAS?! Want in plaats van die PDF op een deftig zoomniveau open te doen, gaat dat rotspul altijd automatisch terug naar ne fontsize van 2 pixels. AAAAARRRG !

En dan zwijg ik nog over de gemiddelde Mac Fanboy(tm) en zijn superioriteitscomplex. Maar da's voor nen andere post.

Ik wil maar zeggen dat ne Mac niet overeenkomt met wat ik van ne PC verwacht.
Als ge niks van computers kent: koop u ne Mac
Als ge alleen met uw muis surft en juist wat mailekes tikt: koop u ne Mac
Als ge geen games wilt spelen, tenzij de occasionele browserdinges: koop u ne Mac
Als ge geen virussen wilt: koop u ZEKER ne Mac
Als ge thuis een netwerk hebt met alleen maar Macs: koop u zeker niks anders.

Maar voor mij persoonlijk: nee danku.

grtz,
Blacky

Geen goesting om een heel epistel te schrijven maar
MacOS Tiger =/= MacOS Snow Leopard

Zeker ni als het over het mounten gaat.

Ten andere dat OS waar gij zo prat op gaat (en ik kan da perfect begrijpen) daar kan 99% van de bevolking ni aan uit.

En uw argument van da compilen, ook weer iets wat 99% van de mensen niet doet. En trust me, onder Windows is dat OOK hel.

En uw argment "als ge niks van computers kent, koop ne mac" daar ben ik het 110% mee eens. Feit is da 99% van de mensen niks van computers kent, en dan mogen mensen zoals ik en gij alle 5 botten gaan helpen om te repareren na alle spyware en brol die ze hebben geinstalleerd. Bij ne mac hebde da gewoon ni voor.

En ne mac heeft vi. Meer heeft een echte poweruser ni nodig 8)

Bompa
23-12-10, 20:45
En uw argment "als ge niks van computers kent, koop ne mac" daar ben ik het 110% mee eens. Feit is da 99% van de mensen niks van computers kent, en dan mogen mensen zoals ik en gij alle 5 botten gaan helpen om te repareren na alle spyware en brol die ze hebben geinstalleerd. Bij ne mac hebde da gewoon ni voor.

zwijgt! gisteren temidden van een werfbezoek tf gehad van enen die zijn foto's niet van zijn camera kon halen .... :( :( :(

En ne mac heeft vi.

écht? cool! wist ik echt niet.

BlueSkyraider
23-12-10, 23:40
overlaatst een madam gehad die wist hoe ze bestanden van een usb-stick op haar pc moest kopieren. Maar ze wist niet hoe ze bestanden vanop haar pc op een usb-stick moest krijgen.

:fight2:

ir_fuel
24-12-10, 01:20
écht? cool! wist ik echt niet.

in de bash terminal he :)

Darwin AppSolution-Joris.local 10.5.0 Darwin Kernel Version 10.5.0: Fri Nov 5 23:20:39 PDT 2010; root: xnu-1504.9.17~1/RELEASE_I386 i386

;)

Bompa
24-12-10, 07:45
vetjes!
Ik heb hier nog ergens m'n vi-boekje liggen denk ik. Maar geen mac :(
:D

de messias
24-12-10, 08:53
Dat werkt heel gemakkelijk, heeft een heel eenvoudige GUI, ben je onmiddellijk mee weg. Het voordeel dat Linux mij geeft is dat ik lokaal helemaal dezelfde config kan runnen als mijn productieserver. Beide met nginx, zelfde PHP versies, paths die helemaal hetzelfde zijn, .. zoveel eenvouder om te developen. Ik heb bv. een cdn waar mijn static content op staat. Die cdn staat als subdomein geconfigureerd. Lokaal surf ik naar http://cdn.domeinnaam.dev, in productie draait die op http://cdn.domeinnaam.be. Allemaal uiteindelijk ook te verwezenlijken op een Windows machine, maar veel eenvoudiger op Linux. En aangezien de productieserver Ubuntu (Server Edition) draait, kan het alleen maar goed zijn om lokaal ook Ubuntu te draaien. Hoeveel keer ik vroeger niet iets ontwikkelt had op Windows, om dan te merken dat x aantal zaken niet werkten eens ze op de server stonden ..

Ik veronderstel dat uw productieserver de server is waarop je alle websites van uw klanten zet? En dat is niet mogelijk bij Windows? En wat is een CDN?

sekwasa?

Bompa
24-12-10, 09:40
een tekst editor voor linux / unix

Heel eigenzinnig, heel verwarrend voor wie 't niet kent, maar eens je 't onder de knie hebt, vlieg je vooruit gelijk een speer :)
Maar toch zo simpel :inlove:

Blacky
24-12-10, 14:05

Da bestaat ook voor Windows. Overkomt mij ook wel dat ik / tik in Word of esc :wq :lol:

Jeroen_M5
30-12-10, 18:37
Dit moet hier eigenlijk.

Ik heb een virus te pakken: http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-13451nl.html

Pc wil geen enkel programma meer openen dus ik kan SpyHunter ed niet gebruiken. Ook firefox opent niet meer (ik zit nu op mijn ipod). Iemand een idee hoe ik dat eraf krijg? Ik heb al geprobeerd de exe af te sluiten via taakbeheer maar ook dat sluit ie binnen de 2 seconden...

Double A
30-12-10, 18:57
Gewoon ff booten in safe mode (F8 bij primaire start OS)

Blacky
31-12-10, 09:54
Je kan ook met een Boot-CD werken en die files van de harddisk gaan zwieren.

Linux rescue CDs bestaan er bij de vleet, maar dan moet je wel iets van Linux kennen.

Als je daar niet thuis bent, kan je ook met Bart PE bootdisk werken. Beetje googlen en je zal wel ergens een ISO vinden en een vriend om er een schijfje van te bakken.

8000rpm
31-12-10, 10:01
Wat ook kan werken is opstarten in veilige mode en dan bij uitvoeren msconfig intypen en dan onder tabblad opstarten het virus deselecteren (als je weet hoe het virus noemt). Als je dan terug opstart in gewone mode kan je de virusscanner zijn ding laten doen.

Jeroen_M5
31-12-10, 11:48
Het is gelukt via veilige modus en dan systeemherstel.

Thx!

de messias
01-01-11, 12:51
Sinds 2011 werkt het alarm van de iPhone niet meer. Ik kan er niets over vinden op internet. Mensen met gelijkaardige problemen?

Jokke_vlo
01-01-11, 12:55
Sinds 2011 werkt het alarm van de iPhone niet meer. Ik kan er niets over vinden op internet. Mensen met gelijkaardige problemen?

Yep hier ook van hetzelfde !

de messias
01-01-11, 13:06
Yep hier ook van hetzelfde !

Dan ligt het niet aan mijn toestel :). Glitch zal dan wel hersteld worden in een update zeker.

Wel vervelend, want mijn iPhone is mijn enige wekker :?

Frédéric_01
01-01-11, 13:36
Ik had problemen met de wekker tijdens de overgang van het winteruur.

Goed dat we dit weten voor maandag.

BlackFox
01-01-11, 15:03
http://www.iphoneclub.nl/100275/probleem-iphone-alarm-gaat-niet-af-op-nieuwjaarsdag/

toere
01-01-11, 15:52
Vraagje :

Mijn dochter wil een bepaald lettertype voor word 2003 nl : tempus sant ict ofzo ...
hoe doe je dit ?

:oops:

tuut
01-01-11, 16:00
een bestandje met die font downloaden vanaf het internet, in een bepaalde map plaatsen op de C schijf en dan moet het zo werken
google maar 'how to add a font' ofzo :)

toere
01-01-11, 16:14
een bestandje met die font downloaden vanaf het internet, in een bepaalde map plaatsen op de C schijf en dan moet het zo werken

Heu , wa ???

de messias
01-01-11, 16:29
http://www.iphoneclub.nl/100275/probleem-iphone-alarm-gaat-niet-af-op-nieuwjaarsdag/

Die herhaling aanzetten werkt bij mij ook niet. iPhones, zalige dingen als ze werken :inlove:

Toere: Ge downloadt dit (http://www.muq.org/david/tempus.htm) naar uw desktop ofzo, ge unzipt en ge kopieert het ttf bestand dat daar in zit.
Dan ga je naar uw 'font's, gewoon intypen bij uw search bar, en dan komt ge daar direct. Daar plak je uw bestandje.

Bompa
01-01-11, 17:02
Je kan ook met een Boot-CD werken en die files van de harddisk gaan zwieren.

Linux rescue CDs bestaan er bij de vleet, maar dan moet je wel iets van Linux kennen.

Als je daar niet thuis bent, kan je ook met Bart PE bootdisk werken. Beetje googlen en je zal wel ergens een ISO vinden en een vriend om er een schijfje van te bakken.

Bart PE heeft zelfs images voor usb-sticks zodat je via zo een stick kan booten.
Op ZDnet is er vanalles te vinden...

in de map c:\windows\fonts copiëren is voldoende.

Bart_Man
03-01-11, 09:37
Iemand die hier mee raad weet?
Tijdje geleden kwam steeds de melding op mijn Msn Messenger dat ik aangemeld was op een andere locatie (hacker wss)
Ik dus mijn wachtwoord veranderen, maar dit ben ik vergeten :roll:
En natuurlijk stond mijn msn nog op 'wachtwoord onthouden' ..
Resultaat: ik geraak niet meer op mijn account. Dit is nu toch al ondertussen een halve maand zo. Heb al verschillende malen via dat forum van Messenger om hulp gevraagd,maar niets helpt. Ik moet zeggen, de service trekt op ( en vergeef mij de woordenschat) geen kloten !

Jerry
03-01-11, 09:46
Heu , wa ???

http://www.muq.org/david/tempus.htm

Hier kun je zip file downloaden met dat lettertype (Tempus Sans ITC)
Zipfile uitpakken en het lettertype-bestand in de map c:\windows\fonts plaatsen. Dan gaat dat lettertype beschikbaar zijn in zowat elk programma op je pc.

tuut
03-01-11, 09:46
dus ge hebt uw wachtwoord veranderd en die vervolgens vergeten?
in dat geval, goed nadenken wat het zou kunnen zijn
en als het dan nog niet lukt, moet er wel een manier zijn om die opnieuw te bemachtigen via uw mailprovider

Bart_Man
03-01-11, 09:59
Heb al verschillende malen mijn verhaal gedaan op dat forum maar zonder resultaat.
Sja ik heb er al veel over nagedacht, maar ik weet het niet meer.
Ik weet het, het is mijn eigen stomme schuld, maar het is nu zo.
Ook via alternatief e-mail adres e.d. helpt allemaal niet.

trainfreak
03-01-11, 10:11
Heb al verschillende malen mijn verhaal gedaan op dat forum maar zonder resultaat.
Sja ik heb er al veel over nagedacht, maar ik weet het niet meer.
Ik weet het, het is mijn eigen stomme schuld, maar het is nu zo.
Ook via alternatief e-mail adres e.d. helpt allemaal niet.
Dan vrees ik voor het ergste..

Wat je misschien wel kan doen is een mail sturen naar iemand van MSN ofzo?
Vaak moet je dan dingen opgeven zoals één of meerdere van je vorige wachtwoorden en misschien ook enkele contactpersonen ofzo.

Kan je eigenlijk niet opnieuw je wachtwoord wijzigen?
Je weet het antwoord op je geheime vraag dus?

Bart_Man
03-01-11, 10:36
Ken jij toevallig een mail adres van iemand van MSN?
Want op dat forum van Messenger is het dus niet mogelijk om een PM te sturen naar een moderator of een medewerker van Messenger.

trainfreak
03-01-11, 10:39
Ken jij toevallig een mail adres van iemand van MSN?
Want op dat forum van Messenger is het dus niet mogelijk om een PM te sturen naar een moderator of een medewerker van Messenger.

Nee, maar volgens mij moet wel ergens te vinden zijn wat je in zo'n situaties moet doen..
Maar probeer anders eens wat ik onderaan mijn bericht al zei: je wachtwoord opnieuw veranderen via je geheime vraag...

Bart_Man
03-01-11, 10:42
"Deze optie is tijdelijk niet beschikbaar" komt er op.
Bon, zal eens via internet zoeken naar iemand van MSN

trainfreak
03-01-11, 11:01
"Deze optie is tijdelijk niet beschikbaar" komt er op.
Bon, zal eens via internet zoeken naar iemand van MSN
Op het eerste zicht lukt het bij mij wel...

Kan je anders je mailadres en het antwoord op je geheime vraag eens doorgeven (via PM!) dan kijk ik wel eens anders...

