PDA

Bekijk Volledige Versie : Honda Accord



jwv50
11-02-08, 10:24
Honda noemt z’n Accord elegant-sportief. De sportieve inborst moet blijken uit uitgeklopte wielkasten en een krachtiger motorenpalet. De 2,2-liter turbodiesel heeft nu 150 pk (10 pk meer dan het uitgaande model), de 2,0-liter benzinemotor heeft de beschikking over 156 pk en de topper is de 200 pk sterke 2,4-liter viercilinder (10 pk meer dan de huidige). De diesel is een geheel nieuw exemplaar dat de naam i-Dtec heeft meegekregen. Alle modellen hebben standaard een handgeschakelde zesversnellingsbak. Op de benzinemodellen levert Honda ook een vijftrapsautomaat als optie.
Met de Advanced Driver Assist Systems (ADAS) wil Honda de bestuurder extra veiligheid bieden. ADAS bestaat uit drie onderdelen met de aansprekende afkortingen LKAS, CMBS en ACC. LKAS staat voor Lane Keeping Assist System. Deze waakhond zorgt ervoor dat de Accord niet ongewenst z’n rijbaan verlaat. Het Collision Mitigation Brake System waarschuwt met behulp van een millimetergolfradar voor een naderende aanrijding. Active Cruise Control (ACC) zorgt ervoor dat de Accord in de drukte een gepaste afstand tot z’n voorligger bewaart.
Honda’s EPS (Electric Power Steering) detecteert lastige factoren als zijwind en gladheid en zorgt VSA (Honda’s intepretatie van ESP) kent tot slot een Trailer Stability Assist-functie waarmee de stabiliteit van een aanhanger in penibele sitaties onder controle blijft.
Honda onthult de Accord op de Autosalon van Genève.

http://www.autoweek.nl/images/800/8/584b084e22b3c48702a74d17a239a478.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/4312e31aedaf891887876dc45bc4dd28.jpg

bron : autoweek.nl

jwv50
11-02-08, 10:26
http://www.autoweek.nl/images/800/4/8e2dac859eaba98aa07a850a460d4b04.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/181a80f8d42176314701de8f4b7ae6be.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/a54f4acf0a2dff010e01ac6cd51fc937.jpg

Carlito
11-02-08, 10:33
Knap :O

walter
11-02-08, 10:41
Knap :O

Inderdaad.
Helaas een zeldzame auto op Belgische wegen.

Debomma
11-02-08, 10:54
Een hoekige facelift? Ik vond de vorige mooier. Maar veel automerken evolueren in deze 'hoekige' richting.

Het zou een kanshebber zijn moest ik in die categorie op zoek zijn.

Tomski
11-02-08, 11:15
Zo Amerikaans :|

crepusculum
11-02-08, 12:30
Schön!

Alleen de achterlichten op de break vallen wat tegen.

jwv50
11-02-08, 12:38
Schön!

Alleen de achterlichten op de break vallen wat tegen.

En die achterlichten van de break vind ik nu net het enig mooie aan die nieuwe Honda.
De rest is weeral "meer van hetzelfde"...

SPEEDMAN
11-02-08, 14:07
de velgen op de break zijn iets te klein en hij staat er ook iets te hoog op.
een inch of twee bij en een centimeter of twee lager :)

knight-rider
11-02-08, 16:57
de velgen op de break zijn iets te klein en hij staat er ook iets te hoog op.
een inch of twee bij en een centimeter of twee lager :)

Hetzelfde geld voor de Sedan hoor, alleen daarbij valt het niet zo op door zen kleur.
Maar inderdaad, vind het zelf ook wel een knappe wagen, en de prijzen bij Honda vallen eigenlijk nogal mee. Maar de motoren bij Honda zijn iets minder mijn gedacht, een kleinere diesel zou het merk goed doen!

EricV
11-02-08, 17:11
Vet :O

Ik ben benieuwd hoe het interieur gaat zijn en of er eventueel krachtigere motoren op de markt komen?

illCommunicator
11-02-08, 17:25
Zo Amerikaans :|

Amerikaans ? Eigenlijk vind ik de amerikaanse versie toch knapper ... of ben ik fout als ik zeg dat hij wel heel erg op deze lijkt ?

http://pHosted.com/0802/acura-tsx-2.jpg

vliegher
11-02-08, 17:32
Mooimooi die sedan. Over de achterkant van de break ben ik wat minder te spreken...

EricV
11-02-08, 17:49
http://www.hondauk-media.co.uk/uploads/visualmedia/93d3a82cb1b0bf3c93632bfa3a6df58b2d05547c/medium_AccordInterior.jpg
http://www.hondauk-media.co.uk/uploads/visualmedia/744586e7e1d3ba36e9f6d5f15d35fa6bdc0b1a35/medium_AccordTourerFront.jpg
http://www.hondauk-media.co.uk/uploads/visualmedia/bf0ec610a05e3e12acc27def29999ff50b09c3b8/medium_AccordTourerRear.jpg

William Blake
11-02-08, 17:51
Amerikaans ? Eigenlijk vind ik de amerikaanse versie toch knapper ... of ben ik fout als ik zeg dat hij wel heel erg op deze lijkt ?

http://pHosted.com/0802/acura-tsx-2.jpg

Die is gewoon rebadged, een Acura. Meer luxe en andere motoren.