Tracer
03-01-11, 11:19
iemand nog een goede, misschien zelfs nieuwe 3D kaart op overschot? Ik denk dat die van mij eraan is voor de moeite (Asus SE 8500GT).

Games die vroeger goed werkten gaan nu in schokjes, wanneer ik het scherm aansluit op de 3d-kaart geeft hij een foutmelding en krijg ik 'No Signal'. Gisteren open ik een filmpje met Quicktime, ik vermoed HD want het kwam van een iPhone en floep blauw scherm - hardwarefout :(

JanC
03-01-11, 11:21
Al geprobeerd om de drivers eens opnieuw te installeren?
Of misschien werkt de koeler niet meer?
Ik zou zoiets in ieder geval nieuw kopen!

Tracer
03-01-11, 11:27
Al geprobeerd om de drivers eens opnieuw te installeren?
Of misschien werkt de koeler niet meer?

jup drivers al opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers geprobeerd...niks helpt. Soms schiet het scherm wel aan via die poort maar 4/5 keer niet. Heb de pc in 2007 aangekocht.

wat ik nu wel zeer raar vind, is dat ik volgens DxDiag een andere 3d kaart heb dan oorspronkelijk. Dus waarschijnlijk een foute driver geinstalleerd?

Buck
03-01-11, 17:25
Iemand schreef :

Kan je anders je mailadres en het antwoord op je geheime vraag eens doorgeven (via PM!) dan kijk ik wel eens anders...

Nah....

Cheers

B

trainfreak
04-01-11, 14:58
Sinds gisteravond zit ik met een raar probleem.
Mijn pc is echt keitraag geworden. Opstarten duurt zo'n 10 minuten!

Het begon allemaal toen ik rustig wat zat te chatten. Ik merkte dat er dingen echt traag begonnen te gaan en ik startte dus mijn laptop opnieuw op. Bij het opstarten begon hij in een lus te lopen. Na hem uitgezet te hebben en opnieuw te hebben opgestart liep hij wel normaal, maar dan zeer vertraagd.

Gisteravond kreeg ik ook nog een BSOD (de code moet ik nog opzoeken)
Ik wou scannen op spyware, maar ik kon niets installeren (Ad-Aware en Hitman Pro).

Het lijkt alsof het systeem vastloopt voor een tijdje, dan een paar seconden normaal doet, en dan weer vastloopt....
Het lampje dat aantoont of je systeem bezig is of niet, blijft branden als min laptop vastloopt.

Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn?

blue8300
04-01-11, 15:06
Sinds gisteravond zit ik met een raar probleem.
Mijn pc is echt keitraag geworden. Opstarten duurt zo'n 10 minuten!

Het begon allemaal toen ik rustig wat zat te chatten. Ik merkte dat er dingen echt traag begonnen te gaan en ik startte dus mijn laptop opnieuw op. Bij het opstarten begon hij in een lus te lopen. Na hem uitgezet te hebben en opnieuw te hebben opgestart liep hij wel normaal, maar dan zeer vertraagd.

Gisteravond kreeg ik ook nog een BSOD (de code moet ik nog opzoeken)
Ik wou scannen op spyware, maar ik kon niets installeren (Ad-Aware en Hitman Pro).

Het lijkt alsof het systeem vastloopt voor een tijdje, dan een paar seconden normaal doet, en dan weer vastloopt....
Het lampje dat aantoont of je systeem bezig is of niet, blijft branden als min laptop vastloopt.

Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn?

begin eerst te starten in veilige modos en laat je antivirus+antispyware gooed draaien.

trainfreak
04-01-11, 15:19
Opstarten in veilige modus duurt nog langer, zo'n 15 à 20 min.
Ik heb daarnet al een scan gedaan. Na een halfuur zat die nog maar aan 5% (scan van het geheugen en de opstartitems)

Hij scant wel extra traag, +- 500 kB per seconde, terwijl dat normaal toch 1.5 mMB of zelfs nog meer moet zijn?

En antispyware laten draaien als je het niet kan installeren is ook niet zo simpel...
Maar we zullen het nog eens proberen!

Rikske_007
04-01-11, 15:43
Opstarten in veilige modus duurt nog langer, zo'n 15 à 20 min.
Ik heb daarnet al een scan gedaan. Na een halfuur zat die nog maar aan 5% (scan van het geheugen en de opstartitems)

Hij scant wel extra traag, +- 500 kB per seconde, terwijl dat normaal toch 1.5 mMB of zelfs nog meer moet zijn?

En antispyware laten draaien als je het niet kan installeren is ook niet zo simpel...
Maar we zullen het nog eens proberen!

Als je weet wat je moet zoeken kan je ook de task manager (processes) gebruiken, daar kan je in 95% van de gevallen ook alles zien (virus of andere shit)

trainfreak
04-01-11, 17:18
Jammergenoeg weet ik niet wat ik moet zoeken.
Bij taakbeheer zie ik geen taak staan die alle geheugen opslorpt...

tuut
04-01-11, 17:20
je moet bij processen kijken naar het geheugenkolommetje

Rikske_007
04-01-11, 17:20
Bij mij is een virus gelijk aan hard format zowieso (gaat in de meeste gevallen ook sneller en dan ben je zeker dat hij ook weg is)

trainfreak
04-01-11, 17:22
@ tuut: OK, ik zal straks eens kijken.

@ Rikske-007: ik heb nog data staan die ik liever nog eventjes behoud...

Alle data staat wel op een andere partitie, maar toch.
Ik wou anders mijn back--up van in het begin terugzetten, maar als ik het anders kan oplossen dan doe ik dat liever op een andere manier...

Rikske_007
04-01-11, 17:27
@ tuut: OK, ik zal straks eens kijken.

@ Rikske-007: ik heb nog data staan die ik liever nog eventjes behoud...

Alle data staat wel op een andere partitie, maar toch.
Ik wou anders mijn back--up van in het begin terugzetten, maar als ik het anders kan oplossen dan doe ik dat liever op een andere manier...

Backup Rules :D :wink:
En vergeet niet dat voor sommige beestjes partities niets uitmaken hé, succes!!!!

trainfreak
04-01-11, 17:30
En vergeet niet dat voor sommige beestjes partities niets uitmaken hé, succes!!!!
Jep, dat weet ik, maar het helpt toch...

Rikske_007
04-01-11, 17:34
Jep, dat weet ik, maar het helpt toch...

Als hij op u root directory zit :wink:

blue8300
04-01-11, 17:42

Best oplossing is wel van een Ghost te maken van jouw nieuwe installatie met alle nodige programma's en regeling.
De data kunnen best op een apparte schijf staan (intern of extern)

Dat is altijd het veiligste en het snelste te herstellen bij om het even welke probleem :wink:

trainfreak
04-01-11, 17:57
De echt belangrijke data staat wel op een externe schijf hoor, maar ik zet echt niet elke avond alles over...

Rikske_007
04-01-11, 21:13
Best oplossing is wel van een Ghost te maken van jouw nieuwe installatie met alle nodige programma's en regeling.
De data kunnen best op een apparte schijf staan (intern of extern)

Dat is altijd het veiligste en het snelste te herstellen bij om het even welke probleem :wink:

Snel is niet altijd beter hé, je moet ook 100% zeker zijn dat de originele "ghost" ook ok is hé :grin:
Backups voor mij zijn bestanden geen volledig OS sysyteem :wink:

blue8300
05-01-11, 08:31
Snel is niet altijd beter hé, je moet ook 100% zeker zijn dat de originele "ghost" ook ok is hé :grin:
Backups voor mij zijn bestanden geen volledig OS sysyteem :wink:

Men maakt normaal gezien een Ghost van een "clean install" met de belangrijkste instelling + programma's, en natuurlijk zonder data.
Er kan dus niets verkeerd aan zijn en dat kan men terug zetten in minder dan 1 uur. :wink:

Rikske_007
05-01-11, 12:39
Men maakt normaal gezien een Ghost van een "clean install" met de belangrijkste instelling + programma's, en natuurlijk zonder data.
Er kan dus niets verkeerd aan zijn en dat kan men terug zetten in minder dan 1 uur. :wink:

"Er kan dus niets verkeerd aan zijn en dat kan men terug zetten in minder dan 1 uur."
Minder dan een uur is misschien waar maar dat eerste forget it, zelf meegemaakt.
Ieder heeft zijn werkwijze laten we het daar op houden :wink:

kefkie
19-01-11, 16:10
Iemand een voorstel voor een goed wireless home router ding. ik heb er nu een van D link en als die bij mij in de kamer staat en ik ga in de keuken zitten werkt die al niet meer..

tuut
19-01-11, 20:57
dat kan je zo niet weten, het hangt ervan af uit wat je muren zijn opgebouwd, dikte, ...
pak er eentje met 2 antennes, dat signaal zou (niet altijd) toch al iets beter moeten zijn

Beau
19-01-11, 20:58
Zet gewoon een accespoint ergens tussenin. Problem solved.

ReVo
19-01-11, 22:23
Iemand een voorstel voor een goed wireless home router ding. ik heb er nu een van D link en als die bij mij in de kamer staat en ik ga in de keuken zitten werkt die al niet meer..

Is deze b,g,n ?

kefkie
20-01-11, 10:30
dat kan je zo niet weten, het hangt ervan af uit wat je muren zijn opgebouwd, dikte, ...
pak er eentje met 2 antennes, dat signaal zou (niet altijd) toch al iets beter moeten zijn

het is er eentje me twee antennes. het is een DIR - 615:)

Is deze b,g,n ?

een watte? :lol:

ReVo
20-01-11, 10:36
het is er eentje me twee antennes. het is een DIR - 615:)

een watte? :lol:

Het is een "n"-router (http://www.dlink.com/products/?pid=565)
Hiermee wou ik gewoon weten welk soort signaal er verzonden wordt.
Als ik me niet vergis, is 'n' het sterkste (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080208193932AAxXSL0).

Wat je ook kan doen, is een soort van adhoc ergens te plaatsen, om zo het signaal verder te brengen..

Double A
20-01-11, 10:40
D-link is nu ook niet echt het meest betrouwbare merk, kan je nergens eens 1 lenen? Kun je vergelijken

Ik heb er nog wel 1tje op overschot maar da's beetje ver :lol:

kefkie
20-01-11, 11:40
Het is een "n"-router (http://www.dlink.com/products/?pid=565)
Hiermee wou ik gewoon weten welk soort signaal er verzonden wordt.
Als ik me niet vergis, is 'n' het sterkste (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080208193932AAxXSL0).

Wat je ook kan doen, is een soort van adhoc ergens te plaatsen, om zo het signaal verder te brengen..

Ok merci :)

D-link is nu ook niet echt het meest betrouwbare merk, kan je nergens eens 1 lenen? Kun je vergelijken

Ik heb er nog wel 1tje op overschot maar da's beetje ver :lol:

idd wa ver:lol:, maar mijn broer zal bij hem thuis nog wel eentje liggen hebben zal ik die eens lenen. merci voor de hulp allemaal;)

de messias
09-02-11, 20:46
Is er iemand die PHP programmeert op Mac? Ik wou mijn php files en phpmyadmin zo instellen op mijn mac als op mijn pc, zodat je er op die manier naar toe kan gaan: 'http://localhost/voorbeeld.php' en voor mysql 'http://localhost/phpmyadmin'.

Ik heb denk ik alles gedownload wat ik zou moeten downloaden, althans, dat denk ik. PHP, xampp, phpmyadmin, ..

Vanuit coda sla ik mijn bestand op bij xampp - htdocs, net zoals ik deed op windows. En dan probeer ik via chrome mijn php file te laten lopen, dus ik ga naar mijn localhost om al mijn bestanden te overzien, en er komt in grote letters: 'It works'. Wat vrij frustrerend is, aangezien het niet werkt gvd.

Iemand die mij uit de nood kan helpen?

Tnx
_________

EDIT: nvm, het is gefixt!

IceBlue
17-02-11, 14:21
Ik heb een Apple Macbookpro 13" op het werk waar ik windows7 64bit op draai. Alles werkt perfect maar ik vind de insert knop nergens. Weet iemand hoe deze te activeren is?

tuut
17-02-11, 15:30
http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_insert_button_on_a_mac

IceBlue
18-02-11, 06:50
http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_insert_button_on_a_mac

Werkt perfect. Daar heb ik echt lang op gezocht! Tnx :love1:

tuut
18-02-11, 12:33
heb ik toch wel zeker 7,32 seconden over gedaan om het te vinden :D

de messias
19-02-11, 20:18
Aan de mysql gebruikers hier: Wanneer een textarea wordt opgeslagen in uw database, dan gaan de enters in uw tekst verloren. Heeft iemand enig idee hoe dit kan verholpen worden?

Jupke
19-02-11, 21:14
Aan de mysql gebruikers hier: Wanneer een textarea wordt opgeslagen in uw database, dan gaan de enters in uw tekst verloren. Heeft iemand enig idee hoe dit kan verholpen worden?
Bij de invoer deze vervangen door iets anders en bij de output dat opnieuw doen?

Geen idee eigenlijk, ik volg mee :D

de messias
19-02-11, 23:02
Bij de invoer deze vervangen door iets anders en bij de output dat opnieuw doen?

Geen idee eigenlijk, ik volg mee :D

Dat is al redelijk omslachtig he. Ik heb ook iets gelezen over een of andere php functie nl2br die '/n' in een tekst omzet naar een enter. Maar geen idee hoe je de enters in uw tekst omzet naar '/n'.

Het verwondert mij dat er geen kant-en-klare functie voor bestaat, lijkt mij nochtans een redelijk frequent voorkomend probleem (ook al vind ik niets op google :lol:).

Jupke
19-02-11, 23:09
Misschien moet je je veld gewoon goed definieren en heb je er dan geen last van?

de messias
19-02-11, 23:15
Hoe bedoel je goed definiëren? Mijn element in mijn mysql database, of mijn textarea in html?

Jupke
19-02-11, 23:26
was maar een idee he, 'k ben daar zeker geen specialist in.

SLEMPIE
20-02-11, 09:33

Ik los dit zo op:

$News = $_POST['Nieuws'];
$News = nl2br($News);

met nieuws de inhoud van mijn tekstbox

INSERT INTO tabel (Nieuws) VALUES ('$News')";

dan schrijft php dat weg in de mysql database
In mijn database is het veld 'Nieuws' van het type varchar(10000)

Wanneer ik dan mijn gegevens terug uitlees:
SELECT Nieuws FROM Tabel

.... (code om alles in arrays te plaatsen) ....

print('<p>');
print($row["Nieuws"]);
print('</p>');

als ik het op deze manier doe dan wordt mijn tekst met enters
terug op de pagina getoond.

Ik hoop dat dit wat duidelijk is?

de messias
20-02-11, 10:24
Dat is duidelijk. Bedankt voor de moeite ;)

Subaru555
27-02-11, 21:16
Internetprobs :(

Mijn vriendin heeft de acces point dinges gereset waardoor we het wifi netwerk moesten herinstellen. Ik doe dat op haar pc met de telenet handleiding en dat werkt perfect.

Wifi werkt dus op haar computer, beveiligd met een wep-code.
Maar op mijn laptops geraak ik maar niet op het internet. Mijn icoontje onderin blijft beperkt tot twee knipperende schermen en ik geraak 'enkel lokaal' verbonden.

Ik heb de pc rechtstreeks gekoppeld aan de lan-kabel van het accespoint. Maar zelf als ik dan het IP wil vernieuwen, dan lukt dit niet.

Waaraan kan dit liggen en hoe kan ik dat oplossen?
Besturingssysteem is windows vista. Online vind ik geen helpende oplossingen... Tot nu toe ;)

Jupke
27-02-11, 21:30
Ik los dit zo op:

$News = $_POST['Nieuws'];
$News = nl2br($News);

met nieuws de inhoud van mijn tekstbox

INSERT INTO tabel (Nieuws) VALUES ('$News')";

dan schrijft php dat weg in de mysql database
In mijn database is het veld 'Nieuws' van het type varchar(10000)

Wanneer ik dan mijn gegevens terug uitlees:
SELECT Nieuws FROM Tabel

.... (code om alles in arrays te plaatsen) ....

print('<p>');
print($row["Nieuws"]);
print('</p>');

als ik het op deze manier doe dan wordt mijn tekst met enters
terug op de pagina getoond.

Ik hoop dat dit wat duidelijk is?
$News = nl2br($News);

Hier zet je dan de breaks om of hoe zit dat?

DDke
28-02-11, 08:05

Mijn vriendin heeft de acces point dinges gereset waardoor we het wifi netwerk moesten herinstellen. Ik doe dat op haar pc met de telenet handleiding en dat werkt perfect.

Maar op mijn laptops geraak ik maar niet op het internet. Mijn icoontje onderin blijft beperkt tot twee knipperende schermen en ik geraak 'enkel lokaal' verbonden.

Ik heb de pc rechtstreeks gekoppeld aan de lan-kabel van het accespoint. Maar zelf als ik dan het IP wil vernieuwen, dan lukt dit niet.

Besturingssysteem is windows vista. Online vind ik geen helpende oplossingen... Tot nu toe ;)

Staan je instellingen op DHCP, of misschien op vast ip-adres?

BlueSkyraider
28-02-11, 09:17

naar "netwerkcentrum" gaan, daar ergens links in het takenmenu op "draadloze netwerken beheren" klikken.
Krijgt ge lijstje met alle netwerkprofielen.
Uw "oude" netwerkprofiel verwijderen en dan gewoon opnieuw verbinding maken en instellen.

Vista houdt standaard al die netwerkprofielekes bij, maar wijzigingen bijwerken lukt minder goed.
Zit nu op een XP-pc dus kan de weg naar dat venster niet 100% zeggen.
Ik denk dat je er ook wel raakt als je in het start menu bij zoeken "draadloze netwerken beheren" intikt :)

De reden dat ge er met uw lankabel ook niet opgeraakt zal vermoedelijk wel aan een instelling van uw lan-kaart liggen. Staat waarschijnlijk een vast-ip adres opgegeven zoals hierboven wordt gezegd. Ofwel gewoon uitgeschakeld.

Subaru555
28-02-11, 11:47
naar "netwerkcentrum" gaan, daar ergens links in het takenmenu op "draadloze netwerken beheren" klikken.
Krijgt ge lijstje met alle netwerkprofielen.
Uw "oude" netwerkprofiel verwijderen en dan gewoon opnieuw verbinding maken en instellen.

Vista houdt standaard al die netwerkprofielekes bij, maar wijzigingen bijwerken lukt minder goed.
Zit nu op een XP-pc dus kan de weg naar dat venster niet 100% zeggen.
Ik denk dat je er ook wel raakt als je in het start menu bij zoeken "draadloze netwerken beheren" intikt :)

De reden dat ge er met uw lankabel ook niet opgeraakt zal vermoedelijk wel aan een instelling van uw lan-kaart liggen. Staat waarschijnlijk een vast-ip adres opgegeven zoals hierboven wordt gezegd. Ofwel gewoon uitgeschakeld.

Heb dat gedeeltelijk gedaan maar ook gewoon vanaf nul begonnen met de codering van het accespoint zonder de handleiding van de provider te volgen.

Ging daarna terug perfect! Thanks

will
10-03-11, 23:35
Hi,
Ik heb weer een aardig probleempje en ik vraag me af of er iemand de oplossing zou weten, het zit namelijk zo dat als ik een filmpje van YouTube afspeel als het met een beeld in een post gezet is dit filmpje correct afspeelt, doch als ik datzelfde filmpje, of andere ook natuurlijk, daarna direct van YouTube wil halen dan functioneert dat niet meer, het geluid komt er door maar het schermpje blijft zwart en ook het ronde "bazarke" dat normaal ronddraait om aan te geven dat er iets aan het laden is blijft stilstaan, de informatiebalk geeft wel "laden" aan maar er is niks dat 'bougeert' ?
Dit is begonnen toen ik een filmpje in twee delen wou bezien, het eerste was met een url uit een post en dat werkte ok, toen dat filmpje gedaan was kwam het tweede deel tesamen met andere in het venster te voorschijn, heb dat daar aangeklikt (zoals altijd) en van toen is dat probleem begonnen.
Ik heb ook een paar filmpjes in mijn bladwijzer (Firefox, favorieten voor I.E. staan en daar kan ik ook alleen maar het geluid meer van horen, geen beeld meer). Terwijl ik dit aan het intikken was dacht ik er aan om eens met I.E. te proberen en al die filpjes werken daar perfect, dus is het Firefox dat me aan het belazeren is......:evil:

Heb ondertussen Mozilla verwijderd en geprobeerd Google Chrome te installeren maar hetzelfde probleem bij het afspelen van YouTube filmpjes, dus Chrome verwijderd, daarna terug Mozilla hergeïnstalleerd maar het probleem met de filmpjes is er nog steeds. Heb nog eens, om te testen met I.E. dat filmpje geladen en dat speelt perfect ??? Zo van de ene minuut op de andere marcheert dat opladen van filmpjes niet meer ? Dat is wel raar zou ik denken ?

jlsoundlover
13-03-11, 19:46
geen probleem hier met chrome en youtube

decat
13-03-11, 19:49
flash player eens updaten?

SLEMPIE
14-03-11, 10:47
$News = nl2br($News);

Hier zet je dan de breaks om of hoe zit dat?

Hiermee zet je de harde returns die onleesbare zijn voor HTML
om naar <br /> tags die wel leesbaar zijn voor HTML wanneer
een pagina ingeladen wordt.

will
14-03-11, 19:39
flash player eens updaten?

Ja, heb ik gedaan en het werkte daarna terug, tot ik de pc uitgezet had want daarna, na het terug opstarten, was het terug slecht. Is nochtans de versie 10 van Adobe flash player die ik heb, misschien dat er een bug inzit en zijn ze er aan het werken ?

kefkie
15-03-11, 17:52
Ik heb een probleem met mijn laptop, ik ben een week naar frankijk geweest, en na die week doet hij enorm raar. Koelde niet meer enz. Ik starte hem opnieuw op en dat ging niet meer, een blauw scherm kwam erop( te snel weg dat ik het niet kon lezen). Hij bleef in een lus vastzitten van opstarten en uitvallen, ik wouw systeemherstel doen maar da ga ook niet. Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Buck
15-03-11, 18:19
hey :)

Welk merk / type lappie heb je ?

hoe oud is ze ?

Kan je, tijdens het opstarten een "key" induwen waardoor je in de BIOS van het apparaat
komt ?

Zo ja, zijn daar testfuncties (bv voor Hdisk, memory) te selecteren ?

Heb je een andere harddisk om te proberen ?

(mijn eerste "gevoel" zegt da je Hdisk t begeven heeft)

GL

B

kefkie
15-03-11, 18:44
hey :)

Welk merk / type lappie heb je ?

hoe oud is ze ?

Kan je, tijdens het opstarten een "key" induwen waardoor je in de BIOS van het apparaat
komt ?

Zo ja, zijn daar testfuncties (bv voor Hdisk, memory) te selecteren ?

Heb je een andere harddisk om te proberen ?

GL

B

Het is een acer aspire 7736zg en is net iets meer dan een jaar oud. Kheb deze in de makro gekocht omdat die net in reclame stond en hun klzntendienst is niet echt behulpzaam.. Ik heb al die testfuncties gedaan en da hielp niets. Als het de harde schijf is, kost dat veel om een nieuwe te laten steken of kan ik dan beter gewoon een nieuwe laptop kopen? Het jammere is dat ik dan al mijn big bang afleveringen kwijt ben :( :lol:..

Alvast merci;)

tuut
15-03-11, 18:52
Heb je een windows-CD mee gekregen met je laptop? Waarschijnlijk niet.
Vraag eens bij vrienden rond of zij wel een CD hebben met jouw versie van windows en boot eens vanaf je die CD.
Als het maar de HD is, heb je geluk. HD's zijn zowat het goedkoopste dat er kapot kan gaan bij een PC/laptop.

kefkie
15-03-11, 19:05
Heb je een windows-CD mee gekregen met je laptop? Waarschijnlijk niet.
Vraag eens bij vrienden rond of zij wel een CD hebben met jouw versie van windows en boot eens vanaf je die CD.
Als het maar de HD is, heb je geluk. HD's zijn zowat het goedkoopste dat er kapot kan gaan bij een PC/laptop.

ik denk nie dat iemand dat heeft maar ik zal eens horen:).wat kost een hd? ben ik mijn gegevens zowiso kwyt?

Jupke
15-03-11, 19:15
Ik zou eerst eens proberen te booten met een live-cd.

Kan je ineens zien of ie het nog doet als je de HD niet nodig hebt en kan je proberen wat data te recupereren.

Buck
16-03-11, 11:44
Hey,

Normaalgezien is je data geen probleem, gewoon je schijf druit halen en via een USB/SATA/IDE
convertor aan een andere laptop hangen.