EricV
11-02-08, 17:51
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2008-07/hoact03_47b01d0d1c4e6.jpg
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2008-07/hoac02_47b01d0c4515e.jpg

William Blake
11-02-08, 17:52
Tellertjes doen me sterk denken aan Volvo, maar 't is zeker niet lelijk.

Ik zou toch een Mazda 6 kiezen boven dit.

EricV
11-02-08, 17:58
Die is gewoon rebadged, een Acura. Meer luxe en andere motoren.

Hou het maar op een andere badge en enkele minimale wijzigingen maar voor de rest dezelfde luxe en motor.

William Blake
11-02-08, 18:00
Hou het maar op een andere badge en enkele minimale wijzigingen maar voor de rest dezelfde luxe en motor.


Bwah, zo erg is het ook niet hoor :wink:

Soundsystem, satnav, motoren en versnellingsbakken zijn anders.

Gunter
11-02-08, 19:46
De Accord Tourer hebben ze veel verbeterd, knappe bak!
En ik vind de huidige Accord Tourer veruit de lelijkste station die je kan kopen, wat een mottige kont!

opelfreak
11-02-08, 20:44
Echt mijn smaak niet:? Veel te lomp! Dan is de huidige versie veel mooier, vooral in het wit.

knight-rider
11-02-08, 20:51
Echt mijn smaak niet:? Veel te lomp! Dan is de huidige versie veel mooier, vooral in het wit.

In't wit is die inderdaad prachtig.

Luke
11-02-08, 21:49
:shock:Waw! Mooi ding. Ik vind de achterkant ook ferm, zenne. Lekker "mean". Ik verkies dit toch boven de Mazda! En zo'n sjiek interieur. Die tellerpartij mag dan op die van Volvo lijken, they did a great job!

Alles bij elkaar een hebbeding... Alleen is zulks weeral onbetaalbaar,eh... :cry:

Luke
11-02-08, 21:52
Ik zou toch een Mazda 6 kiezen boven dit.

Enkel om esthetische reden?

EricV
11-02-08, 21:57
Alles bij elkaar een hebbeding... Alleen is zulks weeral onbetaalbaar,eh... :cry:

Onbetaalbaar? Als je vergelijkt met een vergelijkbare Passat of C5, dan is deze nog goedkoop.

Luke
11-02-08, 22:11
Onbetaalbaar? Als je vergelijkt met een vergelijkbare Passat of C5, dan is deze nog goedkoop.

Hoe bedoel je?
2.2 diesel is toch onbetaalbaar voor ne gewone werkmens..? Teveel verbruik enzo... De aankoopprijs ken ik niet.

knight-rider
11-02-08, 22:15
Hoe bedoel je?
2.2 diesel is toch onbetaalbaar voor ne gewone werkmens..? Teveel verbruik enzo... De aankoopprijs ken ik niet.

Niet hoger als eenen anderen auto uit dezelfde klasse.
verbruik binnen beb. kom 6,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,6 l/100km
verbruik gecombineerd 5,4 l/100km

EricV
11-02-08, 22:17
Hoe bedoel je?
2.2 diesel is toch onbetaalbaar voor ne gewone werkmens..? Teveel verbruik enzo... De aankoopprijs ken ik niet.

Het verbruik is echt niet meer dan een gewone 2.0 diesel.

William Blake
11-02-08, 23:19
Enkel om esthetische reden?

Ja, eigenlijk wel.

Ik dat model echt knap, zeker voor z'n prijs.

haegeman
13-02-08, 14:30
ik rijd zelf met een honda accord van 2005 een 2.2 diesel
mijn neef heeft een mazda 6, nu vind hij zelf de mijne beter rijden
en een passat duurder dan een accord? beter eens goed gaan informeren, ik ben naar de vw garage geweest als de passat uitkwam( laatste mod), ging een kopen voor het vrouwtje
is toch zo duur niet, en goedkoper in onderhoud. vind het zeker geen slechte wagen maar zou mijn honda nooit kunnen vervangen, zeker motorisch niet. een honda is wel duur in onderhoud en herstellingen, soms te. wel een nadeel

David67
13-02-08, 14:43
Kofferklep van de break is gelijk met de achterbumper, heeft de nieuwe Ford Mondeo ook. Een kleine aanrijding of fenderbender en ge moogt ze herspuiten of nog erger compleet vervangen.:?

knight-rider
13-02-08, 18:26
ik rijd zelf met een honda accord van 2005 een 2.2 diesel
mijn neef heeft een mazda 6, nu vind hij zelf de mijne beter rijden
en een passat duurder dan een accord? beter eens goed gaan informeren, ik ben naar de vw garage geweest als de passat uitkwam( laatste mod), ging een kopen voor het vrouwtje
is toch zo duur niet, en goedkoper in onderhoud. vind het zeker geen slechte wagen maar zou mijn honda nooit kunnen vervangen, zeker motorisch niet. een honda is wel duur in onderhoud en herstellingen, soms te. wel een nadeel

De prijs tussen een accord en een passat (met gelijkaardige motor, dus geen lichtere motor) zal in prijs niet veel verschillen hoor!

haegeman
14-02-08, 00:15
neen, das juist het scheelt maar een duizend euro of 2, volgens de richtprijzen, maar bij vw geven ze veel betere kortingen dan bij honda. moet maar eens proberen. natuurlijk geven ze nu de accord bijna weg bij wijze van spreken , met het nieuwe model komend. als de nieuwe er is moet je maar eens testen. wat mij wel opgevallen is is dat bij de accord er meer standaard op zit dan bij de passat, bij mij zat regensensor, leer met alcantara, elect ruiten , elect spiegels en dergelike er zo op