(kan je da zelf niet, doe ik t graag voor je)

Nieuwe Hdisken kosten nie veel, hangt drvanaf hoe groot hoe snel (RPM) en wat voor connector
t moet zijn. (iDE / SATA / PATA)

Cheers

B

Ceke
16-03-11, 12:15
Bij mij was mijn HD ook kapot. 50 euro voor een nieuwe en weer gaan. Wel al mijn data kwijt. Oude harde schijf draaide gewoon niet meer, dus niets meer vanaf te halen..

DDke
16-03-11, 12:21

Normaalgezien is je data geen probleem, gewoon je schijf druit halen en via een USB/SATA/IDE
convertor aan een andere laptop hangen.

euh. :lol:

Naish
16-03-11, 12:27
Bij mij was mijn HD ook kapot. 50 euro voor een nieuwe en weer gaan. Wel al mijn data kwijt. Oude harde schijf draaide gewoon niet meer, dus niets meer vanaf te halen..

Dat ging wel gelukt zijn, maar het ging wat geld gekost hebben...

Een tijdje geleden was ik eens aan het opruimen in mijn hd's en bestanden en dus alles verzamelt op mijn flaptop... Alles daar klaargezet om dan over te zetten op back-up schijven en dergelijke. Op dat moment natuurlijk HD crash gehad.

Deel van mijn bestanden waren nog niet gekopieerd en dus kwijt. Datarecovery gedaan waarbij ze mijn schijven in een nieuw hd hebben gestoken en op die manier gekopieerd. 100% retrieval, maar wel 800 eur gekost.

BlackFox
16-03-11, 19:30
Das kostbare porno geweest.

caoimhin
16-03-11, 22:26
Porno altijd in een RAID-modus bewaren die backup voorziet.

Bouncing Bullet
17-03-11, 22:33
Mijn laptopscherm flikkert sporadisch is. Je ziet een aantal banden zeer kort verschijnen. Valt een paar keer op een week voor en hij staat veel op.

Een los contactje?

Stancke
17-03-11, 22:46
Mijn laptopscherm flikkert sporadisch is. Je ziet een aantal banden zeer kort verschijnen. Valt een paar keer op een week voor en hij staat veel op.

Een los contactje?

Of kapotte grafische kaart...

Bouncing Bullet
17-03-11, 22:53
Of kapotte grafische kaart...
Hmm, dat was het antwoord dat ik vreesde. :?
Ik zal vant weekend dan maar aan het backuppen slaan.

Beau
17-03-11, 22:59
Hmm, dat was het antwoord dat ik vreesde. :?
Ik zal vant weekend dan maar aan het backuppen slaan.

Grafische kaart =/= harde schijf. Back up is daar niet bepaald nodig voor.

Bouncing Bullet
18-03-11, 00:00
Grafische kaart =/= harde schijf. Back up is daar niet bepaald nodig voor.
Uhu. Mijn primaire schijf is nog maar juist vervangen dus die ga ik sowieso gewoon in de volgende laptop steken. Maar ik plan deze laptop te gebruiken tot het echt niet meer kan of de grafische kaart doodgaat. Voor een graka met een productiefout (Nvidia 8400M) heeft ie het al lang volgehouden.
Met dank aan de biosupdate van hp :?.

de messias
19-03-11, 19:45
Ik ben bezig met bewerkingen op vrij grote strings (strlen>50000) in php.

Nu moet ik bijvoorbeeld de positie van een bepaalde karaktersequentie gaan bepalen, wat normaal gezien een eitje is.
Ik heb echter opgemerkt dat dit niet meer lukt voor woorden die zich na index ca. 6000 bevinden.

Een mogelijke oplossing zou zijn om uw String op te splitsen in strings met elk een lengte van 5000, en dan kun je daar in zoeken mbv een for loop. Echt handig is dit niet, en je loopt nog eens het risico dat een woord zich niet bevindt op de grens tussen twee substrings.

Is er iemand die dit probleem ook al heeft gehad, of die weet waaraan dit zou kunnen liggen?

Dank bij voorbaat.

Jupke
19-03-11, 22:02
los van het feit of het anders kan of niet kan je wel bvb in de eerste 5000 karakters zoeken naar je sequentie en dan splitsen op 4500 of zo, dan mis je ze zeker niet op net op de grens.

Jupke
19-03-11, 22:03
Ah ja, ik ben curieus hoe je in php aan zo'n lange strings komt. :D

de messias
20-03-11, 09:23
Ah ja, ik ben curieus hoe je in php aan zo'n lange strings komt. :D

Ik ben een soort van web spider in php aan 't maken, en daarvoor lees ik ganse webpagina's als strings in :).

Uw oplossing werkt trouwens, waarvoor dank ;). Alleen worden de php-bewerkingen vrij onvoorspelbaar op dergelijke strings, waardoor er hier en daar nog wat onverklaarbare foutjes in voorkomen :(

kefkie
20-03-11, 09:56
Bedankt allemaal voor jullie hulp :), ik heb mijn oude laptop aan iemand mee gegeven die er wat mee gaat doen zoals jullie allemaal zeiden. Ik heb nu wel een nieuwe laptop gekocht omdat de examens eraan komen dusja:lol:

Jupke
20-03-11, 18:26
Ik ben een soort van web spider in php aan 't maken, en daarvoor lees ik ganse webpagina's als strings in :).

Uw oplossing werkt trouwens, waarvoor dank ;). Alleen worden de php-bewerkingen vrij onvoorspelbaar op dergelijke strings, waardoor er hier en daar nog wat onverklaarbare foutjes in voorkomen :(
Je kan misschien ook telkens de pagina opdelen volgens een vast patroon ofzo? head apart van de body in verschiullende strings of ...

Enfin, veel succes ermee. :D

Naish
29-03-11, 11:04
Iemand ervaring met methoden om zo'n Microsoft Axapta certificaat te behalen?

Mbman
29-03-11, 19:36
de antwoorden zijn te koop op de app store zeker ?

DJ Oli
12-04-11, 14:13
Het lukt me momenteel niet om een afbeelding te centreren als bureaubladachtergrond, als ik de optie 'centreren' aanvink, is de afbeelding toch verdeeld over het hele scherm.

Iemand die kan helpen om dat toch te centreren?

Jupke
12-04-11, 15:06
Het lukt me momenteel niet om een afbeelding te centreren als bureaubladachtergrond, als ik de optie 'centreren' aanvink, is de afbeelding toch verdeeld over het hele scherm.

Iemand die kan helpen om dat toch te centreren?
De afbeelding verkleinen zodat ze kleiner wordt dan de resolutie van u scherm.

Als je zonder te verkleinen ze centreerd en de afbeelding is groter laat hij ze op reële grootte zien.

Subaru555
16-04-11, 10:08
Ik heb momenteel een aantal mails in mijn inbox die ik niet meer verwijderd krijg omdat ze een foutmelding geven. Zie bijlage.

Iemand die weet hoe je deze kan verwijderen?
Want ook een export van mijn mailbox lukt momenteel niet omdat er mails beschadigd zijn...

Maverick AIOS
16-04-11, 10:42
Ik heb momenteel een aantal mails in mijn inbox die ik niet meer verwijderd krijg omdat ze een foutmelding geven. Zie bijlage.

Want ook een export van mijn mailbox lukt momenteel niet omdat er mails beschadigd zijn...
Niet direct maar stap over op Outlook :wink:

Mr_Sanchez
19-04-11, 13:21

idd, overschakelen naar Outlook sowieso. Die express trekt op geen foor.
Kan je de mail nog verplaatsen naar een folder? Als je dat doet voor alle mails die een error geven dan kan je eens proberen om de map te verwijderen en zien of het zo lukt.

Jupke
19-04-11, 13:49
Is dat een mail met een HTML - link naar 't internet? Misschien dat het daar ergens in zit?

Subaru555
21-04-11, 19:29
Overschakelen naar Outlook zal zijn voor als ik nieuwe laptop koop.
Geen URL's in de mail of link met internet volgens mij.

Earthwalker
24-04-11, 21:58
Porno altijd in een RAID-modus bewaren die backup voorziet.

l o l

Er zal wel iemand zijn die al een studie gemaakt heeft welke RAID mode nu het beste is voor porno. Vergeet niet, een snelle leessnelheid is belangrijk, dus dat wordt RAID ... welja. Zoek het zelf maar uit ;)

de messias
26-04-11, 17:01
Normaal gezien is het mogelijk om met C++-script html-formulieren in te vullen. Weet iemand of dit lukt met PHP, ik vind er in ieder geval niets over terug. Zo niet, kan iemand mij uit eigen ervaring een goed C++ boek aanraden?

Jupke
26-04-11, 22:18
Normaal gezien is het mogelijk om met C++-script html-formulieren in te vullen. Weet iemand of dit lukt met PHP, ik vind er in ieder geval niets over terug. Zo niet, kan iemand mij uit eigen ervaring een goed C++ boek aanraden?
Je kan met php de html 'echo-en' en aanvullen met variabelen ed. als je dat bedoelt.

McLovin
26-04-11, 22:25
RAID-0 is ideaal voor porno!

Dane
28-04-11, 11:30
Gisteren is onze nieuwe Dell-computer binnen gekomen .
Bij de eerste keer opstarten van windows 7 , een fout melding ....
Het blauwe opstartscherm veranderd in rood - zwart flikkerend scherm met een hele reeks foutmeldingen , systeemfailure ....
Daarjuist Dell-suport gebeld , ze hebben dit nog nooit mee gemaakt !
De computer is nu een volledige test aan het doen die 10 uur duurt !
Begint al goed :?

Scaglietti
28-04-11, 11:51
Het blauwe opstartscherm veranderd in rood - zwart flikkerend scherm met een hele reeks foutmeldingen , systeemfailure ....

Waarom Dell? Overpriced, kortere garantie, hoge verzendkosten, dure onderdelen, ... En vaak werkt de pc dan ook nog niet naar behoren, zoals bij jou het geval.

Dane
28-04-11, 12:01
Ken mensen genoeg die tevreden zijn met Dell , op mijn werk is het allemaal Dell , dus kochten we voor het eerst een dell .
Daarvoor hadden we twee maal een Medion en twee weken geleden hebben we een nieuwe Medion gekocht maar die maakte veel lawaai en hebben we die terug gebracht . Gekeken in Saturn maar die kosten een stuk meer dan de Medion .
En dan vergeleken met Dell die 50€ goedkoper was voor een iets beter computer naar onze wensen , beter videokaart maar een HD van 1 TB ipc 2 TB;
Dus dan maar die Dell gekocht ...

Maar de vraag is herkent er iemand dit probleem ?

DDke
28-04-11, 12:07

Dell_startup%20errors_the%20solution%20_,,, (http://www.apple.com)
:wink:

caoimhin
28-04-11, 12:11
Altijd al tevreden geweest van Dell.

Dane
28-04-11, 12:43
Dell_startup%20errors_the%20solution%20_,,, (http://www.apple.com)

Een appel is om op te eten ...

Maverick AIOS
28-04-11, 12:51
Zelfbouw pc's zoveel beter :inlove:

DDke
28-04-11, 13:03
Een appel is om op te eten ...

... en een nieuwe Dell om op te wachten :lolz:

Naish
28-04-11, 13:03
Zelfbouw pc's zoveel beter :inlove:

²²²²²²

Maar Dell laptops :inlove:

Naish
28-04-11, 13:57
Vraagje...

Voor een testprojectje om op grote afstand een WIFI connectie te leggen zou ik het volgende willen realiseren.

Er is ergens een WIFI waarmee ik wil connecteren. Echter om de afstand te overbruggen volstaan de standaard antennes in laptops of aan zo'n modemkes niet. Dit kan opgelost worden door een custom directionele antenne te maken en te gebruiken.

Echter om praktische redenen zou ik het volgende willen doen. Een access point in een mast steken zo goed als rechstreeks gekoppeld aan die speciale antenne voor zo weinig mogelijk kabelverliezen. Dan PC koppelen met netwerkkabel aan die AP.

Nu moet ik natuurlijk dan kunnen zorgen dat diene AP connectie maakt met het WIFI netwerk en via die weg dan surfen.

Kan dit ? Dus met een AP toegang krijgen tot een WIFI netwerk en dat gebruiken op de vaste poorten van de AP?

Blijkbaar kan je veel AP als repeater gebruiken, maar dan ga je gewoon een nieuw WIFI netwerk maken.

DDke
28-04-11, 15:20
Waarom zou je dat willen doen?
Je kan die AP toch gewoon een andere SSID laten sturen, en daaraan via Wifi connecten?
Ik neem aan dat het de bedoeling is om te testen of het originele wifi-signaal aankomt in de AP, niet?

Maverick AIOS
28-04-11, 15:23
²²²²²²

Maar Dell laptops :inlove:

HP Elitebook ;-)

Vraagje...

Voor een testprojectje om op grote afstand een WIFI connectie te leggen zou ik het volgende willen realiseren.

Er is ergens een WIFI waarmee ik wil connecteren. Echter om de afstand te overbruggen volstaan de standaard antennes in laptops of aan zo'n modemkes niet. Dit kan opgelost worden door een custom directionele antenne te maken en te gebruiken.

Echter om praktische redenen zou ik het volgende willen doen. Een access point in een mast steken zo goed als rechstreeks gekoppeld aan die speciale antenne voor zo weinig mogelijk kabelverliezen. Dan PC koppelen met netwerkkabel aan die AP.

Nu moet ik natuurlijk dan kunnen zorgen dat diene AP connectie maakt met het WIFI netwerk en via die weg dan surfen.

Kan dit ? Dus met een AP toegang krijgen tot een WIFI netwerk en dat gebruiken op de vaste poorten van de AP?

Blijkbaar kan je veel AP als repeater gebruiken, maar dan ga je gewoon een nieuw WIFI netwerk maken.

Zou moeten lukken. Nog niet getest maar klant van me gebruikt dit. Om 2 gebouwen met mekaar te verbinden. Ap op nen switch en daarop de computers van het andere gebouw.

Naish
28-04-11, 15:26
Waarom zou je dat willen doen?
Je kan die AP toch gewoon een andere SSID laten sturen, en daaraan via Wifi connecten?
Ik neem aan dat het de bedoeling is om te testen of het originele wifi-signaal aankomt in de AP, niet?

Bedoeling is eigenlijk om op grote afstand op een WIFI netwerk te connecteren.

In ons geval aan de waterkant in NL en connecteren in Antwerpen.

Probleem is dat de antenne van de AP veranderd word naar een directionele antenne en dus repeatering niet echt goed gaat werken.

Zou ook goed zijn om AP te linken met WIFI op afstand en dan rondom de AP in korte range een nieuwe WIFI te hebben. Maar geen idee of je bij een dubbele antenne AP die ene antenne directioneel mag hebben en de andere omnidirectioneel...

Naish
28-04-11, 15:27
HP Elitebook ;-)

Zou moeten lukken. Nog niet getest maar klant van me gebruikt dit. Om 2 gebouwen met mekaar te verbinden. Ap op nen switch en daarop de computers van het andere gebouw.

Ok dit is het. En wat moet ik dan precies configureren op diene AP en wat zijn de eisen daar.

Wij willen koppelen tussen Grevelingenmeer en Antwerpen (40km) :D

Maverick AIOS
28-04-11, 15:33
Ok dit is het. En wat moet ik dan precies configureren op diene AP en wat zijn de eisen daar.

Wij willen koppelen tussen Grevelingenmeer en Antwerpen (40km) :D
:lolz::lolz: 40KM veel geluk met nen AP.

Naish
28-04-11, 15:34

Volgende week weet ik meer :D

AP met speciale antenne erop hééé...

Ik maak wat foto's!

PS: check www.wirelessantwerpen.be (http://www.wirelessantwerpen.be)

Maverick AIOS
28-04-11, 15:40
Waarom dan geen vpn verbindingen? Als het tussen 2 gebouwen is?

Snap het niet goed allemaal. Zet nen PC in antwerpen en laat die over het gewone netwerk tot bij u komen.

DDke
28-04-11, 16:32
Ik heb zo ooit een programma gezien van een kerel die zelf zo'n Wifi-antenne gemaakt had van een omgedraaid pak appelsiensap :lol:
Werkte ook kilometers ver :shock:

de messias
28-04-11, 22:44
Je kan met php de html 'echo-en' en aanvullen met variabelen ed. als je dat bedoelt.

Hmm, stel, een stuk html-fragment gaat als volgt:

<form action='form.php' action='GET'>
Voornaam: <input type='text' name='voornaam' values='' />
Familienaam: <input type='text' name='familienaam' values='' />
<input type='submit' name='submit'>
</form>

Hoe laat je PHP dan de pagina form.php genereren met respectievelijke values 'Jan' en 'Peeters' bijvoorbeeld? Het hem laten invullen van de values in de html-code lukt me, maar het is dus vooral het automatisch doorsturen/activeren van het formulier dat mij niet lukt.

Jupke
28-04-11, 23:07
Hmm, stel, een stuk html-fragment gaat als volgt:

<form action='form.php' action='GET'>
Voornaam: <input type='text' name='voornaam' values='' />
Familienaam: <input type='text' name='familienaam' values='' />
<input type='submit' name='submit'>
</form>

Hoe laat je PHP dan de pagina form.php genereren met respectievelijke values 'Jan' en 'Peeters' bijvoorbeeld? Het hem laten invullen van de values in de html-code lukt me, maar het is dus vooral het automatisch doorsturen/activeren van het formulier dat mij niet lukt.
De bedoeling van een form is toch juist dat de user de info doorstuurt?

Als je alle info wat er in het form moet komen al hebt heb je daar toch geen nut meer aan?

de messias
28-04-11, 23:20
Dit is nu een vrij eenvoudig voorbeeld, maar het is complexer.

Wat ik dus wil is dat niet de user, maar een php/c++ scriptje dat doet in de user zijn plaats. Het formulier zou in dit geval een zoekmachine zijn ;).

ir_fuel
28-04-11, 23:34

Volgens mij gaan er daar wat meeuwen gemicrowaved worden :lol:

ir_fuel
28-04-11, 23:35
Dit is nu een vrij eenvoudig voorbeeld, maar het is complexer.

Wat ik dus wil is dat niet de user, maar een php/c++ scriptje dat doet in de user zijn plaats. Het formulier zou in dit geval een zoekmachine zijn ;).

kunt ge ni gewoon rechtstreeks een HTTP GET of POST doen op de url?

de messias
29-04-11, 00:15
kunt ge ni gewoon rechtstreeks een HTTP GET of POST doen op de url?

Dit lukt enkel als de method van uw form POST is geloof ik.

Dan kun je inderdaad de pagina genereren door de volgende http-pagina te downloaden:

domeinnaam.be/form.php?voornaam=jan&familienaam=peeters

Maar ik heb eens rondgekeken, eigenlijk volstaat dit wel. Meestal is de method van zoekmachines POST.

Ik dacht alleen dat er een manier was om een scriptje een gesimuleerde actie uit te voeren (zoals automatisch internet openen en mails versturen naar bepaalde adressen).

Naish
29-04-11, 09:04
Waarom dan geen vpn verbindingen? Als het tussen 2 gebouwen is?

Snap het niet goed allemaal. Zet nen PC in antwerpen en laat die over het gewone netwerk tot bij u komen.

Lees GRATIS internet in mijn caravan in NL...

Volgens mij gaan er daar wat meeuwen gemicrowaved worden :lol:

Foutje van de zaak, we gaan op een antenne in Zierikzee van het netwerk van wirelessantwerpen connecteren. Is 18km (waterkant) of 13km (camping) ver.

Dit weekend testen of het lukt en anders volgend weekend met een wifibooster ertussen :D

kefkie
29-04-11, 10:34
Ik heb hier een paar weken geleden gevraagd wat er mis kon zijn met mijn laptop omdat die nimmeer deftig opstarte, heb hem dan binnengedaan in de winkel en gisteren was hij klaar. Ze hebben er een nieuwe harde schijf ingestoken en opnieuw windows 7 erop gezet. nu blijkt dat dat een Franse windows is :|. Kan die taal in het nederlands gezet worden of moet ik dan terug naar de winkel gaan om een Nederlandse versie te vragen?

Maaher
29-04-11, 10:47
HP Elitebook ;-) Lenovo Thinkpad.

@Kefkie: Windows 7 kan (als het ultimate/enterprise is) van taal switchen dacht ik.

kefkie
29-04-11, 11:09
Lenovo Thinkpad.

@Kefkie: Windows 7 kan (als het ultimate/enterprise is) van taal switchen dacht ik.

Het is een Windows 7 édition Familiale premium. Dus dan gaat het niet?

kefkie
29-04-11, 11:29
Het is een Windows 7 édition Familiale premium. Dus dan gaat het niet?

Het is dus gelukt:), een site gevonden waar je elke taal kan downloaden.

Maverick AIOS
29-04-11, 20:06
Lenovo Thinkpad.

@Kefkie: Windows 7 kan (als het ultimate/enterprise is) van taal switchen dacht ik.Thinkpad = elitebook voor mij gelijkaardig.

Lukt inderdaad niet.

Het is dus gelukt:), een site gevonden waar je elke taal kan downloaden.

Moest je iemand kennen met een Nederlandstalige disk kan je ook u key gebruiken voor installatie.

Jupke
29-04-11, 21:05
Thinkpad = elitebook voor mij gelijkaardig.

Lukt inderdaad niet.

Moest je iemand kennen met een Nederlandstalige disk kan je ook u key gebruiken voor installatie.
je kan toch gewoon een languagepack installen?

Wel voor elke account activeren en niet in het login scherm dan maar who cares.

kefkie
29-04-11, 22:04

Ja ik heb het van vistalizer gedownload, die van windowsupdate werkte niet :)

Maverick AIOS
30-04-11, 07:42

kan je ook doen.

Maverick AIOS
30-04-11, 07:45
Lees GRATIS internet in mijn caravan in NL...

Foutje van de zaak, we gaan op een antenne in Zierikzee van het netwerk van wirelessantwerpen connecteren. Is 18km (waterkant) of 13km (camping) ver.

Dit weekend testen of het lukt en anders volgend weekend met een wifibooster ertussen :D
Leuk project en dat allemaal omdat je autoforum niet kan missen? Dacht even van u verlost te zijn :D

En op die camping staat er een antenne mast ? Die het wifi netwerk van Antwerpen kan connectoren??

de messias
01-05-11, 20:14
Onze PC is onlangs gecrasht en we zijn bijgevolg ook ons Microsoft Office pakket kwijt. We hebben op zolder nog ergens een computer gevonden, maar hierop stond er geen word, excel etc. Is er een mogelijkheid om dat te recupereren?

Mbman
02-05-11, 19:17
als je de licentie hebt, wat is dan het probleem ?

Maverick AIOS
02-05-11, 19:18
Of via siw

Kan je de code uit de computer lezen.

Naish
03-05-11, 12:25
Leuk project en dat allemaal omdat je autoforum niet kan missen? Dacht even van u verlost te zijn :D

En op die camping staat er een antenne mast ? Die het wifi netwerk van Antwerpen kan connectoren??

Geen mast op de camping. Maar de antenne staat in Zierikzee en dat is maar 10km of zoiets.

Wel kunnen wij vlot 8m boven de grond geraken door antenne op surfmast op caravan te zetten (2,6m + 5,2m).

Dit weekend geprobeerd maar geen succes. Ik had een router bij, maar kreeg die niet geconfigureerd om omgekeerd te werken. Signaal ontvangen en doorgeven aan vast in plaats van omgekeerd.

Maverick AIOS
03-05-11, 14:10
Geen mast op de camping. Maar de antenne staat in Zierikzee en dat is maar 10km of zoiets.

Wel kunnen wij vlot 8m boven de grond geraken door antenne op surfmast op caravan te zetten (2,6m + 5,2m).

Dit weekend geprobeerd maar geen succes. Ik had een router bij, maar kreeg die niet geconfigureerd om omgekeerd te werken. Signaal ontvangen en doorgeven aan vast in plaats van omgekeerd.
Vorige week met volgende gewerkt. En werkte perfect: http://www.sitecom.com/wireless-range-extender-300n/p/714

Zou ook moeten lukken: http://www.zyxel.nl/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161 256&CategoryGroupNo=B9D87BD1-30E7-49EA-86C1-601A0FB7A706

Ragazza_loco
22-05-11, 19:32
Momenteel ben ik men eindwerk aan het maken in Microsoft Office Word 2010.
In men eindwerk komen een aantal foto's voor, het invoegen lukt perfect. Nu was men vraag, hoe kan ik de foto's verkleinen en ervoor zorgen dat alle foto's hetzelfde formaat hebben?

kefkie
22-05-11, 19:39
Momenteel ben ik men eindwerk aan het maken in Microsoft Office Word 2010.
In men eindwerk komen een aantal foto's voor, het invoegen lukt perfect. Nu was men vraag, hoe kan ik de foto's verkleinen en ervoor zorgen dat alle foto's hetzelfde formaat hebben?