David67
14-02-08, 00:22
Nu is de accord diesel 30th anniv. te krijgen voor ong. 22500€. Niet slecht voor de liefhebbers van het oude model.:P

EricV
10-04-08, 00:31
Foto's van het Sport Pack: http://news.auto.cz/aktuality/honda-accord-nova-sada-sport-pack-pro-novou-generaci.html

thor
10-04-08, 08:26
Foto's van het Sport Pack: http://news.auto.cz/aktuality/honda-accord-nova-sada-sport-pack-pro-novou-generaci.html


Prachtig gewoon, heb die vraag al eens gesteld in het scoop topic, zijn de belgische prijzen van de nieuwe Accord al bekend?

EricV
10-04-08, 14:06
Op Belgische prijzen zal het nog even wachten zijn.

van god los
10-04-08, 14:41
De Nederlandse prijzen zijn bekend.

voor de i-dtec :

basisversie : 36.600 EUR
executive versie : 42.300 EUR

2.0 vtec :

basisversie : 30.900 EUR

Tourer 1.600 EUR duurder.

Misschien dat iemand weet hoe je die prijzen kan omrekenen (taksen, btw, ...) ?

EricV
13-04-08, 23:35
Nog meer foto's: http://magazin.auto.cz/predstavujeme/honda-accord-souzvuk-tonu-po-osme.html

bobo
13-04-08, 23:59
De Nederlandse prijzen zijn bekend.

voor de i-dtec :

basisversie : 36.600 EUR
executive versie : 42.300 EUR

2.0 vtec :

basisversie : 30.900 EUR

Tourer 1.600 EUR duurder.

Misschien dat iemand weet hoe je die prijzen kan omrekenen (taksen, btw, ...) ?

pak gewoon een auto van hetzelfde bedrag die al op de markt is, en vergelijk

knight-rider
28-04-08, 23:07
De belgische accord site is ook on-line:
http://www.fl.honda.be/specials/car/accord/website/index.php

EricV
28-04-08, 23:12
http://www.hondauk-media.co.uk/cars/visualmedia/

Voor fotos en videos over de nieuwe Accord

van god los
16-05-08, 10:26
Ben wel een beetje teleurgesteld in de kofferruimte van de nieuwe accord.

De tourer zou een kofferruimte hebben van slechts 406 liter (volgens http://www.hln.be/hln/nl/941/Reportages/article/detail/270684/2008/05/10/Wegtest-Honda-pakt-Accord-grondig-aan.dhtml) of 395 liter (volgens http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?id=756 en http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6264&n=0)

Dat is dus minder dan mijn v50 welk model hoegenaamd niet gekend staat voor zijn laadvermogen :?.

Bizar.

Als je dan gaat vergelijken met de passat, mondeo, c5, laguna, mazda 6, ... dan schiet de accord duidelijk tekort. Zou wel eens een ambetant verkooppunt kunnen worden, zeker bij de tourer.

EricV
16-05-08, 17:36
Van 518l naar 395l is een groot verschil. :shock:

Jocar
16-05-08, 18:29
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114069_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114070_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114072_700.jpg

Jocar
16-05-08, 18:30
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114076_700.jpg
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114080_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114079_700.jpg

Jocar
16-05-08, 18:31
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114084_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114085_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114083_700.jpg

Jocar
16-05-08, 18:32
http://www.drive.ru/images/lib/galleries/small/1254851.jpeg

http://www.drive.ru/images/lib/galleries/small/1255193.jpeg

http://www.drive.ru/images/lib/galleries/small/1254843.jpeg

Jocar
16-05-08, 18:36
OUD - NIEUW :wink:

http://www.drive.ru/images/lib/articles/additional/1254271.jpeg

http://www.drive.ru/images/lib/articles/additional/1254721.jpeg

Souldriver
17-05-08, 02:00
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114080_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/114079_700.jpg
Die kont is zo :inlove:
Laat een langwerpige rode reflector de 2 achterlicht-units met elkaar verbinden, en de wagen lijkt zo uit het begin van de jaren '90s te komen.


De rest van de wagen vind ik een stuk minder.


Edit: zoiets dus
http://i30.tinypic.com/t7d56g.jpg

viva_mitsubishi
17-05-08, 18:56
Ik vind het wel een redelijke auto. Een beetje té. De witte met kont is wel helemaal leuk!

knight-rider
17-05-08, 19:00
Ik vind het een hele mooie wagen, het enige wat mij stoort zijn de oranje pinkers op het nieuwe model :? zou mijn gedacht mooier zijn als dat oranje niet doorkwam in de koplampen (zelfde stijl zoals het oude model dus)

Jocar
20-05-08, 12:12
Honda Accord
Voorkomen is beter dan genezen
16 mei 2008 · Tekst Roy Kleijwegt

http://www.autoweek.nl/images/480/b/8688a0991c78ea78a2812a356ff8509b.jpg (javascript:popup2('newsimages.php?cache=no&ID=756&p=1&d=2','foto',535,440,0);)
Honda heeft zijn gloednieuwe Accord niet zo extravagant veranderd als het merk nog wel eens wil doen met nieuwe modellen. De interessantste nieuwtjes bevinden zich dan ook aan de binnenkant. Een gloednieuwe dieselmotor en allerhande actieve veiligheidsopties moeten het verschil maken.
http://www.autoweek.nl/images/film100.gif
http://www.autoweek.nl/images/100/9/5268e663cd632f29c98449b4c1378679.jpg (http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=861&cache=no)
http://www.autoweek.nl/images/film100.gif

Bekijk de video (http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=861&cache=no)

Je zult als automerk maar onderscheidend moeten zijn in het D-segment! Met nieuwe auto’s als de Ford Mondeo, Renault Laguna, Citroen C5 en de Mazda 6 aan de ‘onderkant’ en premiumknallers als de Audi A4 en Mercedes C-klasse aan de bovenkant van deze klasse, is de concurrentie moordend. Honda kan daarom zijn borst natmaken als het goede resultaten wil neerzetten met de gloednieuwe Accord. Het merk heeft de Sedan en de Tourer tegelijkertijd aan ons voorgesteld, ook al zit er in Nederland zo’n drie maanden tussen de introducties van de verschillende carrosserievarianten. De Sedan staat begin juni al bij de dealers. Als u een stationwagon wilt, zult u moeten wachten tot september.
Het design van de nieuwe Accord lijkt veel op dat van zijn voorganger: zowel aan de voor- als achterkant zeer grote lichtunits met strakke lijnen over de zijkant van de auto. De Sedan is wel breder, lager en langer geworden dan de vorige Accord, waardoor hij er wat sportiever uitziet. Honda heeft bovendien de wielbasis van de auto verlengd, waardoor de overhang aan de achterkant minder is geworden; iets wat de rijeigenschappen van de auto ten goede moet komen. Dat geldt eens te meer voor de Tourer. De stationwagonvariant van de vorige Accord was op zijn zachtst gezegd niet zo’n groot succes. Zelfs in Nederland, stationland bij uitstek, verkocht Honda meer Sedans dan Tourers. In heel Europa was de verhouding zelfs 87 procent sedans versus13 procent stations! De Japanners zijn daarom op onderzoek uitgegaan en hebben overal in Europa stationwagonbezitters aangesproken. “Wij kwamen erachter dat mensen niet zozeer op zoek zijn naar zo veel mogelijk ruimte, maar vooral naar een mooie auto. Wat mensen een lifestylecombi noemen”, aldus de fabrikant. Naar aanleiding van dit onderzoek (beter laat dan nooit) heeft Honda de nieuwe Tourer korter gemaakt dan zijn voorganger, wat vooral ten koste gaat van de bagageruimte: 395 liter tegenover 518 liter in de vorige versie.
We moeten wel zeggen: het is het design ten goede gekomen. De nieuwe station is een stuk beter in verhouding dan de vorige versie, die aan de achterkant wel erg veel overhang had.

Motoren
De nieuwe Honda wordt vooralsnog leverbaar met twee benzinemotoren en één diesel. De benzineversies zijn een 2,0-liter met 153 pk en 2,4-liter met 201 pk. Dit zijn beide opgekrikte versies van bestaande blokken. Daarnaast is de auto verkrijgbaar met een gloednieuwe 2,2-liter dieselmotor met 150 pk. Honda maakt nog niet zolang dieselmotoren, maar toen het merk er zo’n vier jaar geleden mee begon, waren we meteen erg onder de indruk van het resultaat. Dat schept verwachtingen! De diesel is tot het einde van dit jaar alleen met een handbak te krijgen, de benzineversies ook met vijftrapsautomaat. Er volgt later ook nog een sterkere dieselmotor, maar Honda wil geen uitspraken doen over een termijn.
Binnen in de Honda zien we een aantal designkenmerken uit de Civic. Bovendien snappen we eens te meer waarom merken steeds meer overschakelen op I-drive en MMI-achtige systemen. Wat een knoppenoerwoud, zeg, in die Accord! Zeker in de rijk uitgeruste Exclusive-versie lijkt het net een 747. Uiteraard is het gemakkelijk dat je een en ander via het stuur kunt bedienen, maar de dubbele rijen knoppen aan de onderkant zijn wellicht wat overdreven.
De gebruikte materialen zijn netjes en beter dan bijvoorbeeld in een Mondeo of Mazda 6, maar verwacht niet het zachte werk uit bijvoorbeeld een Renault Laguna. Her en der zien we nog net iets te veel hard kunststof.
Omdat Honda denkt dat er vanaf nu in Nederland wél meer Tourers dan Sedans worden verkocht, gaan we op pad met deze versie, voorzien van de nieuwe dieselmotor. Binnenin krijg je een erg ruimtelijk gevoel, vooral in de breedte. De zitpositie is uitstekend, je kunt lekker ver omlaag en het stuur kan enorm ver naar je toe worden gehaald. Helemaal goed!

http://www.autoweek.nl/images/154/3/9503617679d94086e7093d4c64bbbc83.jpg (javascript:popup2('newsimages.php?cache=no&ID=756&p=3&d=2','foto',535,440,0);)
http://www.autoweek.nl/images/154/9/eac653ad9a1540613a5292ad1b991a99.jpg (javascript:popup2('newsimages.php?cache=no&ID=756&p=3&d=2','foto',535,440,0);)
http://www.autoweek.nl/images/154/f/e99c46f668fd08fceebf6ec1fd67330f.jpg (javascript:popup2('newsimages.php?cache=no&ID=756&p=3&d=2','foto',535,440,0);)