Foto's invoegen, als ge er dan op klikt komt er een tablad Opmaak bij. Daar kunt ge de hoogte en breedte instellen. Zo is dat toch in 2007, zal in 2010 wel hetzelfde zijn wss.

Ragazza_loco
22-05-11, 19:50
Nog een vraagske, hoe krijg ik een overzicht van mijn eindwerk voor ik het print? Zodat ik kan zien dat alles goed ingedeeld is.

kefkie
22-05-11, 19:53
Rechts vanonder kan je inzoomen. ( staat 100%) links daarvan staan een aantal icoontjes. Het 2de icoontje is een soort boekje. Daar op klikken dan ziet ge de pagina's in het groot ;)

Ragazza_loco
22-05-11, 20:03
Rechts vanonder kan je inzoomen. ( staat 100%) links daarvan staan een aantal icoontjes. Het 2de icoontje is een soort boekje. Daar op klikken dan ziet ge de pagina's in het groot ;)

Thank you, thank you, thank you!!!
Pff het was meer dan 10jaar geleden dat ik nog een eindwerk gemaakt heb.
Nu nog een powerpoint presentatie op de wereld krijgen....:lol:

geertqv
16-06-11, 11:22
Omdat mijn zoon zijn laptop (notebook acer one) zijn scherm kapot is wil ik deze aansluiten op mijn groot scherm,ik heb de kabel in de notebook gestoken en deze aangelegd,het enige wat er gebeurd is dat windows zijn opstart doet,daarna heb ik een zwart scherm op externe scherm? moet ik een toets indrukken op de laptop ofzo? :question:

Beau
16-06-11, 11:25
Heeft 1 van de functietoetsen op de laptop geen monitortje erop staan? Indien wel Fn + die knop induwen, zou moeten switchen...

5@mw!$3
16-06-11, 11:25
Er van uitgaande dat je Win7 hebt: windows logo + p. Houd windows logo ingedrukt en druk dan 2x op p. Dan kom je op dupliceren terecht. Dan zou je normaal beeld moeten hebben op externe monitor.

geertqv
16-06-11, 11:33
Heeft 1 van de functietoetsen op de laptop geen monitortje erop staan? Indien wel Fn + die knop induwen, zou moeten switchen...

inderdaad,is gelukt.... bedankt voor het antwoord :wink:

BelgianTriple
16-06-11, 11:58
Ouders hebben thuis Telenet inclusief WiFi (linksys).
De pc boven heeft ineternetverbinding (niet over Wifi). De laptop beneden kan verbinding maken met de router maar kan niet op internet (melding: alleen lokaal). Als ik de kabel die in de router gaat rechstreeks in de laptop steek, heb ik wel verbinding.
Alle lampjes branden op de router.

Router stuk of probleem met instellingen?
(Via 192.168.1.1 of 192.168.0.50 geraak ik trouwens niet in de router.)

Wie kan helpen?

Beau
16-06-11, 12:02
De pc boven heeft ineternetverbinding (niet over Wifi). De laptop beneden kan verbinding maken met de router maar kan niet op internet (melding: alleen lokaal). Als ik de kabel die in de router gaat rechstreeks in de laptop steek, heb ik wel verbinding.

Wie kan helpen?

Geraakt ge daarmee normaal gezien wel in de router? Al eens opnieuw opgestart? (de router)

gerritbuggenhout
16-06-11, 12:07

Wie kan helpen?

Welke windows heb je?
't lig niet aan de router ;)

router benaderen kan

192.168.1.2
192.168.2.2
192.168.1.0
...
Dit kan je namelijk zelf instellen.

indien windows vista of 7 (seven)
1 duw op windows knop
2 typ cmd
3control + shift + enter
4 typ ipconfig
5 typ ipconfig /renew

tuut
16-06-11, 12:16
Kan je het type verbinding aanpassen in de werkgroup? Daarmee bedoel ik, kan je veranderen tussen Openbaar, Thuis en Werk?
Zoniet is het mogelijk een probleem in je register waardoor je pc uw draadloos netwerk niet vertrouwt, maar daar heeft windows gelukkig een fix voor uitgebracht die het probleempje op een minuutje en een reboot oplost.

BelgianTriple
16-06-11, 21:03
Welke windows heb je?
't lig niet aan de router ;)

router benaderen kan

192.168.1.2
192.168.2.2
192.168.1.0
...
Dit kan je namelijk zelf instellen.

indien windows vista of 7 (seven)
1 duw op windows knop
2 typ cmd
3control + shift + enter
4 typ ipconfig
5 typ ipconfig /renew

ipconfig deed ik al ipconfig/renew nog niet

Telenet beweert dat het Wifi bakje stuk is. Als ik de netwerk kabel uit het Wireless Access Point bakje haal en rechtstreeks in de laptop steek lukt het wel. Verbinden via Wifi met het Wireless Access Point bakje lukt ook maar dan is het plots enkel lokaal verbinding.. Bizar. 192.168.x.x werken niet.

Maar bon, ik probeer die RENEW eens en we zien wel. merci in ieder geval al.

BelgianTriple
16-06-11, 21:05
Geraakt ge daarmee normaal gezien wel in de router? Al eens opnieuw opgestart? (de router)

Jep, ook gereset. Geen verschil.

BelgianTriple
16-06-11, 21:05
Kan je het type verbinding aanpassen in de werkgroup? Daarmee bedoel ik, kan je veranderen tussen Openbaar, Thuis en Werk?
Zoniet is het mogelijk een probleem in je register waardoor je pc uw draadloos netwerk niet vertrouwt, maar daar heeft windows gelukkig een fix voor uitgebracht die het probleempje op een minuutje en een reboot oplost.

Say what? :lol:

Normaal werd er aan de instellingen niet veranderd. Wifi heeft gewerkt. Sinds kort niet meer.

tuut
17-06-11, 08:49
Welke versie van windows hebt ge?
Ga eens naar Control Panel > Network & Internet > Network & Sharing Center, klik op de verbinding en selecteer het type verbinding indien mogelijk

Stancke
18-06-11, 09:02
Beste,

Deze morgen toegekomen op m'n werk en de PC voor de klanten start niet op:evil:

Wanneer ik de PC opstart, dan draait de fan van de CPU perfect maar de fan van de graka blijft haperen en maakt irritant geluid, de PC start bijgevolg ook niet op (scherm blijft op stand-by staan). Heb al de graka uitgeblazen van het stof maar probleem blijft:(

Moet wel zeggen dat het een (héél) oude Medion PC is...

Grafische kaart overleden?

't Is redelijk dringend want de klanten hebben die PC nodig.

Thx!

Maverick AIOS
18-06-11, 09:41
Beste,

Deze morgen toegekomen op m'n werk en de PC voor de klanten start niet op:evil:

Wanneer ik de PC opstart, dan draait de fan van de CPU perfect maar de fan van de graka blijft haperen en maakt irritant geluid, de PC start bijgevolg ook niet op (scherm blijft op stand-by staan). Heb al de graka uitgeblazen van het stof maar probleem blijft:(

Moet wel zeggen dat het een (héél) oude Medion PC is...

Grafische kaart overleden?

't Is redelijk dringend want de klanten hebben die PC nodig.

Thx!

Medion geeft soms wel last van videokaarten.

Eens testen met andere videokaart. Zeker als de fan lawaai maakt is de chip wss doorgebrand.

Stancke
18-06-11, 09:54
Da's de enige PC hier met AGP aansluiting, de rest is allemaal on-board of PCI-E aansluiting... :(

tuut
18-06-11, 11:58
Een heel oude medion pc? Gewoon een nieuwe aansmeren dan.
Het is de moeite echt nie van te gaan investeren in een AGP graka om dan met dezelfde oude brol te zitten.

Stancke
18-06-11, 12:01
Een heel oude medion pc? Gewoon een nieuwe aansmeren dan.
Het is de moeite echt nie van te gaan investeren in een AGP graka om dan met dezelfde oude brol te zitten.

Sjah, ondertussen staan m'n klanten wel in de kou (figuurlijk natuurlijk:wink:) dus als ik vandaag nog een oplossing vind, direct...

Ondertussen scherm al gewisseld, graka gewisseld en probleem blijft hetzelfde. 't Zal wel kapot zijn.

Double A
18-06-11, 15:30
Sjah, ondertussen staan m'n klanten wel in de kou (figuurlijk natuurlijk:wink:) dus als ik vandaag nog een oplossing vind, direct...

Ondertussen scherm al gewisseld, graka gewisseld en probleem blijft hetzelfde. 't Zal wel kapot zijn.

Als je de graka al gewisseld hebt, zal het wel de voeding of het moederbord zijn. De voeding kun je eens van een andere pc nemen, en als dat niet helpt, koop je best een nieuw systeem

gTa
23-06-11, 11:12
(MS Excel 2003)

In een kolom met breedte 7 wil ik een data validatie vervolgkeuzelijst steken. Lukt perfect, alleen worstel ik met de breedte van die vervolgkeuzelijst. Die is veeel breder dan de kolom zelf, waardoor je na 't klikken op het pijltje naar beneden een heel stuk naar links moet gaan met de muisaanwijzer om de mogelijkheden in de lijst aan te kunnen klikken. Zeer vervelend.
In andere kolommen zitten ook dergelijke data-validatie vervolgkeuzelijsten, en daar zijn die wel mooi even breed als de kolom waarin ze zetten.

Hoe pas ik de breedte van een vervolgkeuzelijst aan? B.v. identiek aan de kolombreedte? Of een vaste breedte?

Reeds geprobeerd:

kolom (met de lijst) waarnaar de data validatie verwijst staan op 7 breedte
data validatie weer verwijderen en opnieuw instellen -> blijft gigantisch breed
Graag jullie tips, thx!

Jupke
23-06-11, 11:18
(MS Excel 2003)

In een kolom met breedte 7 wil ik een data validatie vervolgkeuzelijst steken. Lukt perfect, alleen worstel ik met de breedte van die vervolgkeuzelijst. Die is veeel breder dan de kolom zelf, waardoor je na 't klikken op het pijltje naar beneden een heel stuk naar links moet gaan met de muisaanwijzer om de mogelijkheden in de lijst aan te kunnen klikken. Zeer vervelend.
In andere kolommen zitten ook dergelijke data-validatie vervolgkeuzelijsten, en daar zijn die wel mooi even breed als de kolom waarin ze zetten.

Hoe pas ik de breedte van een vervolgkeuzelijst aan? B.v. identiek aan de kolombreedte? Of een vaste breedte?

Reeds geprobeerd:

kolom (met de lijst) waarnaar de data validatie verwijst staan op 7 breedte
data validatie weer verwijderen en opnieuw instellen -> blijft gigantisch breed
Graag jullie tips, thx!
eb hier geen 2003 bij de hand.

Maar als je dat knopje activeert om de elementen te bewerken, kan je de balk selecteren.

Kan je dat dan in het eigenschapvenstertje van die balk niet aanpassen?

Jupke
23-06-11, 11:28
eb hier geen 2003 bij de hand.

Maar als je dat knopje activeert om de elementen te bewerken, kan je de balk selecteren.

Kan je dat dan in het eigenschapvenstertje van die balk niet aanpassen?
'k zat met een ative-x control in m'n hoofd.

Heb je de breedte van de kolom waarde waardes in staan al eens smaller gemaakt?

gTa
23-06-11, 11:28
't Is geen vervolgkeuzelijst op een menubalk, maar een data validatie vervolgkeuzelijst in de sheet zelf.

De werkwijze die je voorstelt lukt daar niet mee, neen. :cry:

Jupke
23-06-11, 11:32
't Is geen vervolgkeuzelijst op een menubalk, maar een data validatie vervolgkeuzelijst in de sheet zelf.

De werkwijze die je voorstelt lukt daar niet mee, neen. :cry:
Misschien staat er gewoon een waarde in die zo breed is?

gTa
23-06-11, 11:36
'k zat met een ative-x control in m'n hoofd.

Heb je de breedte van de kolom waarde waardes in staan al eens smaller gemaakt?
Yep, zei ik al. Op dat vlak alles geprobeerd.

Breedte kolom met waardes: minimaal, fix, ...
Breedte kolom met vervolgkeuzelijst: minimaal, fix, ...

Van zodra je de kolom waarin de vervolgkeuzelijst staat, breed genoeg maakt, corresponderen die breedtes. Maar ga je smaller, dan lukt dat niet. Wel lullig als je b.v. keuzes hebt in die keuzelijst die erg kort zijn.