Geciviliseerd
Bij het starten wordt bevestigd waar we van tevoren al op hoopten: dit is, zelfs koud, een erg geciviliseerde motor. Eenmaal warm merk je alleen stationair dat je met een diesel te maken hebt. Rijden blijkt ook erg prettig: Honda staat bekend om zijn toerenmotoren als het om benzineblokken gaat, maar als het op diesel aankomt, kunnen de Japanners er ook wat van. Tot goed voorbij de 4.000 tpm blijft de motor bij de les, waardoor je erg soepel kunt rijden. Claimen dat Honda dingen hiermee beter voor elkaar heeft dan de Duitse concurrentie gaat ons nog wat ver. Vaak realiseer je je pas hoe goed de techniek van die gevestigde orde is als je de auto’s vlak na elkaar rijdt. Even wachten op een vergelijkende test dus. Maar hoe dan ook verdient Honda complimenten voor het nieuwe dieselblok.
We konden ook kort de 2,0-liter benzinemotor proberen. Dit blok maakt van de Accord allerminst een snelle auto, maar voor het overgrote deel van de Accord-rijders biedt hij afdoende vermogen over een breed bereik. Op de Oostenrijkse snelwegen (die nogal eens ‘steil’ omhoog lopen) hadden we nooit het idee dat we echt kracht tekort kwamen. Ook het vermelden waard: alle drie de motoren voldoen al aan de Euro V-norm én zijn voorzien van een B- of een C-label. Handig in een tijd waarin steeds meer bedrijven eisen dat hun wagenpark volledig uit groene labels bestaat.

Sturen
Honda kan het niet nalaten te benadrukken hoe dynamisch de Accord wel is. Na flink wat sturen moeten we ze nageven: het onderstel is dik in orde. De auto houdt zich erg stabiel in bochten en heeft nauwelijks tijd nodig om zich ‘te zetten’. Bovendien voel je ook goed wat er onder je gebeurt. Prettig, want dat geeft vertrouwen, waardoor je het tempo snel kunt opvoeren. Helaas bereikt alle informatie je vooral via het onderstel; de input die je via het stuur krijgt kan beter, ondanks een lekker vlezig en direct gevoel. Verwacht sowieso niet de rijdynamiek van een BMW 3-serie of een Audi A4, daarvoor is de nieuwe Accord simpelweg niet agiel genoeg. En uiteraard kent voorwielaandrijving nu eenmaal zijn beperkingen. Maar zeker bij de Tourer is het verschil met de vorige versie in positieve zin opzienbarend, terwijl de auto niet overdreven hard is.
De auto wordt leverbaar in drie uitrustingniveaus, waarbij de kaalste versie, de Comfort, alleen met de 2,0-liter benzinemotor wordt geleverd. Je bent dan al voorzien van zaken als radio/cd met zes speakers, ESP, airbags rondom, elektrische ramen voor en achter en klimaatcontrole. Daarboven staat de Elegance met zaken als cruisecontrol, mistlampen en lichtmetaal. De duurste versie, Exclusive, is onder meer voorzien van veel leer, betere audio en spraakbediening. Bovendien kun je hier het uitgebreide veiligheidspakket (zie kader) op bestellen.


http://www.autoweek.nl/images/480/9/5268e663cd632f29c98449b4c1378679.jpg (javascript:popup2('newsimages.php?cache=no&ID=756&p=1&d=2','foto',535,440,0);)

RUBN
20-05-08, 18:44
bij de vorige generatie vond'k de break werkelijk afschuwelijk! de berline viel toen nog mee..

nu lijkt zich het omgekeerde voor te doen..
de break vind' k echt een knappe wagen, hij ziet er lekker sportief uit!!!
de berline echter.. :? 'k kan de kont niet echt smaken :x

RRD
20-05-08, 23:49
Ik heb afgelopen zaterdag kunnen rijden met een 2.0 manueel en automaat, benzine versies dus.

Het design is in het echt best wel knap :O, valt me 100% mee.

Rijden vond ik een beetje een teleurstelling, zeker in vergelijking met de vorige generatie. De vorige generatie rijdt een stuk neutraler, heeft veel minder last van onderstuur en heeft een fijner geregelde ESP. De ESP van de nieuwe vliegt er echt héél snel in en neemt direct alle vermogen weg.

Verder is de automaat verbeterd, maar die is nog steeds niet wat het zou moeten zijn. Redelijk traag en slechts een 5-bak, wat wel een beetje passé is. De manuele boite is absoluut de te kiezen bak.

Dimas
29-05-08, 23:59
nog in de plastiek :wink:

http://i296.photobucket.com/albums/mm175/dimas2012/DSCN1729.jpg

knight-rider
30-05-08, 00:06
Toch eenen hele mooien auto!
Vreemd dat de nieuwe accord nog altijd niet in de configurator staat op honda.be, terwijl die op honda.nl er al enkele weken in staat???

EricV
30-05-08, 00:16
Toch eenen hele mooien auto!
Vreemd dat de nieuwe accord nog altijd niet in de configurator staat op honda.be, terwijl die op honda.nl er al enkele weken in staat???

Nederland is altijd iets vroeger.

knight-rider
30-05-08, 00:25
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen in België? Zijn die al bekend?
Want daar vind ik ook niks over. (of kijk ik daar zo naast door :oops:)

Bij de Citroën C5 waren die toch wel al een tijdje bekend toen de wagen bij de dealers kwam :?

EricV
30-05-08, 00:52
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen in België? Zijn die al bekend?
Want daar vind ik ook niks over. (of kijk ik daar zo naast door :oops:)

Bij de Citroën C5 waren die toch wel al een tijdje bekend toen de wagen bij de dealers kwam :?

De C5 is dan ook in wereldpremière gegaan in België. Voor prijzen zal je nog enkele dagen moeten wachten, maar er staan toch al fotos op de website van Honda België.

knight-rider
30-05-08, 01:02
D'r is zelfs een speciale website die gewijd is aan de Accord, maar er staan nog geen prijzen op.
Bij andere mereken zijnd e prijzen toch minstens 1 maand voor de wagen bij de dealers komen bekend.

(Nu ja, niet dat het mij veel uitmaakt, kan er voorlopig toch geen kopen)

airdupont
30-05-08, 19:42
Knappe wagen.

EricV
30-05-08, 19:48
Vanaf 6 juni bij de dealer dus dan zullen er prijzen zijn.

Op Autogids.be staan al de prijzen en opties van de nieuwe Accord.

Dimi
30-05-08, 19:58
Geef mij maar het koetswerk van de vorige Accord met het interieur van de nieuwe.

knight-rider
30-05-08, 22:10
Vanaf 6 juni bij de dealer dus dan zullen er prijzen zijn.

Op Autogids.be staan al de prijzen en opties van de nieuwe Accord.

Ah, heb het gevonden op autogids.

knight-rider
05-06-08, 19:10
Heeft er al iemand een folderke of iets van Honda gekregen??
De nieuwe Accord word morgen toch voorgesteld bij de dealers, maar heb nog steeds niks gezien hier?

EricV
05-06-08, 19:26
Moet iemand een folderke krijgen? :lol:

knight-rider
05-06-08, 19:46
Moet iemand een folderke krijgen? :lol:

Tja, normaal gezien doen ze dat toch als ze nieuwe wagens introduceren :?
De meeste merken doen dat toch allersinds.
Honda heeft ook z'n "Honda Magazine" dat meermaals per jaar komt.

EricV
05-06-08, 19:51
Tja, normaal gezien doen ze dat toch als ze nieuwe wagens introduceren :?
De meeste merken doen dat toch allersinds.
Honda heeft ook z'n "Honda Magazine" dat meermaals per jaar komt.

Moet je dan niets eerst langs de verdeler gaan voor een folderke? Het Honda Magazine heb ik nog niet gezien maar dat zal pas komen als de nieuwe er is.

knight-rider
05-06-08, 20:03
Moet je dan niets eerst langs de verdeler gaan voor een folderke? Het Honda Magazine heb ik nog niet gezien maar dat zal pas komen als de nieuwe er is.

Een boekje met specifieke informatie over de wagen, daarvoor moet je inderdaad bij de dealer langs gaan.
Maar normaal gezien komt er zo een boekske van het merk waar alle modellen in staan, maar dan ook wat extra informatie over het nieuwe model.
En dat komt normaal gezien de week voordat het model voorgesteld word, en vermits de Accord morgen al voorgesteld word :?
Voor de nieuwe Ibiza is hier ook niks gekomen, terwijl dat er anders ook altijd folderkes van Seat in de bus komen.

Die boekskes steken hier trouwens altijd tussen "De Weekkrant / De Streekkrant" en de andere reclame die daarbij meekomt.
Vandaag staken d'r nog boekskes van Citroën en Peugeot bij.

knight-rider
07-06-08, 18:58
Nus is de nieuwe Accord van gisteren bij de dealers (heb er trouwens gisteren een zien staan bij de dealer in Sint-Truiden), maar op de website is hij nog steeds niet te configureren :?

EricV
07-06-08, 19:50
Nus is de nieuwe Accord van gisteren bij de dealers (heb er trouwens gisteren een zien staan bij de dealer in Sint-Truiden), maar op de website is hij nog steeds niet te configureren :?

Zou er veel te configureren zijn? Het stof zal zwart zijn, en leder zal verkrijgbaar zijn in zwart of grijs en/of beige. Voor de buitenkleuren zal het wel zijn van zwart, wit, grijs, groen, blauw, ... en de prijzen en opties kan je terugvinden op de website van de AutoGids en Autowereld. :lol: :wink:

Maar Honda is deze keer precies nogal laat met reclame en prijzen van de nieuwe Accord.

knight-rider
07-06-08, 19:55
Maar Honda is deze keer precies nogal laat met reclame en prijzen van de nieuwe Accord.

Dat vind ik ook, niks in de krant, niks op tv, geen "folderke" van het merk zelf in de bus, en nog niet op de site zelf te vinden!
Natuurlijk wel de speciale Accord website, maar das alles.

De nieuwe Ibiza die sinds vorig weekend bij de dealers is stond van de week daarvoor al in de kranten, en ook op tv was er al reclame voor. En denk dat hij ook wel al op de Seat website zal staan?
Maar een folderke heb ik d'r ook nog niet van in de bus gekregen.