Edit: miljaar, als ik een nieuwe worksheet start en het probleem probeer te reconstrueren met een nieuwe lijst en een nieuwe data-valid-vervolgkeuzelijst, dan maakt 'ie die fout niet.
Ik zou dus durven concluderen dat somewhere along the way, die worksheet gecorrumpeerd is geraakt?

nieuwe worksheet: datakolom breedte 8 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte 5
nieuwe worksheet: datakolom breedte 4 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte 5
oude worksheet: datakolom breedte 8 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte ca. 40
oude worksheet: datakolom breedte 4 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte ca. 40
???????

Jupke
'k heb het kunnen imiteren, maar das nog geen oplossing natuurlijk ....

gTa
Misschien staat er gewoon een waarde in die zo breed is?
Nope, max. 6 karakters.

gTa
23-06-11, 11:37
'k heb het kunnen imiteren, maar das nog geen oplossing natuurlijk ....
Dat issem. Maar versmal nou eens jouw kolom met waarden? Misschien versmalt jouw keuzelijst mee, dan.

Bij mij alvast niet. :|

Jupke
23-06-11, 11:38
'k heb de indruk dat eens er eens iets ingestaan heeft dat over die 5 gaat het dan ineens standaard breder wordt en je het niet terug krijgt. :lol:

Jupke
23-06-11, 11:40
Gilles, gevonden.

Je sheet saven, sluiten en opnieuw openen en de breedtte is hersteld. :D

gTa
23-06-11, 11:40
'k heb de indruk dat eens er eens iets ingestaan heeft dat over die 5 gaat het dan ineens standaard breder wordt en je het niet terug krijgt. :lol:
Ik ben radeloos. :rolleyes: Kakprogramma. :evil:

Dan toch maar Access. Performanter en meer mogelijkheden, maar overkill voor wat ik wil doen... moest Excel nu maar gewoon mee willen.

gTa
23-06-11, 11:41
Gilles, gevonden.

Je sheet saven, sluiten en opnieuw openen en de breedtte is hersteld. :D
Lukt ni bij mij. Eerste da'k geprobeerd heb. :D Ben genen expert maar gezond verstand is er soms nog wel. :oops: :D

Jupke
23-06-11, 12:22
Lukt ni bij mij. Eerste da'k geprobeerd heb. :D Ben genen expert maar gezond verstand is er soms nog wel. :oops: :D
Ah, heb hier 2007 en dan werkte dat wel. :D

Bart3n
27-06-11, 20:28
Windows vertel me dat ik Service Pack 1 moet instaleren ( Windows 7 Home Premium) maar op verschillende site's lees ik dat het niet veilig is of onstabiel..

Wie heeft er hier SP1 op zen Windows 7? Enige complicaties?

Ceke
27-06-11, 20:31
Windows vertel me dat ik Service Pack 1 moet instaleren ( Windows 7 Home Premium) maar op verschillende site's lees ik dat het niet veilig is of onstabiel..

Ik heb dat gehad en de boel opnieuw mogen installeren. Na installatie opnieuw geupdate en nu geen problemen... Dus bij mij persoonlijk 50/50 :grin:

cody_772
27-06-11, 20:32

ik heb vorige week SP1 geinstalleerd en merk wel dat mijn systeem trager werkt en bij 1 bepaald programma blijft alles vasthangen voor 5 seconden (zelfs de muis). Anders geen problemen mee.

Bart3n
27-06-11, 21:04
ik heb vorige week SP1 geinstalleerd en merk wel dat mijn systeem trager werkt en bij 1 bepaald programma blijft alles vasthangen voor 5 seconden (zelfs de muis). Anders geen problemen mee.

Kga dan nog bitje wachten dan, khem eigenlijk geen probleme dusja

Jupke
27-06-11, 22:20
Heb dat een maand terug geïnstalleerd en bleef hangen tijdens de config tijdens de startup. Opgelost met systeemherstel.

Nu maandje later op de andere pc (per ongeluk) ook eens gedaan en dat ging perfect, ondertussen allebei in orde, denk dat het gewoon in het begin onstabiel was maar dat ze het gefixd hebben.

Jupke
27-06-11, 22:20
Heb dat een maand terug geïnstalleerd en bleef hangen tijdens de config tijdens de startup. Opgelost met systeemherstel.

Nu maandje later op de andere pc (per ongeluk) ook eens gedaan en dat ging perfect, ondertussen allebei in orde, denk dat het gewoon in het begin onstabiel was maar dat ze het gefixd hebben.

Double A
27-06-11, 22:39
Geen problemen met SP1 op Win7 (4 laptops)

O.P.S.
27-06-11, 22:48
Ik heb onlangs de melding gekregen dat m'n harde schijf niet meer optimaal zou werken .. Computer deed ook niks meer . Heropgestart en windows vista repair startte automatisch . Ik heb de advanced module moeten kopen voor dat programma aan 80 dollar .

Het programma nog eens laten herstellen met meer succes . Nu zit ik wel met het probleem dat ik al mijn afbeeldingen en muziek nog heb , maar alles van mijn werk is verdwenen ? Als ik nu bijv naar tinypic.com ga en daar door mijn bestanden blader vind ik die echter wel terug ?

Iemand een idee hoe dit komt ? Of hoe ik alle bestanden nog kan recupereren ?

Jupke
27-06-11, 22:58
Ik heb de advanced module moeten kopen voor dat programma aan 80 dollar .
?

Wuk ?!? :shock:

Double A
28-06-11, 02:49
Hoogst waarschijnlijk spyware die mensen erin lokt op die manier..

Maverick AIOS
28-06-11, 07:57
Ik heb onlangs de melding gekregen dat m'n harde schijf niet meer optimaal zou werken .. Computer deed ook niks meer . Heropgestart en windows vista repair startte automatisch . Ik heb de advanced module moeten kopen voor dat programma aan 80 dollar .

Het programma nog eens laten herstellen met meer succes . Nu zit ik wel met het probleem dat ik al mijn afbeeldingen en muziek nog heb , maar alles van mijn werk is verdwenen ? Als ik nu bijv naar tinypic.com ga en daar door mijn bestanden blader vind ik die echter wel terug ?

Virus!
En het beste is dat je er nog voor betaald hebt :lol:

Probe
28-06-11, 12:01

Virus idd,

m'n ma had net hetzelfde op haar pc,
is gemakkelijk te verwijderen, te vinden via google (eerste hit)

kefkie
28-06-11, 15:55
Ze hebben hier fibernet van telenet komen installeren, idd sneller dan gewoon internet.
Maar nu staat da kaske in de ingemaakte kast in de keuken en mijn slaapkamer is helemaal aan de andere kant van het huis dus mijn verbinding is hier niet zo heel super. Bij het gewone internet stond er een D-link kaske in mijn kamer omdat er een kabel van de keuken door de muur naar mijn kamer liep waar ik een vaste pc had aangesloten, ik heb dan een laptop gekocht met daarbij da D link kaske voor draadloos internet, maar deze werkt nu niet meer met die fibernet.

Iemand een idee of ik dien D - link toch nog kan aansluiten op de fibernet zodat mijn verbinding trg prefect is?

O.P.S.
28-06-11, 16:07
Hoogst waarschijnlijk spyware die mensen erin lokt op die manier..

Whuuuttt ? :(

O.P.S.
28-06-11, 16:44
't Is gefikst , klote dat mij dat 80usd heeft gekost maar goed , we hebben weer iets bijgeleerd :lol:

Double A
29-06-11, 02:06
Ze hebben hier fibernet van telenet komen installeren, idd sneller dan gewoon internet.
Maar nu staat da kaske in de ingemaakte kast in de keuken en mijn slaapkamer is helemaal aan de andere kant van het huis dus mijn verbinding is hier niet zo heel super. Bij het gewone internet stond er een D-link kaske in mijn kamer omdat er een kabel van de keuken door de muur naar mijn kamer liep waar ik een vaste pc had aangesloten, ik heb dan een laptop gekocht met daarbij da D link kaske voor draadloos internet, maar deze werkt nu niet meer met die fibernet.

Iemand een idee of ik dien D - link toch nog kan aansluiten op de fibernet zodat mijn verbinding trg prefect is?

Kabel die naar je kamer gaat in je nieuwe fibernet router steken en done. Die oude router zal normaal gezien reeds correct geconfigureerd zijn en een ip adres van je fibernet router krijgen. Let wel, die is waarschijnlijk een G type snelheid, waardoor je maximaal 2.7mb/sec throughput hebt, ipv de 4 mb/sec (of meer, afhankelijk van je abbonement) die je via de kabel of een stabiele N snelheid kan behalen.

Individualizer
30-06-11, 12:37
't Is gefikst , klote dat mij dat 80usd heeft gekost maar goed , we hebben weer iets bijgeleerd :lol:

oeps O.P.S. :lol:

kefkie
30-06-11, 20:40
Kabel die naar je kamer gaat in je nieuwe fibernet router steken en done. Die oude router zal normaal gezien reeds correct geconfigureerd zijn en een ip adres van je fibernet router krijgen. Let wel, die is waarschijnlijk een G type snelheid, waardoor je maximaal 2.7mb/sec throughput hebt, ipv de 4 mb/sec (of meer, afhankelijk van je abbonement) die je via de kabel of een stabiele N snelheid kan behalen.

Dat gaat blijkbaar niet want de kabels zitten al in die fibernet router. Die gast zei ook om iets te doen met een default getaway? van mijn D link nummer (?) xxx.xxx.0.1, die 0 te vervangen door een ander gewenst getal?

Edit: als ik die kabel die in mijn D link steekt, in mijn playstation 3steek heb ik wel perfect internet? dus het ligt hem gewoon aan dat kut D link bakske?

caoimhin
30-06-11, 21:45

Op 2 pc's geïnstalleerd, geen enkel probleem.

Double A
30-06-11, 22:21
Dat gaat blijkbaar niet want de kabels zitten al in die fibernet router. Die gast zei ook om iets te doen met een default getaway? van mijn D link nummer (?) xxx.xxx.0.1, die 0 te vervangen door een ander gewenst getal?

Edit: als ik die kabel die in mijn D link steekt, in mijn playstation 3steek heb ik wel perfect internet? dus het ligt hem gewoon aan dat kut D link bakske?

Reset je D-link eens, dat machientje zal wel nog werken maar blijkbaar toch ergens fout geconfigureerd.
Default gateway wordt automatisch aan je D-link gegeven door middel van DHCP, dus moet je je niets van aantrekken.

de messias
05-07-11, 10:25
Ik ben bezig met een website met een php-script die 50+ webpagina's per bezoeker moet doorspitten. Het is moeilijk gissen op hoeveel pagina's in totaal dit zou neerkomen in piekperiodes, vooral bij drukke momenten als de lancering. Misschien zal het maximum 60 bezoekers per uur zijn, maar voor hetzelfde geld zijn het er 60 per minuut. Ik wil er in ieder geval tegen bestand zijn, want het laatste dat je wilt is dat je gebruikers verliest door downtime.

Als we uitgaan van het ergste, en rekenen op 3000 te laden webpagina's per minuut in piekperiodes (50*60), zou ik dan nog een server kunnen huren, of moet ik dan eerder beginnen denken aan het kopen van een server?

Maverick AIOS
05-07-11, 11:08
Ik ben bezig met een website met een php-script die 50+ webpagina's per bezoeker moet doorspitten. Het is moeilijk gissen op hoeveel pagina's in totaal dit zou neerkomen in piekperiodes, vooral bij drukke momenten als de lancering. Misschien zal het maximum 60 bezoekers per uur zijn, maar voor hetzelfde geld zijn het er 60 per minuut. Ik wil er in ieder geval tegen bestand zijn, want het laatste dat je wilt is dat je gebruikers verliest door downtime.

Als we uitgaan van het ergste, en rekenen op 3000 te laden webpagina's per minuut in piekperiodes (50*60), zou ik dan nog een server kunnen huren, of moet ik dan eerder beginnen denken aan het kopen van een server?

Porn Site?

* zou anders niet weten wat er direct zoveel bezoekers zou trekken.

de messias
05-07-11, 11:15
Porn Site?

* zou anders niet weten wat er direct zoveel bezoekers zou trekken.

Zoals ik al zei heb ik geen flauw idee wat de uiteindelijke cijfers zullen zijn, maar ik wil gewoon voorbereid zijn op het ergste.

En nee, het is geen porn site ;)

DDke
05-07-11, 11:29
Hoe gaan de toekomstige gebruikers weten dat je site er is, en waar ze naartoe moeten gaan?
Als je een business case maakt, dan moet je toch min of meer een idee kunnen krijgen van de bezoekersaantallen, niet?

de messias
05-07-11, 11:48
Hoe gaan de toekomstige gebruikers weten dat je site er is, en waar ze naartoe moeten gaan?
Als je een business case maakt, dan moet je toch min of meer een idee kunnen krijgen van de bezoekersaantallen, niet?

Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt mijn hoofd gebroken over hoe ik precies de marketing ga doen naast de algemeen gebruikte technieken. Maar alsnog lijkt het mij moeilijk om een voorspelling daarover te doen? Als iemand mij daarover meer kan zeggen, dan hoor ik het graag :)!

Maverick AIOS
05-07-11, 12:58
Indien het een basic website is. En dan heb ik het niet over een site voor één of andere groot merk. Mag je best tevreden zijn met 10 tal bezoekers per dag.

DDke
05-07-11, 13:37
Zonder neerbuigend te willen zijn, zou ik mij daar eerst druk om maken.
Zonder steengoeie (en dure) marketing ga je die bezoekersaantallen niet halen :wink:

Maverick AIOS
05-07-11, 13:53
Zonder steengoeie (en dure) marketing ga je die bezoekersaantallen niet halen :wink:
²²²²²

Of je moet 5k per maand aan google ads afstaan.

caoimhin
05-07-11, 15:37
Je moet er toch op voorhand bij nadenken zeker? Dat je niet met de handen in het haar zit als het plots piekt. Server aankopen zou ik wel niet doen :D

Je kan bv. bij Linode gaan, daar kan je eventueel bijhuren (geheugen, CPU, bandbreedte, ..) voor moest het nodig zijn. Je kan die zaken zelf aansturen met hun API.

Als je er financieel niet van afhangt kan je het zelf rustig laten groeien, en gewoon via fora, blogs, .. bekend proberen maken.

de messias
05-07-11, 17:59
Indien het een basic website is. En dan heb ik het niet over een site voor één of andere groot merk. Mag je best tevreden zijn met 10 tal bezoekers per dag.

Tien is nu wel heel weinig. Ik heb ooit een jaar een website gehad, waar ik zo goed als nooit iets aan veranderde, nooit reclame voor maakte, en in feite niets van interessante inhoud bevatte die na een jaar 5000 bezoekers over de grond had gekregen. Ik zeg nu niet dat het deze keer een honderdvoud ga zijn, maar ik hoop toch wel op een iets groter aantal.

²²²²²

Of je moet 5k per maand aan google ads afstaan.

Wel, in feite is het een probleem voor in de toekomst, zowel de marketing als de opslag, maar ik was zonet de scripts aan het testen, en merkte toch wel dat het heel traag ging, vandaar mijn ongerustheid.

Als de tijd er is om het boeltje online te gooien, ga ik sowieso meer weten over de verwachte cijfers en nodige opslagcapaciteit.

Je moet er toch op voorhand bij nadenken zeker? Dat je niet met de handen in het haar zit als het plots piekt. Server aankopen zou ik wel niet doen :D

Je kan bv. bij Linode gaan, daar kan je eventueel bijhuren (geheugen, CPU, bandbreedte, ..) voor moest het nodig zijn. Je kan die zaken zelf aansturen met hun API.

Als je er financieel niet van afhangt kan je het zelf rustig laten groeien, en gewoon via fora, blogs, .. bekend proberen maken.

Deze ga ik zeker onthouden. Thanks caoimhin!

En uiteraard hang ik er financieel niet vanaf. Ik verwacht er financieel gezien eerlijk gezegd niets van. We zien wel wat de tijd brengt, maar het wordt in ieder geval leuk :)

DDke
05-07-11, 19:06
Ik heb ooit een jaar een website gehad, waar ik zo goed als nooit iets aan veranderde, nooit reclame voor maakte, en in feite niets van interessante inhoud bevatte die na een jaar 5000 bezoekers over de grond had gekregen.

5000 unieke?
Zonder robots?
Hoeveel pages? En hoe lang per visit?

Da's 13,7 / dag he.

Maverick AIOS
05-07-11, 19:15
5000 unieke?
Zonder robots?

Da's 13,7 / dag he.

10 tal dus :D

@ de messias
Hoe dan ook veel succes met de site. Voor hosting werken wij al jaren samen met Combell. Ver van de goedkoopste maar naar mijn mening wel de beste support.

de messias
05-07-11, 20:10
5000 unieke?
Zonder robots?

Da's 13,7 / dag he.

De exacte cijfers weet ik niet meer. Unieke bezoekers waarschijnlijk niet veel, maar uiteindelijk doet dat er niet toe om te bepalen hoeveel mb/gb er moet worden gedownload?

10 tal dus :D

@ de messias
Hoe dan ook veel succes met de site. Voor hosting werken wij al jaren samen met Combell. Ver van de goedkoopste maar naar mijn mening wel de beste support.

Combell kende ik reeds door de oprichter Jonan Dhaenens, inspirerende loopbaan heeft die tot nu toe gehad! Ik heb een paar dingen gesimuleerd via hun website, maar het kwam nog redelijk duur uit, duurder dan bijvoorbeeld sohosted.com. Maar hun service is inderdaad uitstekend heb ik vernomen, en ik vrees dat ik bepaalde dingen verkeerd heb aangeklikt.

En bedankt voor de succeswensen. Zoals ik al zei, verwacht ik er niets van, maar als het ooit concreet begint te worden, open ik wel een topic in de CC :)

Maverick AIOS
05-07-11, 20:32
De exacte cijfers weet ik niet meer. Unieke bezoekers waarschijnlijk niet veel, maar uiteindelijk doet dat er niet toe om te bepalen hoeveel mb/gb er moet worden gedownload?

Combell kende ik reeds door de oprichter Jonan Dhaenens, inspirerende loopbaan heeft die tot nu toe gehad! Ik heb een paar dingen gesimuleerd via hun website, maar het kwam nog redelijk duur uit, duurder dan bijvoorbeeld sohosted.com. Maar hun service is inderdaad uitstekend heb ik vernomen, en ik vrees dat ik bepaalde dingen verkeerd heb aangeklikt.

En bedankt voor de succeswensen. Zoals ik al zei, verwacht ik er niets van, maar als het ooit concreet begint te worden, open ik wel een topic in de CC :)
One.com / Priorweb

One.com heb ik prive gehad en viel best mee prijs/kwaliteit. Enkel jammer dat deze niet telefonische bereikbaar zijn.

chucky
05-07-11, 23:18
Vraagje: Ik heb een 525D van 2005 met de melding voorste remblokken te vervangen, nu heb ik deze samen met de schijven vernieuwd en wil ik de constante melding kwijten .
Iemand die de juiste handelingen kent om dit klaar te krijgen ?

Ik weet niet of het hier al ergens vernoemd is maar ik vind er in ieder geval niets van ?

Jupke
06-07-11, 15:32
Vraagje: Ik heb een 525D van 2005 met de melding voorste remblokken te vervangen, nu heb ik deze samen met de schijven vernieuwd en wil ik de constante melding kwijten .

Ik weet niet of het hier al ergens vernoemd is maar ik vind er in ieder geval niets van ?
Ik zou servicepack2 installeren en een defragmentatie uitvoeren.

cody_772
06-07-11, 15:37

reute 98 installern

geertqv
07-07-11, 11:29
Als de pc opgestart is krijg ik die melding,het betreft een notebook aspire one met windows 7... ik kan oa geen filmpjes meer afspelen op you-tube..

Fiddy
08-07-11, 09:21
Ik zit al een tijdje te kampen met een slechte accu. Vorige week hing m'n laptop in de auto aan de adapter, kabeltje losgekomen terwijl ik bezig was en iets later m'n laptop uitgevallen.

Sindsdien valt er niet meer mee te werken; alles gaat retetraag, het duurt minimum 5 seconden voor er eender welk commando wordt opgevolgd, en zelfs bij het typen zit er een vertraging van een paar seconden tussen de toetsaanslag en dat er wat op het scherm verschijnt.

Vreemd genoeg werkt hij de eerste tien minuten na opstarten wél op een normaal tempo, en begint hij nadien pas trager te lopen. Ding wordt ook snikheet, dus mogelijk ergens een temperatuurgerelateerd probleem?

Wat kan er mis zijn, en wat is de oplossing? Harde format proberen?

tuut
08-07-11, 10:20
Kan vanalles zijn, maar ik vermoed de harde schijf aangezien deze het normaal niet zo leuk vindt om schokken te moeten incasseren (rijden) tijdens het draaien.

ReVo
09-07-11, 10:25
Weet er iemand welke command dient , dat er een programma wordt opgestart , indien ik mijn navigatie aanzet?
Hier (http://www.megaupload.com/?d=P99BA97D)is de link naar een aurorun bestandje, maar ik ken er niets van :cry:

Met andere woorden, ik zou willen dat programma "X" automatisch wordt opgestart indien ik mijne mio aanzet.
Deze bevindt zich in \storage card \

Alvast merci voor de moeite !

Jupke
09-07-11, 11:14
Weet er iemand welke command dient , dat er een programma wordt opgestart , indien ik mijn navigatie aanzet?
Hier (http://www.megaupload.com/?d=P99BA97D)is de link naar een aurorun bestandje, maar ik ken er niets van :cry:

Met andere woorden, ik zou willen dat programma "X" automatisch wordt opgestart indien ik mijne mio aanzet.
Deze bevindt zich in \storage card \

Alvast merci voor de moeite !
Meestal kijkt die naar een bepaalde folder. Maw zet jet het op de correcte plaats dan detecteerd ie het.

Ale zo werkte het toch met maps en voices op een mio.

ReVo
09-07-11, 11:18
Meestal kijkt die naar een bepaalde folder. Maw zet jet het op de correcte plaats dan detecteerd ie het.

Ale zo werkte het toch met maps en voices op een mio.

Da weet ik allemaal wel enzovoort..
Maar ik heb er een ander progje erop gezet.
Ik wil nu gewoon dat dit automatisch gestart wordt, en ik niet via start, program files enz moet gaan.
Snap je?

Het is gewoon windows CE Core 5.0
ofzoiets

Jupke
09-07-11, 11:30
Sorry daar kan ik je niet mee helpen, heb geen ervaring met windows mobile.

Zie wel dat de extentie gen exe is, misschien dat het daar aan ligt?

Heb even gegoogled op het bestuursysteem en daar spreken ze van autoexe bestandjes op een kaart te zetten om dingen te installen.

Dus misschien gewoon naar exe veranderen?

Tot zover mijn bijdrage want geen ervaring ermee ...

ReVo
09-07-11, 11:32
Sorry daar kan ik je niet mee helpen, heb geen ervaring met windows mobile.

Zie wel dat de extentie gen exe is, misschien dat het daar aan ligt?

Heb even gegoogled op het bestuursysteem en daar spreken ze van autoexe bestandjes op een kaart te zetten om dingen te installen.

Dus misschien gewoon naar exe veranderen?

Tot zover mijn bijdrage want geen ervaring ermee ...

Mercikes, voorlopig een shortcut geplaatst op bureaublad, maar na een reset is dit wel weg..
Maar toch mercikes voor de moeite

Jupke
13-07-11, 12:46
Iemand een idee om een harde schijf te redden?

Ze zat in een externe case. Aangezien hij niet meer werkte eens opengedraaid en de schijf zelf in een dockingstation gestoken.

Daar werkt hij evenmin. Ze draait wel maar na 5 seconden draaien hoor je ze klikken, valt uit en begint opnieuw.

Al eens open gevezen en je ziet alles wel bewegen vanbinnen maar werken dus niet.

Dingen die ik nog kan proberen?

De meeste data heb ik wel (3)dubbel maar enkele prullen niet, stonden enkel daar op, niet dat het een ramp zou zijn ze te verliezen maar alles wat we kunnen redden is toch dat he.

ICM
13-07-11, 12:51
Iemand een idee om een harde schijf te redden?

Ze zat in een externe case. Aangezien hij niet meer werkte eens opengedraaid en de schijf zelf in een dockingstation gestoken.

Daar werkt hij evenmin. Ze draait wel maar na 5 seconden draaien hoor je ze klikken, valt uit en begint opnieuw.

Al eens open gevezen en je ziet alles wel bewegen vanbinnen maar werken dus niet.

Dingen die ik nog kan proberen?

De meeste data heb ik wel (3)dubbel maar enkele prullen niet, stonden enkel daar op, niet dat het een ramp zou zijn ze te verliezen maar alles wat we kunnen redden is toch dat he.

Ofwel krijgt hij te weinig stroom om te booten (heb je voor de externe case 2x USB nodig?

Ofwel is de leeskop/actuator naar de kl*!€n en kan je enkel een professionele recovery laten doen van de platters. €500+