Ze zijn misschien aan't besparen op papier? Voor 't milieu he :lol:

knight-rider
10-06-08, 15:15
De configurator van de nieuwe staat eindelijk on-line op de Honda site!
Voor de 2.4 naft full option (met DVD-navigatie, automatische versnellingbak en Advanced safty pack) betaal je 39.500 euro!
Valt goed mee voor zo eene bak (zelfs citroën is duurder volgens mij)

Jocar
24-06-08, 17:43
Honda Accord 2.2 i-DTEC Tourer

http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Honda/Accord/1768811546.jpg http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Honda/Accord/176881270.jpg

http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Honda/Accord/1768812217.jpg http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Honda/Accord/17688121222.jpg

http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Honda/Accord/1768812118.jpg http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Honda/Accord/1768811859.jpg

So, should I buy one?
There’s no doubt that the Accord saloon is an appealing proposition, but it’s even more so with the Tourer. The wagon is better looking and far more desirable than the four-door and the £1300 premium looks reasonable in this regard.

The Honda is well-equipped and has reasonable running costs. It should cling onto its value better than the class average too. So while it’s not the ultimate estate, it looks like being a desirable one.

Complete rijimpressie: [www.autocar.co.uk (http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Honda-Accord-2.2-i-DTEC-ES/233445/)]

Jocar
24-06-08, 17:45
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/1.JPG
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/2.JPG
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/3.JPG

Jocar
24-06-08, 17:46
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/6.JPG
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/7.JPG
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/8.JPG

Jocar
24-06-08, 17:49
http://users.telenet.be/nsc/tn/honda/5.JPG

Super Dooper
24-06-08, 17:51
Rijden hier in Roeselare ook al een paar rond. Mooi, maar de vorige was mooier voor mij.

EricV
05-07-08, 16:01
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2008/06/dscn0160.jpg

knight-rider
05-07-08, 16:04
Rijden hier in Roeselare ook al een paar rond. Mooi, maar de vorige was mooier voor mij.

Ik heb er hier in de buurt nog geen enkele zien rijden :(
Heb er nog maar een zien staan en das die bij de dealer in Sint-Truiden.

Dimi
05-07-08, 16:09
Ik heb er hier in de buurt nog geen enkele zien rijden :(
Heb er nog maar een zien staan en das die bij de dealer in Sint-Truiden.
Toen ik woensdag daar passeerde heb ik er nochtans geen zien staan.

knight-rider
05-07-08, 17:35
Toen ik woensdag daar passeerde heb ik er nochtans geen zien staan.

D'r stond daar eentje in de toonzaal, maar das al enkele weken terug dat ik die daar gezien heb.
En van op de baan (aan de lichten) moet je al goed kijken om hem te zien.

Jocar
15-07-08, 13:39
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124220_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124228_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124224_700.jpg

Jocar
15-07-08, 13:40
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124230_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124222_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124234_700.jpg

Jocar
15-07-08, 13:40
http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124232_700.jpg

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124238_700.jpg

Vergelijkingstest:

http://www.autozeitung.de/online/bildDB/124058_300.jpg

1. Citroën C5 Tourer HDi Biturbo 30282. Ford Mondeo Wagon 2.2 TDCi 29913. Renault Laguna Estate GT 2.0 dCi 29714. Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 2843De C5, Mondeo en Laguna eindigen dicht bij elkaar, maar de Accord heeft een grote achterstand. De auto laat vooral punten liggen op de carrosserie (zitcomfort, ruimte etc.), maar opmerkelijker is dat het weggedrag niet goed gevonden wordt, dat terwijl de Accord altijd bekend stond als een uitstekend rijdende auto. De veruit best rijdende auto is volgens AutoZeitung (heel opmerkelijk) de Laguna, hoewel in alle tests blijkt dat de Laguna in GT-uitvoering een uitstekende wegligging heeft.

Vergelijkingstest: [www.autozeitung.de (http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=0136729)]
Uitslagen: [www.autozeitung.de (http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=136732)]

EricV
15-08-08, 22:55
http://euro.honda.com.au/resources.ashx/SeeTheCarImages/5/WallpaperImage1/D7C1FFD6A0A744698F73DA41CB317F95/1024x768.jpg

fredoo
06-09-08, 12:21
Nog steeds geen tegen gekomen op de baan ....

Iemand al eens gaan testrijden ?

EricV
06-09-08, 13:40
Nog steeds geen tegen gekomen op de baan ....

Iemand al eens gaan testrijden ?

Die zijn nog maar juist op de markt, de Tourer komt pas deze maand. Ik heb er toch al enkele gezien.

Testrit staat op programma maar voorlopig is er nog geen datum gepland.

thor
07-09-08, 11:03
Vandaag prijs ontvangen van een accord tourer met metaalkleur, geen verdere opties aangezien alles er reeds opzit (navigatie veel te duur, heb daarvoor mijn garmin)

Een 9% korting zonder veel zagen; prijs 31980 euro.

Weet iemand beter?

guyugy
07-09-08, 11:30
Nog steeds geen tegen gekomen op de baan ....

Iemand al eens gaan testrijden ?

ze zijn al de showroom, maar pas midden september wordt de presentatie voorzien
demowagens zijn schaars...
ik wacht ook op een gelegenhied (ben wel in de benzine 2,4 geïnteresseerd)

guyugy
07-09-08, 11:34
Vandaag prijs ontvangen van een accord tourer met metaalkleur, geen verdere opties aangezien alles er reeds opzit (navigatie veel te duur, heb daarvoor mijn garmin)

Een 9% korting zonder veel zagen; prijs 31980 euro.

Weet iemand beter?

zeker niet bij Audi : daar ben je voor hetzelfe (uitgenomen de vier ringen...) 10.000 euros meer kwijt
de nieuwe Tourer zal zeker beter score dan de vorige !
ook even kijken naar Mazda of wachten op de nieuwe Avensis (als het het diesel moet, want daar zijn de benzinemotoren niet in de markt

thor
23-09-08, 13:20
Zaterdag 20 september de bestelbon getekend voor een accord berline 2.2i-dtec executive in volcano grey met grijs-beige leren zetels.
Geen verdere opties genomen, alles is er reeds op en aan, alleen bij de accessoires een achteraf opgebouwd Honda navigatiesysteem losgeweekt van de dealer.

Iemand daar ervaringen mee? Wordt gemonteerd links van het stuur op de boordplank, geen kabels zichtbaar.

Jocar
05-02-09, 16:13
Nieuwe topdiesel voor Honda Accord

5 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
De concurrentie zit niet bepaald stil op dieselgebied, dus Honda voelt zich genoodzaakt om de Accord ook wat meer pk’s mee te geven.

De Accord diesel krijgt namelijk een sterkere Type-S variant. Het blok, een sterkere variant van dat uit de al bekende Accord 2.2 i-DTEC, is in de Type-S goed voor 180 pk. Dat is 30 pk meer dan de gewone versie. Het maximumkoppel stijgt naar 380 Nm, ook 30 stuks meer dan voorheen.
De Type-S onderscheidt zich van de gewone Accords door een nieuwe bumperpartij met spoilerlip, verchroomde grille en helder glas voor de richtingaanwijzers. Het 18 inch lichtmetaal heeft een ander design meegekregen. De 2.2 i-DTEC komt als Sedan en als Tourer op de markt. De onthulling vindt plaats in Genève, prijzen zijn nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/images/480/c/d24cee3285517a1c6a69076814ab3fac.jpg

guyugy
05-02-09, 17:40
Zaterdag 20 september de bestelbon getekend voor een accord berline 2.2i-dtec executive in volcano grey met grijs-beige leren zetels.
Geen verdere opties genomen, alles is er reeds op en aan, alleen bij de accessoires een achteraf opgebouwd Honda navigatiesysteem losgeweekt van de dealer.

Iemand daar ervaringen mee? Wordt gemonteerd links van het stuur op de boordplank, geen kabels zichtbaar.

is gewoon een Garmin, dus perfekt voor wat het moet doen

guyugy
05-02-09, 17:48
Nieuwe topdiesel voor Honda Accord

5 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
De concurrentie zit niet bepaald stil op dieselgebied, dus Honda voelt zich genoodzaakt om de Accord ook wat meer pk’s mee te geven.

De Accord diesel krijgt namelijk een sterkere Type-S variant. Het blok, een sterkere variant van dat uit de al bekende Accord 2.2 i-DTEC, is in de Type-S goed voor 180 pk. Dat is 30 pk meer dan de gewone versie. Het maximumkoppel stijgt naar 380 Nm, ook 30 stuks meer dan voorheen.
De Type-S onderscheidt zich van de gewone Accords door een nieuwe bumperpartij met spoilerlip, verchroomde grille en helder glas voor de richtingaanwijzers. Het 18 inch lichtmetaal heeft een ander design meegekregen. De 2.2 i-DTEC komt als Sedan en als Tourer op de markt. De onthulling vindt plaats in Genève, prijzen zijn nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/images/480/c/d24cee3285517a1c6a69076814ab3fac.jpg


ik vond de 150pk-versie zeer aangenaam en vlot (en stiller dan zowel BMW, Audi en Merc C), en qua comfort overstijgt de Honda ruimschoots alle drie...
met 180pk's gaat de nieuwe versie niet veel mensen bekoren, vrees : voor 2478 euro BIV mag men tot 211 pk's gaan
de Accord lijkt de op dit ogenblijk een van de meest ondergewaardeerde auto
had mijn vrouw ja-geknikt was er al eentje in mijn garage
en dat er weinig rijden is voor mij een pluspunt !

thor
05-02-09, 17:49
Nieuwe topdiesel voor Honda Accord

5 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
De concurrentie zit niet bepaald stil op dieselgebied, dus Honda voelt zich genoodzaakt om de Accord ook wat meer pk’s mee te geven.

De Accord diesel krijgt namelijk een sterkere Type-S variant. Het blok, een sterkere variant van dat uit de al bekende Accord 2.2 i-DTEC, is in de Type-S goed voor 180 pk. Dat is 30 pk meer dan de gewone versie. Het maximumkoppel stijgt naar 380 Nm, ook 30 stuks meer dan voorheen.
De Type-S onderscheidt zich van de gewone Accords door een nieuwe bumperpartij met spoilerlip, verchroomde grille en helder glas voor de richtingaanwijzers. Het 18 inch lichtmetaal heeft een ander design meegekregen. De 2.2 i-DTEC komt als Sedan en als Tourer op de markt. De onthulling vindt plaats in Genève, prijzen zijn nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/images/480/c/d24cee3285517a1c6a69076814ab3fac.jpg

Moet een perfecte combinatie zijn, liefst met automaat.

Wil er misschien iemand mijnen accord, waar ik overigens totaal tevreden van ben, tegen een boom kwakken, ben toch full omnium verzekerd, zelfs met een joker, dan koop ik deze nog krachtiger versie:lol::lol::lol:.

Just kidding he, maar toch, een mens zou onredelijke gedachten krijgen.:wink: